Ті, що летять по хвилях — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ті, що летять по хвилях

667
Приватні літаки в Україні усе ще рідкість, але з кожним роком усе більше забезпечених людей обзаводяться власними літальними апаратами. Для одних це хобі, для інших - питання престижу, але є й ті, для кого літак став звичним засобом пересування.
"Українські бізнесмени зрозуміли переваги володіння власним літаком і в міру збільшення добробуту, однією з витратних статей планують саме придбання та наступну експлуатацію особистого літака або літака компанії, а не використання чартерних рейсів", - повідомили в офісі представництва компанії Gulfstream в Україні.
Сьогодні складно точно визначити, скільки приватних літальних апаратів належить українським власникам. За даними Державіаадміністрації України, у країні зареєстровано 2000 бізнес-літаків, 1000 приватних легких літаків, 20 поршневих і 50 газотурбінних вертольотів. У той же час, за оцінками учасників ринку, безпосередньо в приватній власності перебуває більше 70 ділових літаків (бізнес-джетів) і не менша кількість вертольотів. Більшість літальних апаратів, придбаних нашими співгромадянами, реєструються за кордоном або перебувають в експлуатації в приватних авіаперевізників. Останнє дозволяє власникам не тільки уникнути труднощів з реєстрацією літальних апаратів в Україні, але також зняти із себе проблеми, пов'язані з обслуговуванням і ремонтом літака.
А от до яхт і катерів у заможних українців просто величезний інтерес: продажі ростуть із кожним роком. Правда, більшість воліє купувати моторні катери і яхти. Фахівці пов'язують це з тим, що навчитися управляти катером набагато простіше, ніж вітрилом. Сьогодні в Україні представлені практично всі великі світові бренди, що випускають продукцію класу люкс.
Інтерес до вишуканих і розкішних яхт викликаний, на думку фахівців, потребами, що виросли. Тепер моторні яхти і катери купують не стільки для того, щоб похвастатися перед друзями, скільки для комфортного відпочинку на воді. Це ж викликало і невеликий відхід від моторних яхт убік вітрильників, продажі яких також ростуть із кожним днем. За словами шанувальників вітрильних яхт, тільки на вітрильнику можна повною мірою насолодитися відпочинком на воді.
Збільшенню ринку яхт і катерів в Україні заважає відсутність гідної інфраструктури - марин (обладнаних місць стоянки), а також сервісної інфраструктури. Ще одна перешкода для збільшення числа приватних яхт і катерів - система оподатковування, коли за дорогу яхту власникові доводиться платити ще 40% вартості у вигляді податку. Все це змушує українських яхтсменів реєструвати свої судна за межами країни.
Олександр Горон, Директор ТОВ "Интерпарус"
Пан Горон - давній шанувальник вітрильного спорту, що зумів перетворити захоплення в справу всього життя. Сьогодні компанія, що він очолює, займається не тільки продажем вітрильних яхт відомих марок Dufour і Feeling, але й надає послуги з оренди і підготовки екіпажів. На думку Горона, незважаючи на те, що сегмент вітрильних яхт в Україні перебуває в зародковому стані, перспективи його розвитку величезні.
"Сьогодні частина власників потужних моторних катерів переходять або на моторні траулери, не менш комфортні судна, але більш тихохідні, а частина - на вітрильні яхти", - говорить Олександр Горон. Такий вибір фахівці пояснюють тим, що подорож на вітрильній яхті приносить більше задоволення під час плавання, ніж на моторному човні. Сучасні системи керування вітрилами значно полегшили життя яхтсменам. До того ж частина власників, особливо великих вітрильних яхт, воліють наймати екіпаж або шкіпера для своїх подорожей.
У якості ще однієї причини переходу на вітрильні яхти Олександр Горон називає питання престижу: "Справа в тому, що коли ти заходиш у західну марину під вітрилом, то до тебе ставлення зовсім інше, ніж, скажімо, якби ти зайшов на моторній", - пояснює він.
Клієнтам, що бажають придбати вітрильну яхту для таких цілей, допоможуть вибрати її виходячи з поставлених перед компанією завдань. "Ми можемо допомогти у виборі марки, що буде правильно зустрінута в марині", - говорить Горон.
Шахреддін Аскеров, Президент компанії "Аеростар"
За словами Шахреддіна Аскерова, його шлях у бізнесі приватних авіаперевезень почався ще в часи Радянського Союзу, коли в країну стали приїжджати перші іноземні бізнесмени, зацікавлені у швидкому та доступному транспорті.
Сьогодні компанія "Аеростар" здійснює близько 40% приватних перевезень в Україні. - Ми повинні розділити цей бізнес на три частини: приватні польоти, корпоративні і таксі, - стверджує Аскеров. - Приватні польоти - це коли з нашою допомогою ви купили літак, і він вас обслуговує, але ви не маєте права на ньому заробляти. Корпоративні - коли якась компанія або група компаній придбала літак, що обслуговує співробітників. А для таксі необхідно купити ліцензію, установити відповідне устаткування - там інші вимоги до літаків.
Одним зі своїх завдань Шахреддін Аскеров вважає збереження літального складу і збільшення авіаційного парку в Україні. Для цього його компанія готова не тільки надати необхідні консультації охочим придбати літак, але й за необхідності взяти участь у його покупці.
- Коли бізнесмени замислюються про власний літак?
- Літак вигідно орендувати, коли людина літає не менше 100 годин на рік. Якщо ж вона проводить у повітрі не менше 200 годин у році, то літак потрібно купувати.
- Чи відбулися зміни на ринку приватних перевезень за останні роки?
- Якщо наприкінці 1980-х років обсяг перевезень становив 200 годин на рік, то сьогодні він досягає 300 годин на день. До того ж зараз стало набагато дешевше і зручніше літати на своєму літаку, ніж замовляти літак в авіакомпанії. Приміром, є шестимісні літаки бізнес-класу вартістю $1 млн., у них цілком можна перевозити свою сім'ю. Вартість години польоту на такому літаку становить приблизно $700. Тобто двогодинний політ за маршрутом Москва - Київ обійдеться в $1400, а якщо розділити цю суму на 6 чоловік, вийде, що вартість перельоту дешевша, ніж на рейсовому літаку.
Олександр Лейдікер, Власник компанії "Морський дім "Аркадія"
За 12 років роботи на ринку яхт і катерів Олександр Лейдікер пройшов шлях від продавця відносно невеликих моторних катерів до великих круїзних яхт. Крім контрактів на будування, його компанія готова забезпечити замовникові повний спектр послуг: від підбора верфі до транспортування і реєстрації яхти в будь-якій точці світу.
На сьогоднішній день компанія націлена на продаж яхт до 80 м довжиною, при цьому бажані контракти на будівництво яхти, а не на покупку вже готової.
"Коли мова йде про великі яхти, майже всі мають на увазі не продаж, а будівництво. А це інший рівень спілкування із клієнтами, що передбачає особливий ступінь конфіденційності. Тому в нашій практиці не прийнято вказувати вартість яхт та імена замовників", - говорить він.
Пропрацювавши не одне десятиліття в цій сфері, Олександр Лейдікер дотримується професійного кодексу, прийнятого в його ремеслі, у якому на першому місці стоять інтереси клієнта. Лейдікер упевнений, що мотивом для покупки яхти може бути бажання відчути себе незалежним від навколишньої дійсності і тієї соціальної ролі, що грають його клієнти.
Багатоверстатник.
У сферу інтересів корпорації Валерія Шамотія "Логос" попадає відразу кілька напрямків класу люкс - автомобілі Maserati, водна техніка для спорту і відпочинку Bombardier Recreational Products (BRP), коньяки Remy Martin
Є в Шамотія і кілька локальних luxury-напрямків, які він просуває в основному в рідному Дніпропетровську. Жителі міста на Дніпрі завдяки старанням бізнесмена і його партнерів мають можливість купувати одяг D&G, Cavalli, Versace і GFF, ніжитися в SPA-центрі "Цунамі" і красиво відпочивати в розкішному клубі "Бартоломео". Для зручності клієнтів бізнесмен об'єднав всі люкс-напрямки свого бізнесу в особливу клубну систему Genesis System.
За словами Валерія Шамотія, сьогодні ринок споживання переживає luxury-бум, і на деякі товари та послуги навіть існує черга. "Наприклад, автомобіль Maserati Gran Turismo потрібно замовляти не менше ніж за півроку, а на 2008-й зробити це неможливо - все виробництво нинішнього року вже викуплено. Ну а Maserati спеціальних кольорів Bianco Fuji (перловий перламутр) замовляють за 12 місяців", - говорить бізнесмен. І це незважаючи на те, що ціна такої машини починається з позначки 155 тис. євро. Замовляти заздалегідь доводиться не тільки автомобілі, але й водну техніку: "Ми відчуваємо дефіцит продукції BRP уже в середині сезону, і це при тому, що щорічно збільшуємо обсяги поставок на 30-40%, а коштує вона теж недешево - від 12 тисяч до 100 тисяч доларів", - зізнався Валерій Шамотій.
Свою роль у бізнесі підприємець оцінює як досить різнопланову: "По-перше, я особисто ініціював кілька напрямків або підтримав ініціативу партнерів зі створення та розвитку нових видів послуг. Я сам є лояльним споживачем таких товарів і послуг, а також одним із кращих експертів і промоутерів товарів, послуг і брендів, що просуваються нашою компанією", - сказав бізнесмен. За його словами, стимулом до створення бізнесу класу люкс стала особиста захопленість дорогими товарами та послугами плюс високий потенціал розвитку luxury-ринку
Нурислам Зубаїров
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас