Автомита знизять несподівано — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автомита знизять несподівано

Казна та Політика
5110
Ввізні мита на всі легкові автомобілі можуть бути знижені на 15% уже в найближчі дні. Відповідний законопроект парламент може проголосувати з подачі Кабміну до кінця тижня, відповідно до зобов'язань, узятих Україною при вступі у СОТ.
Раніше зниження мит на імпортні автомобілі передбачалося лише для автомобілів з об'ємом двигуна від 1 тис. до 2,2 тис. куб. см, причому з 1 січня 2009 р. (з метою адаптації вітчизняних автомобільних виробників до нових умов). Але 8 травня Кабмін зареєстрував у парламенті проект поправок до закону "Про митний тариф України".
Це рішення стало повною несподіванкою для автодилерів. Як пояснило джерело, близьке до переговорів із СОТ, насправді в процесі завершення переговорів із цією організацією Україні довелося взяти зобов'язання щодо зниження імпортних автомобільних мит не з 1 січня 2009 р., а вже з моменту юридичного набуття членства у СОТ. Це членство наша країна одержить 16 травня, у найближчу п'ятницю.
Дилери відзначають, що ухвалювати рішення щодо зниження цін будуть лише після прийняття закону. За словами Олени Дем’янчук, офіційного представника компанії "АВТ Баварія", офіційного дилера концерну BMW в Україні, у компанії розглядають імовірність перегляду цін. Олександр Богдан, керівник прес-служби "Інтеркар-Україна", генерального імпортера Volkswagen, Альона Семикіна, представник Торгового дому "НІКО" (імпортер Mitsubishi), а також Євген Духович із компанії "Toyota-Україна" підтверджують, що ціни на окремі автомобілі можуть бути переглянуті, але чи торкнеться це все сегментів авто і чи буде взагалі скорочення цін - поки не ясно.
Олег Назаренко, гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) прогнозує, що якщо зниження цін відбудеться, то буде стосуватися лише дорогих автомобілів. За його словами, у парламенті зараз готується паралельний законопроект групи депутатів, яким пропонується внести зміни в нинішній ще не прийнятий закон і під приводом підготовки виробників до нових норм відстрочити зниження мит як на автомобілі, так і на цілу групу сільгосппродукції до січня 2009 р.
Зниження мит на 15%, до 10%, буде не остаточним - на авто з об'ємом двигуна більше 2,2 л буде введена ставка 8%, а до 2013 р. країна зобов'язалася знизити всі мита до 5%. "Провідні світові концерни, як тільки одержать інформацію про зниження мита на 15%, можуть переглянути закупівельні ціни на наступний період, і як такого зниження цін просто не відбудеться, - відзначає Назаренко. - Багато авто завезено вже за чинними ставками, але у світі ростуть ціни на все, у тому числі на метали, з яких виробляють автомобілі. Тому багато споживачів можуть просто не відчути ніякого зниження".
Більше того, після вступу України у СОТ подорожчають російські автомобілі, на які дотепер поширювалася дія міжурядової угоди про безмитну торгівлю і на які діяло нульове мито. Надалі до них буде застосовуватися загальна 10%-ва ставка, що може, навпаки, спровокувати різкий стрибок цін, насамперед у малому і середньому сегменті. Більше того, у зв'язку зі зниженням мит зникне сірий імпорт, що дотепер становив серйозну конкуренцію офіційним дилерам.
Заступник голови корпорації "УкрАВТО" Олег Папашев прогнозує, що "в Україні буде тривати бурхливе зростання виробництва автомобілів, тому що Запорізький автомобільний завод ніхто не переграє за ціною та охопленням ринку". За його словами, справжні проблеми виникнуть у тисяч підприємств-суміжників, тому що в умовах СОТ багато деталей і комплектуючі компаній будуть змушені купувати не у вітчизняних виробників, а в китайських або корейських. На думку представника ЗАЗ, також є ризик скорочення крупновузлового складання (майже наполовину), тому що при новому миті воно стане не особливо рентабельним.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас