Монстр харчпрому — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Монстр харчпрому

763
Залишаючи посаду гендиректора концерну Nestle, Пітер Брабек залишає своєму наступникові в спадок світову імперію кави, солодощів і дитячого харчування.
Ранок середнього українця починається із чашки кави Nescafe вприкуску із шоколадом "Світоч". Стрункі українки снідають пластівцями Fitness або кашами "Бистров". У перервах на обід зайняті офісні службовці заварюють гарячий кухоль Maggi, а пізно ввечері по дорозі з роботи забігають у магазин купити до салату майонез "Торчин". І мало хто замислюється, що за кожним із цих брендів стоїть та сама людина - Пітер Брабек, генеральний директор компанії Nestle.
У Брабека все під контролем
Представницький австрієць звик усе тримати під контролем, тому й успіх компанії за останні 10 років - цілком і повністю його заслуга. Пропрацювавши вісім років на посаді виконавчого директора, в 2005 році він став ще й головою ради директорів Nestle. На той час найбільший у світі концерн пройшов лістинг у Швейцарії і міг похвастатися гігантськими обсягами продажів. Але Пітер Брабек зробив майже неможливе: "Я збільшив і без того високу вартість акцій компанії на 40%.
Це більше, ніж за минулі 140 років", - при нагоді хвастається він. Відповідно до звіту Nestle, тільки за перші шість місяців 2007 року чистий прибуток корпорації виріс на 18,4% - до 4 мільярдів доларів, перевершивши всі прогнози аналітиків. Продажі компанії за той же період склали 42 мільярда доларів.
Рецепт успіху від Nestle - новаторство плюс сміливість. Адже історія компанії почалася ще в 1860 році, коли фармацевт Генрі Нестле винайшов першу суміш, здатну замінити материнське молоко для дитин. Знахідка щасливого швейцарця вирішила проблему дитячої смертності від нестачі материнського молока і принесла Nestle всесвітню славу. І сьогодні, коли, здавалося б, усе, що могло бути придумане, уже винайдене, менеджери компанії знаходять способи здивувати споживача.
Від еспрессо до кавомашин
Наприклад, кава. Для більшості людей кава стала невід'ємною частиною життя. На кожні 100 чашок, що випиваються щодня по всьому світові, 28 припадає на Nestle. І хоча ринок щорічно росте в найкращому разі на 1%, зростання продажів напоїв Nestle становить 8%. Щоб домогтися такого фантастичного зростання, потрібні нескінченні новації та гарний маркетинг, у чому Nestle і процвітає.
Так, в останні роки компанія з успіхом вивела на ринок домашні машини для приготування кави Nespresso. Ці автомати гарантують споживачеві таку ж якість еспрессо, як якби напій приготували в кафе. При цьому Nestle робить доступними і змінні капсули для кавомашин. Капсули захищають аромат меленої кави від руйнівного впливу світла, повітря та вологи, але купити їх можна лише в компанії Nestle. Тільки в 2006 році концерн продав капсул і кавомашин більш ніж на мільярд доларів. Експерти називають це справжнім проривом.
У джинсах і без краватки
В Україні Nestle є присутнім уже 13 років. За цей час компанія зуміла завоювати лідируючі позиції на ринку продуктів харчування та стати безумовним лідером у секторі напоїв. В 2006 році обсяг її продажів склав майже 2 мільярди гривень. Подібних результатів компанії вдалося домогтися завдяки серйозним придбанням. В 1998 році Nestle купила контрольний пакет акцій львівської кондитерської фабрики "Світоч". А в 2003 році, підписавши угоду про покупку луцької компанії "Волиньхолдинг" (ТМ "Торчинпродукт"), зуміла вийти на ринок кулінарних виробів.
"Nestle Україна" знаменита і своєю корпоративною філософією. Попередній глава підрозділу Лео Венсела під час своєї роботи в Україні впровадив нестандартні правила спілкування в колективі. Він дозволив всім співробітникам компанії, незалежно від посади та віку, звертатися один до одного по імені. І зараз, якщо графік роботи не передбачає офіційних зустрічей, персоналу дозволяють носити джинси та одяг у стилі smart casual, назву якого можна перевести як "елегантна повсякденність".
Венсел упевнений: "Рівень продажів залежить не від кількості краваток в офісі, а від розумових здібностей співробітників і бажання працювати".
Новий директор "Nestle Україна" Бруно Ле Сікле прийшов у компанію в травні 2006 року і відразу зайнявся виробничими питаннями. Він вирішив модернізувати Львівську кондитерську фабрику та твердо має намір уже найближчим часом завершити будівництво заводу з виробництва холодних соусів у Луцькому районі Волинської області.
Що новий рік Nestle готує У нинішньому році компанію Nestle чекають серйозні зміни. Беззмінний Пітер Брабек піде з посади гендиректора та очолить раду директорів компанії. Крісло глави корпорації, швидше за все, займе голова американського підрозділу Nestle Пауль Бюльк. Остаточно його кандидатура буде затверджена на засіданні акціонерів 10 квітня 2008 року. Експерти очікують, що з його приходом компанія стане менш агресивною, адже минулий рік уже ознаменувався низкою великих придбань.
У першому півріччі 2007 року Nestle купила підрозділи з виробництва дитячого харчування Gerber і здорових продуктів у концерну Novartis на загальну суму близько 8 мільярдів доларів.
Сьогодні Nestle зосередиться на консолідації активів і, можливо, навіть почне розпродаж непрофільного бізнесу. Приміром, уже найближчим часом може бути проданий пакет акцій американського виробника контактних лінз Alcon.
Христина Вілюра
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас