Аграріїв залишили без палива


Аграріїв залишили без палива

За інформацією "Дела", співробітники управління "К" (боротьби з корупцією), розслідували велику угоду на ринку нафтопродуктів вартістю близько чверті мільярда гривень. За рішенням діючого уряду, оператором цієї угоди виступила "Укртранснафта".

Держпідприємство повинне було закупити 40 тисяч тонн дизельного палива і направити його на заправки, щоб з мінімальною націнкою (не більше 5 гривень на тонні) у посівну продати його аграріям. Ціна палива повинна була скласти 6,05 тисячі гривень за тонну, що значно нижча від ринкової ціни - на той момент 6,4 тисячі гривень.

Щоб закупити нафтопродукти, "Укртранснафта" залучила кредит в одному з українських комерційних банків на суму 242 мільйона гривень. На думку джерел у СБУ, умови контракту були свідомо невигідними для держпідприємства -100%-ва передоплата і поставка дизеля тільки через півмісяця.

Проте 21 березня "Укртранснафта" уклала контракт із ТОВ "Цукрове виробниче об'єднання" на постачання 40 тисяч тонн дизеля. До того ж контракт був підписаний без проведення яких-небудь тендерів.

За інформацією, що є в СБУ, незважаючи на стовідсоткову передоплату "Укртранснафти", паливо на ринок не надійшло. У результаті агрогосподарства змушені були закуповувати його за більш високими ринковими цінами.

Проте в середині квітня Міністерство палива та енергетики відзвітувало перед Кабміном, що закупило 40 тисяч тонн дизельного палива, що буде реалізовуватися аграріям по 5,12 гривні за літр. Паливо повинне було поставлятися по нафтопроводу на термінал у Новоград-Волинському.

Однак, як стверджують оператори ринку, паливо так і не надійшло в розпорядження "Укртранснафти". І навряд чи надійде, оскільки постачальникові це вже просто невигідно: якщо наприкінці березня, коли підписувався договір, ціна на російське дизпаливо в Європі перебувала біля позначки 930 доларів за тонну, то в другій половині травня цей рівень не опускався нижче 1200 доларів. Відповідно, постачальникові вигідніше віддати гроші, якими він скористався як безпроцентним кредитом.

За словами ж директора департаменту нафтогазової промисловості Олексія Нестеренка, "Укртранснафта" одержала необхідні 40 тисяч тонн палива від Цукрового виробничого об'єднання і дотепер зберігає ці запаси в Новоград-Волинському. Той факт, що дизель не реалізований донині, Нестеренко пояснює так: "Сільгосппідприємства не захотіли купувати в "Укртранснафті" дизельне паливо, тому компанія буде його перепродувати".

Факт перепродажу дизельного палива "Укртранснафтою" підтверджують копії договорів купівлі-продажу, які є в розпорядженні "Дела". Відповідно до документів, у квітні "Укртранснафта" почала вести переговори з маловідомою на ринку нафтопродуктів компанією "Лесан". Передбачалося, що "Укртранснафта" перепродасть ТОВ "Лесан" 20 тисяч тонн дизельного палива за ціною 6128 гривень за тонну. Поставки повинні були здійснюватися з Новоград-Волинського сховища. У результаті "Укртранснафта" повинна була повернути 122,4 мільйони гривень. Не зовсім зрозуміло, чому "Укртранснафта" не продає дизель за цією ціною сільськогосподарським підприємствам, якщо його вартість на вільному ринку вже перевищила 7350 гривень за тонну.

Яка доля решти 20 тисяч тонн дизельного палива, поки не відомо. У прес-службі СБУ інформацію про слідство вчора відмовилися надавати. Хоча джерела "Дела" не виключають, що в найближчі дні будуть оприлюднені результати перевірки, у яких буде зазначений зв'язок найближчого оточення прем'єр-міністра Тимошенко з компаніями, які повинні були здійснити поставки палива.

Тим часом у самій "Укртранснафті" ситуацію із закупівлею дизельного палива коментують неохоче. "Це комерційний проект", - заявив голова правління компанії Ігор Кирюшин, хоча поставки планувалися як пільгові і проводилися за дорученням Кабміну. Більш детально обговорювати угоду Кирюшин відмовився, посилаючись на скандальність піднятої теми. "Ніякої кримінальної справи за цим фактом не порушено. Контракт підписаний до кінця року, тому результату ми його поки не знаємо", - говорить він.

ТОВ "Цукрове виробниче об'єднання" входить у групу компаній "Фактор" підприємця Сергія Тищенка. Група Тищенка набула популярність в 2005-2006 роки, коли здійснювала поставки продовольчих товарів на адресу ДП "Укррезерв", що очолював Сергій Пашинський, сьогодні - народний депутат від БЮТ.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua