Метро уткнулось в землю — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Метро уткнулось в землю

799
Міськадміністрація зненацька вирішила змінити проект будівництва метро на Троєщину. Початок робіт може затягтися як мінімум на рік-півтора. У результаті Київ може попросту не встигнути підготувати транспортну галузь до чемпіонату Європи з футболу 2012 р., зате в міських чиновників з'явиться досить вагомий аргумент на своє виправдання.
Тунелів не буде
Столична влада затвердила нову концепцію будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену. Зміни відбулися через півроку після того, як повинні були початися роботи. Відповідно до документа проектувальники відмовилися від спорудження станції "Подільська" на естакаді Подільсько-Воскресенського мостового переходу (як передбачав початковий проект), вирішивши розмістити її під землею, на рівень нижче від існуючої станції "Тараса Шевченка" Куренівсько-Червоноармійської лінії. Відповідно до нового проекту з "Подільської" будуть побудовані три виходи на поверхню і два пересадочних ескалаторних вузли до "Тараса Шевченка".
Відмова від спорудження станції "Подільська" на поверхні, на думку архітекторів, дозволить уникнути зведення залізничної естакади довжиною 1 км, що повинна була повиснути над головами жителів Подільського району. Тепер метро буде йти під землю відразу після з'їзду з моста. Змінився і проект автомобільної частини Подільсько-Воскресенського мостового переходу. Якщо раніше планувалося, що, з'їжджаючи з моста, автомобілі будуть іти в тунель гори Щекавиця та виїжджати на поверхню в районі проспекту Перемоги, то тепер архітектори вирішили побудувати автомобільні з'їзди з Подільського моста, які виведуть транспорт на вулиці Межигірську і Набережно-Лугову. Від самої ідеї спорудження автотунеля чиновники не відмовляються, однак стверджують, що повернутися до її розгляду можна буде не раніше ніж через п'ять-сім років.
Як пояснив "ДС" керівник дирекції будівництва КП "Київський метрополітен" Олександр Охотніков, причин для перегляду проекту в столичної влади було декілька. По-перше, відмова від естакади дозволить місту не претендувати на землі восьми з 19 промислових підприємств, які попадають у зону будівництва (ЗАТ "Київмлин", ТОВ Київський холодокомбінат", "Інвест-Комплекс", ЗАТ "Завод "Керамік", ПП "Гольперин Міхаель", ВАТ "12 Київський авторемонтний завод", "Пивзавод на Подолі", ПП "ОВІС").
Відповідно до нового проекту будівництво торкнеться території тільки 11 підприємств, які, за повідомленням столичного керівництва, готові або до повного переїзду, або одержання компенсацій за звільнення частини своїх земель. Як заявляють чиновники, до переїзду вже готові Київський річковий порт, судноплавна компанія "Укррічфлот" і ЗАТ "Київмашпостачбуд". Висунуті підприємствами умови звільнення територій, за словами Охотнікова, вивчаються в КМДА. Однак глава правління ЗАТ "Київмашпостачбуд" Володимир Демиденко, заявляє, що ні про яке відселення за останні два роки КМДА переговорів з ними не вела. "Ми в принципі не заперечуємо проти звільнення земель. Але останній раз розмови про це з нами велися роки два тому", - відзначив він.
В інституті "Укрметротунельпроект" стверджують, що нова концепція здешевить вартість проекту (насамперед, за рахунок компенсаційних виплат за перенесення підприємств) на 400 млн грн., а перепроектування Подільсько-Вигурівської лінії не вплине на терміни здачі об'єкта в експлуатацію, що повинен бути завершений до 2012 р.
На думку експертів, строки будівництва метро можуть бути зірвані через низку невирішених принципових проблем. Навіть домовившись про відселення з території спорудження Подільсько-Воскресенського мостового переходу, нову лінію не зможуть здати раніше, ніж введуть в експлуатацію депо "Троєщина". А визначене КМДА місце для його зведення (у районі вул. Милославської), за словами колишнього директора КП "Київський метрополітен" Миколи Шавловського, у принципі не підходить, тому що поблизу прокладені магістральні труби газопроводів високого тиску. Як уже писала "ДС", початковий термін початку будівництва Подільсько-Вигурівської лінії, призначений на вересень минулого року, був зірваний саме через відсутність відповідного майданчика для депо.
Якщо місто не приступить вже цього року до спорудження двох основних, найскладніших об'єктів лінії на Троєщину: станції "Глибочицька" з пересадним комплексом на "Лук’янівську" і перегінними тунелями на "Подільську" (проектний термін будівництва 3,5 роки), а також "Райдужна" (початок Лівобережної частини лінії, термін - 2,5 роки), строки здачі в експлуатацію метро на Троєщину вийдуть далеко за рамки 2012 р. Однак приступити до цих об'єктів у доступному для огляду майбутньому неможливо: крім невирішеної проблеми з відселенням підприємців на правому березі Дніпра, немає визначеності й у питанні знесення дач Русанівських Садів на лівобережжі.
Колишній транспортний заступник Леоніда Черновецького Іван Салій стверджує, що непідготовленість майданчиків для будівництва нової гілки метро (за словами Володимира Демиденка, переїзд "Київмашпостачбуду" в інше місце займе як мінімум рік) не дає можливості провести тендери на право генпідряду, які повинні були відбутися ще в 2007 р., а якщо їх не проведуть до кінця поточного року, на початок спорудження гілки можна не розраховувати й у наступному.
"Ленкузня" проти "Вокзальної"
Майже одночасно зі зміною Подільсько-Вигурівської гілки метро КМДА вирішила заощадити і на менш масштабному об'єкті - спорудженні другого виходу зі станції "Вокзальна". Після того як КП "Київський метрополітен" на початку року провело відбірний етап тендера на право зведення цього об'єкта, за два дні до визначення переможця перший заступник голови КМДА Анатолій Голубченко зненацька зупинив процес, направивши в кошик уже готовий проект реконструкції "Вокзальної".
Офіційною причиною його перегляду стало звернення до столичної влади заводу "Ленінська кузня", що виграв інвестиційний конкурс на будівництво паркінгу і торгово-офісного комплексу на Вокзальній площі. Керівництво підприємства висловило невдоволення проектом, заявивши, що він не вписується в розроблену концепцію забудови Вокзальної площі.
Олександр Охотніков відзначив, що, маючи вже готовий проект і потенційних генпідрядників, місто вирішило повернутися до допроектних розробок удосконалення метро "Вокзальна", які розглядалися ще кілька років тому. Відповідно до старої версії другий вихід повинен бути обладнаний трьома, а не п'ятьма ескалаторами, і не може використовуватися для пересадки пасажирів зі станції "Вокзальна" Святошинсько-Броварської лінії на однойменну Подільсько-Вигурівської. Крім того, вихід до Південного вокзалу чиновники мають намір будувати зі станції "Вокзальна" Подільсько-Вигурівської лінії, а не з вестибюля її однофамільниці Святошинсько-Броварської гілки.
На думку колишнього керівника метрополітену Миколи Шавловського, нинішня столична влада насправді зайнялася перепроектуванням у надії уникнути відповідальності за неминучий зрив підготовки транспортної інфраструктури столиці до Євро-2012.
"Вони це роблять лише з однією метою, щоб нічого не робити, а потім виправдатися перед державою, що, мовляв, ми були змушені переглянути проекти", - заявив Шавловський. Він вважає, що тільки перегляд і повторне затвердження проектів держекспертизою займе як мінімум 1-1,5 роки. І навіть тільки із цієї причини Київ може просто не встигнути здати об'єкти до футбольного чемпіонату.
Дмитро Бровкін
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас