Паливо для легкої і бізнес-авіації пропонують виробляти в Україні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Паливо для легкої і бізнес-авіації пропонують виробляти в Україні

Енергетика
212
На розгляд Верховної ради поданий законопроект, яким запропоновано скасувати введену в 2001 році заборону на використання авіаційного бензину Avgas 100 LL, широко розповсюдженого в Європі.
У випадку підтримки законопроекту виробництво палива можуть налагодити практично на будь-якому НПЗ, що приведе до збільшення кількості приватних літаків.
Ввіз і реалізація в Україні етильованого бензину були припинені після прийняття Верховною радою в 2001 році закону "Про заборону ввезення та реалізації на території України етильованого бензину і свинцевих добавок до бензину".
Тоді введення заборони пояснювалося міркуваннями екологічної безпеки. Учора на сайті Верховної ради був опублікований проект змін до згаданого закону, у якому пропонується дозволити ввезення етильованого бензину Avgas 100 LL. Це паливо застосовується на невеликих літаках з поршневими двигунами авіації загального призначення.
Після введення заборони на використання етильованого бензину легка і бізнес-авіація змушені були перейти на автомобільний бензин, розведений авіапаливом, розповів один з авторів законопроекту, член транспортного комітету Верховної ради Ігор Воротнюк (БЮТ). "Використання звичайного бензину знижує експлуатаційний термін двигуна літака практично у два рази, а іноді приводить до катастроф", - відзначив він. Дозвіл використовувати Avgas 100 LL дозволить підвищити рівень безпеки польотів, а також приведе до збільшення в Україні числа легких літаків. "Багато бізнесменів зараз відмовляються від покупки легкого літака через проблеми з його заправленням", - говорить Воротнюк.
Крім того, на його думку, скасування заборони дозволить багатьом туристам прилетіти на чемпіонат Європи з футболу в 2012 році на власному літаку, що "принесе додатковий прибуток нашим аеропортам". "У Європі невеликі аеропорти існують саме за рахунок малої авіації", - підтверджує директор аеропорту Київ Сергій Никифоров.
Зараз попит на авіапаливо для легких літаків дуже високий, говорить начальник відділу поставок і збуту концерну "Галнафтогаз" Дмитро Залевський. Тому в липні минулого року концерн почав імпортувати в Україну з Польщі авіабензин 91/96 UL - менш безпечний для легких літаків, ніж Avgas 100 LL, але дозволений до продажу в Україні. "З липня минулого року ми імпортували 60 т палива. Попит на нього дуже великий, тому протягом 12 місяців ми плануємо продати не менше 500 т авіабензину", - відзначив він. Середня вартість літра авіабензину - $2,5. Таким чином, уже зараз ринок авіапалива становить порядку $1 млн.
За даними Державної авіаційної адміністрації, зараз в Україні зареєстровано більше 2 тис. бізнес-джетів і близько 1 тис. легких літаків. "Їхнє число постійно росте - на 20-25% щорічно", - сказав екс-заступник голови Державіаадміністрації Олександр Ігнатьєв.
Він відзначає, що до заборони виробництва і реалізації етильованого бензину одним з найбільших його виробників в Україні був Кременчуцький НПЗ. "І зараз багато НПЗ можуть відновити його виробництво", - додає Залевський. "Почати виробляти авіапаливо для будь-якого заводу не проблема, головне - одержати ліцензію", - відзначає голова правління ЗАТ "Укртатнафта" Павло Овчаренко.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас