Смачні гроші — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Смачні гроші

429
Високий темп життя та зайнятість киян дозволили фірмам, що займаються доставкою їжі в офіси, заробити торік більше 10 млн дол. Втім, столичні товстосуми не поспішають освоювати цей бізнес, що пов'язано з його невисокою рентабельністю в порівнянні з іншими сегментами ресторанного ринку. Відсутність жорсткої конкуренції дозволила старожилам істотно підвищити розцінки, які вже зрівнялися з вартістю обідів у ресторанах швидкого харчування.
За оцінками директора компанії "ВЕЛ" Еліни Власенко, протягом 2007 р. кількість киян, що обирають доставку обідів безпосередньо до робочого місця, збільшилася на 20%.
"При цьому росте число клієнтів, що оплачують замовлення безготівковим розрахунком. На сьогоднішній день на них припадає порядку 70% наших замовників, що на 10% перевищує показники минулого року", - говорить Власенко. Її слова підтверджує й директор компанії "Карделія" Владислав Булочкін, за інформацією якого виробничі потужності їхнього підприємства нині завантажені на 100%.
"Це пов'язано зі зростаючою чисельністю білих комірців. Нерідкісні випадки, коли ще два роки тому в офісі, що ми обслуговуємо, трудилося дві-три людини, а зараз - уже до 20", - розповідає він. Генеральний директор компанії Food Master (мережі "Смачна картопля", "Дрова") Дмитро Погребицький додає, що потенційними замовниками обідів є співробітники більше тисячі київських офісів. Причому в цей список входять не тільки ті, що працюють на околицях міста, у важкодоступних місцях або в районах, де поблизу відсутні точки громадського харчування, але й у центрі столиці.
"Деякі з них просто не встигають за відведені на обід 30 хв. вистояти в черзі в закладах швидкого харчування", - пояснив він.
Почасти попит на послуги спеціалізованих фірм виріс і завдяки відходу з ринку фізосіб, які без яких-небудь дозвільних документів раніше масово займалися доставкою в офіси їжі, приготовленої в домашніх умовах. Їхні ціни були більш ніж привабливими, однак після низки випадків отруєнь популярність таких послуг зійшла нанівець.
"По суті, вони не несуть ніякої відповідальності за якість їжі, не платять податків і не спілкуються з масою контролюючих органів, чим і пояснювалися їх більш низькі ціни. Коли демпінг із їхнього боку зник, фірми, що працюють легально, змогли зітхнути з полегшенням, і зараз попит на їхні послуги перевищує пропозицію", - говорять в одній з компаній.
Генеральний директор компанії "Ресторанний консалтинг" Ольга Насонова повідомляє, що на сьогоднішній день у столиці працюють близько 80 спеціалізованих компаній, більша частина яких мають власні кафе, ресторани та заклади громадського харчування. Однак, незважаючи на високий попит і порівняно пристойну місткість ринку, що склала за підсумками 2007 р. $13,5 млн, за минулий рік у цей сегмент вийшло не більше десяти нових підприємств. Слабкий інтерес із боку бізнесменів Насонова пояснює порівняно невисокою рентабельністю даного бізнесу.
"Вона становить не більше 20%, тоді як рентабельність тих же фаст-фудів найчастіше перевищує 50%", - вважає вона. Владислав Булочкін додає, що відсутність інтересу до сегмента пояснюється і проблемами з доставкою їжі через ситуацію на дорогах, що погіршується щодня. "Для вирішення цієї проблеми ми змушені були відкрити два окремі виробництва на правому і лівому берегах Дніпра", - відзначив він. Учасники ринку говорять, що мінусом цього бізнесу є його сезонність: замовлення відсутні під час численних свят, а влітку доходи спеціалізованих компаній можуть знижуватися у два рази. Також фахівці вважають, що даний бізнес цікавий лише тим, хто вже володіє закладами в столиці.
Приміром, за інформацією Дмитра Погребицького, мережа "Дрова", що входить в Food Master, з початку поточного року зайнялася доставкою обідів. "Для виходу в цей сегмент необхідно було закупити лише спеціальні автомобілі з холодильним устаткуванням. Проте ми розглядаємо дану діяльність як додатковий заробіток", - заявляє він.
Слабка насиченість ринку і постійно зростаючий попит дозволили компаніям підвищити свої розцінки. Приміром, Еліна Власенко розповідає, що в нинішньому році вартість деяких страв компанії "ВЕЛ" змінювалася вже двічі. "Якщо наприкінці минулого року середній обід обходився покупцеві в 15 грн., то зараз - в 19 грн., а найближчим часом він подорожчає до 20 грн.", - говорить вона.
Владислав Булочкін відзначає, що "Карделія" збільшує прайси відповідно до зростання витрат. "Наша рентабельність практично не змінюється", - пояснив він. У той же час Ольга Насонова стверджує, що якщо розцінки ресторанів швидкого харчування підвищилися на 10%, то компаній, що займаються доставкою їжі, - на 30%.
"У результаті середня ціна обіду з доставкою в офіс зрівнялася з вартістю обіду у фаст-фуді і становить 21 грн.", - резюмувала вона.
Олександра Некращук
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас