Аеропортам світить чорна смуга — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Аеропортам світить чорна смуга

386
Питання власності українських аеропортів може вирішитися вже найближчим часом. Учора депутати від БЮТ зареєстрували в парламенті проект Повітряного кодексу, що пропонує закріпити в держвласності злітно-посадкові смуги, дозволивши передачу аеропортових комплексів у комунальну та приватну власність.
Проти ініціативи вже виступила місцева влада, що заявила, що інвестиційна привабливість аеропортів у цьому випадку значно знизиться.
Ключовим положенням проекту Повітряного кодексу є визначення власності українських аеропортів. "Ми пропонуємо закріпити в держвласності землю, на якій знаходяться аеропорти та аеродроми, а також злітно-посадкові смуги (ЗПС) і рулежні доріжки, - розповів один з авторів законопроекту, член транспортного комітету Верховної ради Борис Шиянов (БЮТ). - При цьому аеропортові комплекси можуть залишатися в комунальній або приватній власності".
Також пропонується скасувати обов'язкову сертифікацію в Україні іноземних літаків і вертольотів і дозволити малій авіації не погоджувати польоти на висоті до 1,5 км із Державіаадміністрацією. Автори законопроекту сподіваються, що проект Повітряного кодексу найближчим часом буде погоджений із профільними комітетами, але визнають, що попередньої підтримки від інших фракцій не мають.
Ідея передачі злітно-посадкових смуг з муніципальної в держвласність була передбачена в Держпрограмі розвитку аеропортів до 2020 року, прийнятій Кабінетом міністрів у березні цього року. За словами голови Державіаадміністрації Олександра Давидова, таке рішення було продиктовано необхідністю контролювати безпеку авіапольотів. "Крім того, місцева влада найчастіше не може собі дозволити утримувати аеропорт", - відзначає він.
За оцінками Мінтрансу, на реконструкцію злітно-посадкових смуг необхідно витратити близько 10 млрд грн. Однак місцева влада виступила проти передачі аеропортів у держвласність. Наприкінці березня їхню позицію підтримав президент Віктор Ющенко, пообіцявши призупинити дію постанови уряду. Проти рішення урядів тоді виступив і голова Верховної ради Арсеній Яценюк. "Якщо поділити аеропорт на частини, буде неможливо визначити, хто відповідає за безпеку, - вважає директор аеропорту "Київ" (Жуляни) Сергій Нікіфоров. - Крім того, без злітно-посадкової смуги аеропорт буде нецікавий потенційним інвесторам".
Голова Одеської облдержадміністрації Микола Сердюк відзначає, що вже зараз інвестори готові надати кошти на реконструкцію злітно-посадкових смуг, у той час як Мінтранс тільки обіцяє виділити кошти на ці цілі.
Втім, директор Центру економічного та політичного аналізу Олександр Кава відзначає, що досвід, коли аеропортом володіє держава разом із приватним інвестором, досить розповсюджений у світі. Приміром, в аеропорті "Сочі" злітно-посадкова смуга з навігаційною інфраструктурою перебуває в держвласності, а термінали приватизовані.
"Якщо кодекс буде прийнятий, чимало проблем виникне в містах, де аеропорти разом із ВПП передані в довгострокову оренду, наприклад у Харкові", - говорить Олександр Кава. Учора одержати коментарі в цьому аеропорті, а також компанії "Нью Сістемс" Олександра Ярославського, що одержала аеропорт у довгострокову оренду, не вдалося.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас