Золоте кільце — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Золоте кільце

402
Нова столична окружна дорога обійдеться державі в кілька разів дорожче, ніж раніше передбачалося. Для будівництва магістралі потрібно 14 тисяч гектарів землі, більша частина якої - у руках приватних власників.
Стали відомі деталі будівництва нової столичної окружної дороги - найдорожчого інвестиційного проекту на найближчі 10 років. Раніше чиновники розраховували, що вартість будівництва магістралі складе 25 мільярдів гривень. Але як виявилося, це далеко не все. Щоб прокласти 213 кілометрів суперсучасної траси, необхідно 14 тисяч гектарів землі. А більша частина ділянок, які розташовані по ходу майбутньої дороги, перебувають у руках приватних власників.
Ці землі прийдеться викуповувати. З огляду на те, що сьогодні середня вартість сотки землі на околицях Києва коливається від 3 до 10 тисяч доларів, державі прийдеться шукати ще як мінімум 25 мільярдів гривень для компенсації нинішнім власникам ділянок.
По вже готових дорогах пройде 65 з 213 кілометрів майбутньої окружної траси. Але навіть у цьому випадку територію уздовж магістралей прийдеться викуповувати, оскільки кількість дорожніх смуг буде збільшено. На сьогоднішній день більша частина доріг складається із чотирьох смуг, а планується збільшити їх до шести, а на деяких ділянках навіть до восьми. До того ж, за правилами, будівельники повинні облаштувати спеціальну зону навколо дороги.
Потрібного закону немає
Держава з оцінкою земель, необхідних для будівництва, не поспішає. "Оцінки ще не було, тому що немає закону, що дозволяє вилучати землю", - пояснює міністр транспорту Йосип Вінський. Хоча уряд працює в цьому напрямку. У парламенті вже зареєстровані законопроекти, які дозволяють вирішувати проблему вилучення земель для держпотреб. Цим питанням першим почав займатися Микола Рудьковський, що був міністром транспорту до кінця минулого року.
У той же час у місцевих радах, по території яких повинна пройти окружна дорога, стверджують, що вільних земель практично немає. Федір Війтенко, голова сільради села Іванковичі, стверджує, що немає і клаптика землі, який би належав сільраді. "Уже розпаювали там по два гектари із чимсь", - пояснює він.
Війтенко визнає, що ділянки найчастіше не використовуються за призначенням, тобто для ведення сільського господарства. При цьому він упевнений, що селяни з радістю віддадуть землю в обмін на гідну грошову компенсацію. В Іванковичах відкрито говорять, що давно чекають закону, який би дозволив продавати землі сільгосппризначення.
У Гвоздиківській сільраді (того ж Васильківського району) аналогічна ситуація. "Вся земля в приватних руках", - рапортує співробітник сільради.
Нам такі дорогі дороги
В інших районах столичної області становище не краще. "Паї будуть викуповуватися.
Вільних земель, щоб видавати їх натомість, уже нема", - стверджує Олександр Бабенко, заступник голови Обухівської райдержадміністрації. За його словами, ніяких земель запасу вже в помині не залишилося. Тому розраховувати на те, що власникам паїв будуть надані ділянки в іншому місці, не доводиться.
Мінтрансзв’язку також прийдеться враховувати інтереси дачників, які попадуться на шляху будівництва майбутньої дороги. Адже в їхньому випадку прийдеться викуповувати не тільки землю, але й будівлі. Наприклад, у районі села Дмитровичі і Старі Безрадичі, через які пройде траса, в основному знаходяться дачні ділянки, причому найчастіше людей досить забезпечених.
Міністр транспорту та зв'язку Йосип Вінський запевняє, що будівлі при будівництві дороги практично не будуть зачеплені. "Дорога не заходить на жодну житлову будову, - упевнений міністр. - Тільки пайові землі та одна недавно побудована дача". Де знаходиться ця дача і кому вона належить, Йосип Вінський не уточнив.
На місцях тим часом уже готуються торгуватися з державою. Володимир Горбик, виконуючий обов'язки глави Макарівської райдержадміністрації, говорить, що для проведення оцінки вартості землі необхідно знайти структуру, що не має ніяких фінансових інтересів навколо проекту будівництва дороги. Чиновник проговорився, що в районі вже працюють іноземні оцінювачі, яких, очевидно, запросили компанії, що володіють землею, на яку може претендувати держава.
Кільцева дорога - екологічна блокада
А от у місті Українка Обухівського району кільцеву дорогу бачити взагалі не хочуть. Там вважають, що її можна перенести трохи північніше від міста. Але там - землі, які встигли прикупити кілька великих компаній. "Кілька відомих бізнесменів вирішують долю міста", - обурюється Наталя Касимович, секретар Українківської міськради.
За її словами в Українці була проведена комісія з дослідження екологічного впливу траси на міське середовище. Експерти прийшли до висновку, що дорога нашкодить екології Українки. За словами Наталі Касимович, якщо буде побудована дорога за існуючим проектом, то місто виявиться в екологічній блокаді. З одного боку Українки знаходиться Трипільська ТЕЦ і хімічний завод. З іншого боку - планується магістраль, що буде проходити по міському пляжі. "Ми будемо вимагати перенести дорогу на чотири кілометри на північ", - обіцяє чиновник.
Майбутня окружна дорога ділиться на ділянки. Перша, довжиною 74 кілометра, пройде від траси Київ - Луганськ до траси Київ - Харків і навколо Борисполя. Друга - 77 кілометрів - буде перетинатися із трасами Київ - Ковель, Київ - Чоп і Київ - Одеса. Мінтрансзв’язку розраховує завершити будівництво цих ділянок до 2012 року. Заплановане також будівництво моста через Дніпро в районі міста Українка і мостові переходи через Київське море і Десну. Остання ділянка довжиною 62 кілометра буде починатися від траси Київ - Ковель і закінчується за Броварами. Її Мінтрансзв’язку планує завершити до 2017-го.
Проект передбачає паралельно з автодорогою будівництво залізничних колій, які зв'яжуть селища міського типу Клавдієво, Тарасове, Глеваху, а також міста Бориспіль і Бровари. Уряд припускає біля кільцевої дороги побудувати торговельні підприємства, центри техобслуговування і стоянки. Остаточний проект дороги буде затверджений Кабміном восени. <.p>
Георгій Ємець
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас