Столиці загрожує параліч — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Столиці загрожує параліч

2898
Середа в Києві - неробочий день. Це не рішення Кабміну і не розпорядження мера столиці. Просто 2,5 тис. маршруток не вийдуть 12 березня на роботу. А виходить, понад мільйон киян доїдуть до своїх офісів невідомо коли і на чому.
"Завтра приватні перевізники будуть страйкувати", - рішуче заявив "24" Валерій Липецький, президент Асоціації перевізників Києва. Що робити в такому випадку киянам, він не знає. Адже приватні перевезення в столиці - це 2,5 тис. маршруток, якими користується понад 1,1 млн. чоловік. "Якщо не брати до уваги метро, то маршрутки катають приблизно третину киян", - оцінює масштаб проблеми Іван Салій, колишній заступник голови Київської міськадміністрації з транспорту.
Вимоги перевізників такі: заборонити комунальному підприємству "Київпастранс" возити городян на маршрутках, оскільки це робить їх неконкурентоспроможними. Не надавати міському монополісту ніяких пільг на конкурсах, де йде розподіл маршрутів.
І, нарешті, підвищити тарифи на проїзд. Приватники вважають, що на маршрутах довжиною до 5 км це може бути 1 грн., від 5 до 10 км - 1,5 грн., 10-15 км - 2 грн., 15-20 - 2,5 грн., понад 20 км - 3 грн.
Сьогодні ціни на проїзд у столичних маршрутках не перевищують 1,75 грн. Перевізники вважають, що якщо тариф підняти хоча б на 50 коп., вони вийдуть на рентабельність 5-7%, а поки працюють собі у збиток. Крім того, у перевізників з'явиться кадровий вибір. А всі машини регулярно будуть проходити техогляд.
Оскільки мерія йти на поступки не збирається, перевізники вирішили влаштувати день без маршруток, щоб показати і владі, і городянам: як воно - користуватися тільки комунальним транспортом. Щоправда, не всі водії маршруток знають про майбутню акцію.
"Вперше чую. Нас ніхто не попереджав", - здивувався шофер маршрутки №8 Андрій. Але вимоги страйкарів він підтримує. "За день переводжу 800 чоловік. Це 800 грн., з яких тільки на паливо йде 250-300 грн. Ще 450 треба віддати власнику. Мені залишається 50-100 грн. Раніше, коли солярка була дешевша, заробляв по 120-130 грн. на день. А сьогодні на місяць виходить не більше 1,5 тис. грн. Адже працюємо ми через день - проводимо за кермом по 18 годин на добу", - скаржиться Андрій.
Його колега Віталій з маршруту №550 (пл. Севастопольська - Троєщина) також обома руками підтримує підвищення цін на проїзд. Віталій - приїжджий. Разом з колегами він наймає квартиру на околиці міста. Говорить, деякі його знайомі влаштувалися в гуртожитках при автопарках: доба там коштує від 7 грн. Але на руках однаково залишаються копійки: тому й Андрій, і Віталій сказали "24", що незабаром змінять роботу.
Що будуть робити в мерії, якщо страйк дійсно стане такий масштабним, як обіцяють організатори? Схоже, нічого. Принаймні, Денис Басс, перший заступник київського мера, у відповідь на загрозу перевізників лише порекомендував їм пікетувати не мерію, а Кабмін, оскільки київська влада не може встановлювати тарифи на проїзд. Щоправда, тарифи порадив зберегти нинішні. У протилежному випадку КП "Київпастранс" проведе нові конкурси на право перевезень у столиці.
У перекладі із чиновницької мови це означає, що непокірних перевізників попросту викинуть із ринку. Поки ж мерія може заспокоїти лише тим, що до кінця року на частку приватників буде припадати не більше 12-15% перевезень. Якщо раніше маршрутки возили 40% городян, то з початку 2008 р. - вже 30%. На місце маршруток, обіцяє Денис Басс, прийдуть комфортабельні автобуси.
Протистояння київської влади і приватних перевізників триває близько 4 місяців. Увесь цей час останні хотіли підвищити ціни на проїзд у півтора рази. Однак мерія не дозволяла їм цього робити. І тільки днями чиновники "згадали", що не мають права впливати на тарифну політику маршрутних таксі. Валерій Липецький вважає, що своїми діями влада не стільки піклується про кишені киян, скільки намагається позбутися від конкурентів "Київпастрансу". За словами Липецького, чиновники хочуть зробити підприємство монополістом, а потім виставити його на продаж. Микола Ламбуцький, гендиректор КП "Київпастранс", категорично заперечує наявність такого задуму.
Опозиційні депутати підозрюють, що таке припущення цілком доречне. "Викуп деяких комунальних підприємств - це політика мера Черновецького. Адже ці компанії володіють великими земельними ділянками", - вважає колишній депутат Київради, а нині народний депутат (БЮТ) Володимир Бондаренко. З іншого боку, припускає він, тарифи можуть стримувати, щоб напередодні можливих дострокових виборів Леонід Черновецький виглядав в очах киян турботливим мером.
Тим часом городяни вже 12 березня зможуть для себе вирішити, що їм миліше: чекати годинами тролейбус чи заплатити 3 грн. та їхати. Нехай навіть у переповненій маршрутці.
За матеріалами:
24.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас