В Україні очікується подорожчання автомобілів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В Україні очікується подорожчання автомобілів

Казна та Політика
5748
Суперечки та розбіжності про розмір ввізного мита на нові і вживані автомобілі тривали в рядах уряду не один місяць. Один з пунктів, по якому депутати довгий час не могли прийти до єдиної думки, - розмір ввізних мит на автомобілі.
Як показує світова практика у всіх країнах, які в той чи інший час вступали у Світову організацію торгівлі, ціна на більшість товарів падала. Яскравим прикладом того є Польща, що вступила до СОТ раніше, ніж Україна: там ціни на автомобілі не піднялися, а, навпаки, упали. Україна - країна парадоксальних явищ. Skoda Super B, що виробляється в Україні, коштує дорожче, ніж у сусідній Росії, де їх не виробляють. З 10 травня 2008 року починає діяти ввізне мито на автомобілі в розмірі 10% (нагадаємо, що раніше воно становило 25%), і в той же час перестає існувати зона вільної торгівлі Україна - Росія.
Раніше автомобілі, якими торгували між собою ці дві держави, не обкладались ввізним митом на території обох держав. Це давало великим промисловцям можливість мати гарний прибуток від продажу морально застарілих автомобілів, які усе ще виробляються на заводах однієї та іншої держави.
Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко вважає, що саме даний документ може сильно вплинути на ціноутворення на українському автомобільному ринку убік збільшення цін. Одночасно з підписанням протоколу із СОТ Україна взяла на себе зобов'язання забезпечувати рівні принципи для доступу на свій ринок всіх країн - учасниць СОТ. Міжурядова угода між Україною та Російською Федерацією передбачає нульове мито на автомобілі з Росії.
Ця угода є прямим порушенням основних принципів СОТ. Україна змушена або розірвати угоду, або виключити з неї автомобілі. Як тільки це відбудеться, автомобілі ВАЗ, ГАЗ, УАЗ будуть обкладатись 10%-вим митом, що неминуче приведе до їхнього подорожчання. Таке зростання ціни в масовому сегменті ринку означає жорсткість конкуренції в бюджетному сегменті. АвтоВАЗ буде змушений реагувати, і спробує зберегти конкурентноздатність своїх моделей, але зростання однаково неминуче.
Українські Chevrolet Lanos, які досить популярні в Росії, теж прийдеться перевозити через кордон, віддаючи 10% мита. А дана зміна, можливо, приведе до зменшення обсягу експорту. Зростання цін на бюджетні автомобілі завжди сприймалося болісно з боку споживача.
На інші ввезені в Україну автомобілі, наприклад Toyota, Volkswagen або Mazda, зниження цін також не передбачається. Ціни на автомобілі, втім, як і на будь-який інший товар, визначаються балансом попиту та пропозиції. А в Україні попит величезний, тільки за перший квартал збільшення продажів нових автомобілів склало близько 70%. Неоднозначна ситуація складається на ринку старих автомобілів. Тепер скасована заборона на ввезення автомобілів старших восьми років
Одне погано - умови проходження технічного огляду тепер змінилися. Зараз при першій постановці автомобіля на облік у ДАІ прийдеться заплатити кругленьку суму. Якщо об'єм двигуна від 1001 до 1500 куб. см. і машина старша восьми років, то платіж складе 200 гривень за кожні 100 куб. см., а якщо об'єм понад 3500 куб. см. - то 1000 гривень за 100 куб. см. Такі ставки роблять ввезення старих автомобілів недоцільним
За матеріалами:
Простобанк Консалтинг
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас