Податківці втягнулися в боротьбу з інфляцією — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Податківці втягнулися в боротьбу з інфляцією

Казна та Політика
649
У Державній податковій адміністрації змінили підхід до планових перевірок. До кінця кварталу податківці будуть перевіряти лише підприємства металургії, оптової та роздрібної торгівлі, потім - харчової галузі. Аудит в "Метро Кеш енд Керрі Україна", Fozzy Group і "Квіза Трейд" уже показав, що закупівельна вартість товарів необґрунтовано завищена для зниження податкового навантаження компаній. Експерти пояснюють ці перевірки невиконанням компаніями підписаного з урядом меморандуму і спробами загальмувати інфляцію.
У п'ятницю заступник голови Державної податкової адміністрації (ДПАУ) Наталя Рубан заявила, що в план-графік планових перевірок на II квартал внесено більше 5,7 тис. підприємств, що на 30% менше, ніж у квітні-червні 2007 року. Таке зниження викликане переорієнтацією ДПАУ від масового аудита до галузевого, уточнила чиновник. До кінця кварталу перевірки пройдуть у металургійних компаніях та у компаніях оптової і роздрібної торгівлі, незважаючи на те що з початку року було перевірено майже 1,5 тис. торговців і донараховано їм 228,8 млн грн податку на прибуток і ПДВ. Далі аудитом охоплять харчову промисловість і машинобудування.
Рубан не назвала жодного метпідприємства, але поділилася інформацією про торговельні мережі, які перевіряють: "Метро Кеш енд Керрі Україна", Fozzy Group (супермаркети "Сільпо", "Фора", "Дніпрянка", "Бумі-маркет") і "Квіза Трейд" (власник ТМ "Велика кишеня"). Ці компанії підписали меморандум з Кабінетом міністрів про зниження цін на соціальні групи товарів і є фігурантами розслідування Антимонопольного комітету зловживань монопольним становищем на ринку роздрібної торгівлі. На думку Рубан, торговельні мережі необґрунтовано завищують вартість закуповуваних товарів, особливо продуктів харчування, що знижує сплату податку на прибуток. "Сировина від сільгоспвиробника передається на переробку, а до споживача продукти харчування приходять через мережу посередників. При цьому ціна може вирости у два-три рази, і ніхто не платить податків", - говорить Рубан. Вона додає, що в цьому ланцюжку використовуються фіктивні структури, створювані на кілька місяців, і підприємці, які платять єдиний податок.
Джерело в "Метро Кеш енд Керрі Україна" повідомило, що податкова перевірка на підприємстві почалася місяць тому, а обвинувачення в завищенні вартості товарів і мінімізації сплати податку на прибуток назвав необґрунтованим. Фінансовий директор групи компаній "Велика кишеня" Олег П’явка розповів, що податкова перевірка, що почалася в березні, уже закінчується, але "реальних зауважень і претензій інспекція не пред'явила". В Fozzy Group учора не вдалося одержати коментар.
Активізацію податкових перевірок торговельних мереж експерти пов'язують із заявою голови ДПАУ Сергія Буряка про невиконання торговцями підписаного з урядом наприкінці березня меморандуму про введення з 1 квітня максимальної націнки на соціальні групи товарів у розмірі 10%.
Тепер Кабмін підключив ДПАУ до боротьби з інфляцією - за чотири місяці ціни виросли на 13,1%, говорить аналітик Міжнародного центру перспективних досліджень Олександр Жолудь. "Якби вони проконтролювали весь ланцюжок - від виробника до супермаркетів, - то ефект був би, а так нелогічно звинувачувати мережі в проблемах в економіці", - вважає Жолудь.
Ефект від таких перевірок може бути короткостроковим, а зниження вартості хлібобулочної і м'ясо-молочної продукції буде незначним, упевнений експерт Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Дмитро Науменко.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас