Градус і статус — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Градус і статус

420
Поступово переймаючи західну традицію, українці намагаються частіше радувати себе тонкими ароматами елітного спиртного
Проте сегмент дорогих імпортних напоїв, на диво, малий. "Весь обсяг імпортного вина становить менше 3% від загального обсягу ринку. В імпортного спиртного немає і 1%", - стверджує Ілля Грінберг, власник компанії "Марком". При цьому однозначних ознак винятковості напоїв немає. Деякі експерти відносять до нижньої межі преміум- і суперпреміум-сегменту напої, що продаються за цілком доступну ціну - $50 за пляшку.
Планомірне збільшення попиту на елітні напої не забезпечило бурхливого розвитку ринку, що, на думку більшості дистриб'юторів, перебуває в зародковому стані. За 15 років його розвитку етап становлення пройшли лише декілька дійсно великих компаній, які шляхом неймовірних зусиль сформували свій неповторний портфель напоїв.
Наприклад, компанія "Марком" вивела на вітчизняний ринок знамениті коньяки Hennessy і Davidoff, горілку Kauffman і віскі The Macallan. Ара Григорян та українське представництво Pernod Ricard зуміли прищепити українцям любов до коньяків "Арарат" і Martell. Компанія "АРДА" Вадима Єрмолаєва стала ексклюзивним дистриб'ютором Bacardi, Courvoisier, Molinari і багатьох інших напоїв. Слідом за лідерами пішли в зростання і самостійні винні та коньячні бутіки.
Імовірно, бізнесменам перспективи розвитку їхнього бізнесу здаються досить райдужними. Адже ринок елітних алкогольних напоїв насичений усього на 25-30%, припускає Антон Горбуненко, генеральний директор компанії Paradis du Vin. Тому можливостей для розвитку сегмента хоч відбавляй. Непоганий щорічний приріст на рівні 15-25% залучає сюди нових гравців. При цьому найбільшу динаміку, на думку багатьох дистриб'юторів, демонструє віскі. Не меншою популярністю користуються коньяк і шампанське.
Ара Григорян, Генеральний директор Pernod Ricard Ukraine:
- Воістину елітний напій у розумінні Ари Григоряна - це не тільки імідж та якість, але ще й спосіб реалізувати мрію. Правда, бізнес-група Pernod Ricard з самого початку не обмежувалася лише люксовими товарами, а мала більш широкий спектр. "Потім було вирішено зупинити увагу на преміум- і суперпреміум-сегментах. Повертатися в більш дешевий сегмент ми не хочемо через декілька причин. Насамперед тому, що ми імпортери і головний бізнес для нас - продажі через нашу торговельну мережу. Потрібно розуміти, що рентабельність ринку в преміум- і суперпреміум-сегментах значно відрізняється від масового. Адже в першому випадку заробітки на одному ящику можуть досягати 300-800 доларів, а в другому - лише 20-30 доларів. Друга причина - необхідність зайняти цілу нішу".
Своє основне завдання Григорян бачить у тому, щоб просто не заважати розвитку компанії. "І моє пряме управління компанією полягає в підборі кадрів, стратегічному розвитку портфеля, ціновій політиці, місцевих і міжнародних зв'язках".
31 березня група Pernod Ricard уклала важливу угоду. "За 5,6 млрд. євро ми придбали горілчаний бренд Absolut. Але це не просте придбання - це угода з урядом Швеції, що вирішив приватизувати компанію Vin & Spirit AB, куди і входив Absolut, що займає третє місце у світі за продажами. При тому, що річний оборот групи - близько 9 млрд. євро, покупка склала майже половину нашого обороту або, якщо порахувати по-іншому, близько 10 років прибутку. Подія має для нас особливе значення ще й тому, що в нас з'явився свій горілчаний бренд. А горілка в Європі та Америці - зараз найбільш динамічно зростаюча група".
Ілля Грінберг, Власник компанії "Марком"
Слово "елітний" стосовно дорогих вин, коньяків і віскі Іллі Грінбергу не подобається. "Я волію говорити "предмети розкоші". Тому що пляшка вина, яку можна пити лише в особливих випадках, це розкіш, - пояснює Грінберг. - І я позитивно ставлюся до таких речей".
Свою нинішню сферу діяльності він у свій час обрав мало не випадково: "Довелося вибирати гарне із решти, те, що не вимагало високопоставлених знайомих і великих зв'язків. Досить було подивитися на себе в дзеркало і запитати: "А тато в тебе хто, інженер? Виходить, тобі сюди".
Справа виявилася складною, малозрозумілою і вимагала маси часу та ентузіазму. "Ніхто в це не вірив. Крім того, нам дістався дуже маленький сегмент", - згадує Ілля Грінберг. Проте в грудні 1992 року з'явилася фірма "Марком". Вона однією з перших зайнялася імпортом алкогольних напоїв в Україну і перша ж познайомила українських споживачів з Hennessy, Marie Brizard, Martini-Bacardi, Johnnie Walker і багатьма іншими марками. А через 15 років міцно закріпилася не тільки на вітчизняному, але й на міжнародному ринку.
Сьогодні, на думку Іллі Грінберга, компанія пропонує один із кращих портфелів вина не тільки в Україні, але й у Європі. "Ми збирали його дуже довго і скрупульозно протягом 15 років. І тепер дуже ретельно стежимо, щоб у цю бочку меду не потрапила ложка дьогтю", - говорить він.
Улюбленого напою у власника "Маркома" немає. За його словами, все залежить від настрою. "Якщо він гарний, то п'ю Hennessy. Якщо настрій гірший - п'ю віскі. Гарне віскі. В основному Macallan. Ще Ardbeg дуже люблю - але це якщо настрій зовсім поганий або друзі дуже гарні", - посміхається Грінберг.
Перспектива - у льохах
Спеціалізованих винних магазинів в Україні поки мало. Але у тих, що вже відкрилися - велике майбутнє
Вражаючий винний льох, різноманітні асортименти, послуги зі складання винних карт, доставки рідкісних товарів та організації персональних дегустацій - от справжній винний рай. У бутіку Paradis du vin - більше 4 тисяч найменувань різноманітних напоїв. "Основні критерії відбору - якість та елітарність. Вино може коштувати $30, проте буде становити інтерес для наших клієнтів, для гурманів", - розповідає Антон Горбуненко.
Бутік молодого бізнесмена не є чимсь унікальним. Навпаки, він підкреслює загальну тенденцію: українські підприємці в Києві і регіонах прагнуть відкривати магазини елітних алкогольних напоїв. На їхню думку, цей сегмент демонструє значне зростання. "Обсяг преміум-сегменту винного ринку оцінюється в 25-30 млн. пляшок на рік, а його щорічний приріст - на рівні 10-20%. Обсяг же сегмента елітних вин (від 250 грн. за пляшку) становить порядку 1-2 млн. пляшок на рік, а щорічний приріст - 25-35%", - прикидає Антон Горбуненко. Крім того, спеціалізованих магазинів в Україні ще мало. Зараз відсоток продажів у винних бутіках становить 2% усього імпортного алкоголю. Так що ніша фактично порожня.
Брат Горбуненка Денис очолює правління Родовід банку. Можливо, досвід брата надає Антону впевненість у перспективності свого бізнесу. Плани в нього досить райдужні: він збирається розвинути торговельну мережу в декількох великих містах. Поки ж бізнесмен може похвастатися тим, що найдорожчий напій, придбаний у його магазині, коштував 100 тисяч гривень. "Це був французький коньяк відомого і шанованого коньячного дому", - відзначає він.
Марія Шамота
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас