Банківські кіоски самообслуговування - автомат людині друг — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Банківські кіоски самообслуговування - автомат людині друг

1213
Банківські кіоски самообслуговування заощаджують масу часу. Немає необхідності стояти в черзі в касу і тікати раніше з роботи, щоб встигнути до закриття відділення банку. .
"Деньги" з'ясували, що скористатися "чудом техніки" може тільки клієнт того банку, що встановив кіоск, і тільки до 18:00. І навіщо тоді було город городити, а, банкіри?
Виявляється, майже в будь-який європейський банк можна ввійти вночі і прямо з вулиці. Для цього потрібно скористатися платіжною карткою, як ключем, і відкрити двері залу (кіоску) самообслуговування. І все. Вуаля! Цілий спектр банківських послуг - у твоєму розпорядженні.
Зовні кіоски самообслуговування виглядають як звичайні банкомати в спеціальній, найчастіше скляній кімнаті. Правда, функцій у них набагато більше, ніж у звичних грошових "мойдодирів". Кіоски дозволяють поповнювати картрахунок і депозит, погашати кредит, переводити кошти з картки на картку і багато чого іншого. Їхнє призначення - автоматизувати обслуговування в банках і позбавити клієнтів від стояння в чергах до кас. Шкода тільки, що грошей таке самообслуговування, на жаль, не заощаджує - комісії банк бере чомусь такі ж, як і при звичайному спілкуванні з касирами.
"Пиво - тільки членам профспілки"
Як з'ясували "Деньги", щось подібне, що нагадує західні кіоски самообслуговування, на даний момент є тільки в дев'яти (з більш ніж 170-ти в Україні) банків. У число піонерів-першопрохідників увійшли банки "Райффайзен Банк Аваль", ПриватБанк, Укрсоцбанк, Укрексімбанк, "Форум", Укргазбанк, "Надра", Родовід-банк та "Унікредит".
Правда, спецбанкомати всіх вищезгаданих банків приймають тільки "рідні" картки. Тобто, зняти гроші, подивитися баланс або одержати виписку можуть і користувачі карток, емітованих іншими банками, а от скористатися специфічними функціями кіосків самообслуговування - тільки "свої".
Правда, деякі кіоски самообслуговування хвалькувато демонструють "чужинцям" весь перелік своїх функцій, але при спробі скористатися однієї з них видають "помилку". У найкращому разі. У гіршому - витримують тривалу паузу, протягом якої клієнт уже змирюється з думкою, що картка поглинена безповоротно, після чого байдуже "випльовують" її. Настрій у клієнта, як правило, зіпсовано.
Чого бажаєте?
Набір послуг, якими може скористатися клієнт без звертання до касира, у кожного з банків свій. Спільними для всіх "автоматизованих касирів" є функції поповнення картрахунку, у тому числі погашення карткового овердрафта або кредитної лінії, а також переказ коштів з картки на картку (як правило, усередині банку). Правда, "перекинути" гроші з одного картрахунку на інший можна й у деяких звичайних банкоматах, але ми все-таки вирішили зарахувати цю послугу до тих, що є привілеєм кіосків самообслуговування.
Тільки у двох українських банків кіоски надають позичальникам можливість погашення кредиту без допомоги касира. Для цих цілей у банку "Райффайзен Банк Аваль" передбачені інформаційні кіоски, а в банку "Унікредит" - депозитні банкомати. Ну а для погашення кредиту клієнтові необхідно буде ввести номер кредитного рахунку, що завчасно прийдеться довідатися в кредитного менеджера.
Клієнтам банків "Райффайзен Банк Аваль" та "Унікредит", Укрексімбанку та Укргазбанку, у яких відкритий депозит із правом довкладення, також пощастило. Вони можуть поповнити свій внесок через депозитні банкомати свого банку. Досить знати номер депозитного рахунку, і потрібну суму можна зарахувати на депозит. Також можна поповнити і звичайний картковий рахунок, для цього потрібно тільки вибрати відповідну функцію в банкоматі.
Мобільні "фішки"
На цьому "чудеса техніки", як правило, вичерпуються. :) Клієнти ПриватБанку та Укрсоцбанку можуть ще підключити мобільний банкінг, просто вибравши потрібну функцію на екрані депозитного банкомата. Ура! Не потрібно їхати у відділення, де відкривалася картка, писати заяву і стояти в черзі до каси. Багато кіосків самообслуговування, та й деякі банкомати, дозволяють також оперативно змінити PIN-код картки. З одного боку - заманливо. Приміром, буває так, що PIN-код просто не запам'ятовується, і всі тут. Що робити? Не записувати ж його на картці, зрештою! Або, скажемо, вийшло так, що таємне число із чотирьох цифр стало надбанням громадськості - папірець із кодом загубився або хтось його підглянув, та що завгодно?
У такому випадку оперативна зміна PIN-коду виявляється дуже навіть доречною. З іншого боку - кіоски самообслуговування, установлені в Україні, далеко не досконалі. Це лише перші ластівки. Тому нерідко трапляються збої. Деякі банківські службовці застерігали кореспондента "Денег" від зміни PIN-коду через банкомат.
"Бувало таке, що клієнт потім не міг скористатися карткою, тому краще не ризикувати", - чесно попередив оператор call-центру одного з великих банків.
Знайди мене, якщо зможеш
Крім всіх перерахованих вище недоліків, в автоматизованих центрів обслуговування клієнтів є ще один - головний - їх катастрофічно мало. Навіть у Києві сумарно (у всіх перерахованих вище банків) їх трохи більше 50-ти. Що вже казати про інші міста України? Та й знайти їх не так легко, як здається.
Інформацію про розташування кіосків самообслуговування можна відшукати тільки на сайтах Укрсоцбанку і банку "Унікредит". Щоб вичислити місцезнаходження пристроїв з самообслуговування, клієнтам інших банків необхідно дзвонити на "гарячу лінію". Але й там їм можуть відмовити в наданні інформації. Приміром, клієнтам ПриватБанку судився цікавий квест "знайди депозитний банкомат свого банку сам", тому як ні на сайті, ні в співробітників call-центру інформації про місцезнаходження цих пристроїв немає.
До речі, деякі з кіосків самообслуговування, які вдалося відшукати кореспондентові "Денег", виявилися непрацюючими. Також нас розчарував той факт, що кіоски самообслуговування розташовані, як правило, усередині банківських відділень, а це означає, що скористатися ними можна тільки в робочий час. З іншого боку, незрозуміло - навіщо встановлювати депозитний банкомат у відділенні, де є касири.
Найбільше порадували Укрсоцбанк і банк "Унікредит". Всі їхні зали самообслуговування, укомплектовані депозитним банкоматом, терміналом для покупки ваучерів і безкоштовним телефоном для зв'язку з call-центром, знаходяться у цілодобовому доступі. Кілька цілодобових центрів самообслуговування є в банку "Райффайзен Банк Аваль" і ПриватБанку.
Так що прогрес все-таки є, і це радує. Адже нормально працюючий банківський кіоск - це справжній порятунок для вічно зайнятих клієнтів. Допомагають вони і тим, у кого виникла екстрена необхідність поповнити рахунок або заплатити по кредиту до настання дня, з якого банк почне нараховувати штрафи за прострочення. Загалом, поцікавитися, чи є в банку-партнера кіоски самообслуговування і де вони розташовані, все-таки варто. Мало що - раптом знадобиться.
Шукати чи не шукати?
Чи намагатися скористатися банківськими кіосками самообслуговування?
За
Можна провести потрібні операції без черги
Іноді можна провести потрібні операції навіть у неробочий час.
Проти
Не всі операції доступні
Не всі кіоски доступні цілодобово Іноді банкомати помиляються
За матеріалами:
Деньги.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас