Прибуткові будинки: нелегке повернення на український ринок — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Прибуткові будинки: нелегке повернення на український ринок

Нерухомість
949
З початку XIX і до початку XX чи не половину всіх нових у Києві будинків будували як прибуткові, тобто, такі, у яких всі квартири здавалися в оренду.
У часи радянської влади на зміну дохідним будинкам прийшли кімнати в коммуналках. І лише недавно окремі учасники ринку нерухомості почали потроху відроджувати добре забутий бізнес.
Раз, два - і порахував
Експерти оцінюють ринок дохідних будинків України по-різному. Хтось нараховує лише два такі будинки в Києві - від керуючої компанії DEOL Partners, хтось готовий піти на компроміс і визнати дохідними будинками ще кілька об'єктів в Україні. Зокрема, мова йде про декілька приватних комплекси в Київ, Криму і Одесі, причому частина з них тільки будується або запланована.
Нещодавно в Києві відкрився комплекс професійних сервісних апартаментів Senator Apartments Executive Court, що став другою, створеною керуючою компанією DEOL Partners. Їх перший проект, що існує майже три роки, успішно працює і за популярністю не поступається готелям, стверджують в Senator Apartments. У компанії вже працюють над розширенням мережі, у найближчі роки планують відкрити будинку подібного формату в Києві, Харкові, Львові, Донецьку та Одесі, ділиться планами на майбутнє генеральний менеджер Senator Apartments Олександр Бабенко.
Як альтернативу дохідним будинкам можна розглядати мережі спеціалізованих для оренди квартир і нечисленні приватні готелі, як Sherborne Guest House, де в номерах обладнані такі квартирні атрибути як кухня, а вартість проживання трохи нижче, ніж у звичайному готелі. Причинами того, що девелопери не поспішають розвивати успішний і популярний півтора століття тому у Києві і сьогодні за кордоном сегмент дохідних будинків, директор агентства нерухомості "Платан" Ігор Краковний називає відносно низький рівень рентабельності цього бізнесу (до 15%) і, відповідно, тривалий період окупності. Дійсно, українські девелопери на сьогодні мають більш прибуткові шляхи прибутку своїх зусиль.
Але перспективи хороші
У той же час експерти відзначають перспективу розширення і зміцнення цього сегмента ринку. Адже і у Європі, і в Америці значна частина населення (у деяких країнах - більще половини) живе в орендованому житлі, чимала частина якого доводиться саме на спеціалізовані дохідні будинки. "Орендний" спосіб життя дозволяє їм не виплачувати кредити за власне житло, залишатися мобільними, а також одержувати комплекс послуг з догляду за їх квартирою, у той час як власники житла повинні всі свої комунальні проблеми вирішувати самостійно. Та й займатися цим бізнесом за кордоном вигідно - невисока за українськими мірками рентабельність вважається цілком пристойною на Заході.
В Україні такий бізнес теж буде прибутковим і цікавим, впевнений менеджер з маркетингу та продажу Senator Apartments Галина Мартинюк. "З ростом економіки, кількість бізнес-туристів в Україну буде зростати. А з ним - і потреба у високоякісних апартаментах, так що в цьому секторі будуть з'являтися нові проекти", - вважає вона.
"Ринок незабаром сам відреагує на збільшення попиту на такі послуги, тим паче, що в Україні для цього є низка позитивних факторів, такі як відсутність податку на нерухомість, практично порожня ніша в цьому сегменті ринку й висока вартість покупки власного житла", - поділяє думку маркетолога Ігор Краковний. А щоб бізнес був успішним, вважає він, потрібно створювати і підтримувати високий рівень сервісу надаваних послуг, у тому числі додаткових (адміністратор, збирання, зміна постільної білизни, доставка їжі, охорона, паркування і т.п.) при конкурентоспроможних цінах на апартаменти, зручному місці розташування комплексу та гарній його рекламі.
Галина Мартинюк вважає, що важливою запорукою успіху сервісних апартаментів є об'єднання їх у мережу, оскільки, посилається вона на статистику, близько 33% мандрівників враховують попередній досвід розміщення в мережних готелях або підприємствах відпочинку. У майбутньому такі клієнти воліють користуватися саме мережними об'єктами через їх широку поширеність і передбачуваність рівня обслуговування.
Подорожуючими клієнтами дохідних будинків в Україні є, насамперед, іноземці, переважно співробітники міжнародних компаній, яким житло оплачує роботодавець. Часто іноземні гості приїжджають із родинами, надовго і тому воліють зупинятися в тому місці, до якого вони звикли.
І все-таки поки що короткотермінова оренда перевищує за популярностю довготермінову. За спостереженнями Ігоря Краковного, до 90% апартаментів сьогодні здаються в короткотермінову оренду - від доби до року. Прецеденти із проживанням клієнта в одних апартаментах кілька років поки що виключення із правил, щоправда, це легко пояснити тим, що ці кілька років йому ще нещодавно попросту не було де жити. Такими виключеннями експерт називає дипломатів і контрактників, які працюють в Україні за довготерміновими контрактах. Українці послугами дохідних будинків або сервісних апартаментів користуються, але вкрай рідко, та й то мова йде лише про короткотермінову оренду на пару днів, максимум - на місяць-іншій.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас