Київ приступив до транспортної кампанії — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Київ приступив до транспортної кампанії

Казна та Політика
353
Київська міськдержадміністрація має намір виставити на продаж 35 комунальних підприємств. Учора стало відомо, що в цей список увійшли великі комунальні компанії в сфері транспорту - "Київавтодор", "Київпастранс" і Міжнародний аеропорт Київ. Учасники ринку називають дану ініціативу розумною - передача деяких підприємств у приватні руки допоможе їм активно розвиватися.
У список об'єктів, які Київська міська державна адміністрація (КМДА) має намір приватизувати цього року, увійшло 35 комунальних підприємств, повідомило вчора інформагентство "Українські новини". Найбільш привабливими серед них є транспортні - корпорація "Київавтодор", що здійснює будівництво та утримання автодоріг у Києві, Міжнародний аеропорт Київ (Жуляни) і підприємство "Київпастранс", що управляє комунальним наземним транспортом.
В адміністрації розраховують, що приватизація компаній дозволить поліпшити їхнє фінансове становище та зменшить навантаження на міськбюджет. Так, за даними КМДА, з 191 муніципальної компанії 43 за підсумками дев'яти місяців 2007 року одержали 124,1 млн грн збитків.
Втім, поки список об'єктів, виставлених на продаж, викликає дискусії навіть у самій міськраді - у минулий вівторок комісія з питань бюджету та соціального розвитку при Київраді відхилила його. "На нашу думку, не можна такі рішення приймати одним списком. Необхідно провести аналіз діяльності кожного підприємства, підготувати фінансово-економічне обґрунтування його продажу та прогнозовану вигоду при його акціонуванні",- пояснила член комісії Наталя Новак. За її словами, розробкою документів доручено зайнятися управлінню КМДА з питань власності.
"Якщо комісія серйозно займеться цим питанням, на це піде півроку або навіть рік",- говорить вона.
На самих підприємствах ініціативу міської влади коментують стримано. "Я ще не бачив документів. Але не виключаю, що мова йде про продаж лише пакета акцій підприємства, тому що воно має стратегічне значення для міста",- сказав гендиректор КП "Київавтодор" Георгій Глинський. Тим часом він визнав, що за кордоном практика передачі комунальних дорожньо-будівельних підприємств у приватну власність досить поширена.
"У цьому випадку, думаю, буде проведена переоцінка вартості компанії. Названа сума занадто мала",- відзначив пан Глинський.
Колишній заступник міського глави з питань транспорту Іван Салій називає даний список "суперечливим і необачним".
"Ніхто поки не довів, що приватний "Київпастранс" буде працювати краще, ніж комунальний. А після його приватизації вартість проїзду в автобусах виросте до рівня проїзду в маршрутках - приватному власникові ж потрібно заробляти", - стверджує він. Якщо ж мова буде йти про продаж пакета акцій комунальних компаній зі збереженням муніципального контролю над цінами, то, на думку пана Салія, це не принесе бажаного ефекту.
"У такому випадку місту прийдеться дотувати ці компанії так само, як зараз воно дотує "Київенерго", "Київводоканал" і "Київхлеб", - відзначає Іван Салій.
Тим часом прихід приватного інвестора в аеропорт Жуляни пан Салій оцінює позитивно.
"Продаж аеропорту допоможе вирішити всі наші нинішні проблеми, і аеропорт зможе нормально функціонувати та розвиватися", - погоджується з ним директор аеропорту Київ Сергій Никифоров. За словами пана Никифорова, сума 58,1 млн грн, названа як балансова вартість підприємства, досить адекватна.
"Аеропорт стільки й коштує, оскільки він зараз у дуже поганому стані. Крім того, у цю суму не входить вартість землі - оскільки ми нею не володіємо, а тільки маємо право користування",- говорить Сергій Никифоров.
Ольга Федоряк, Максим Кутик
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас