Ринок вживаних автомобілів: автодилери готують грунт для більш активного освоєння — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ринок вживаних автомобілів: автодилери готують грунт для більш активного освоєння

Фондовий ринок
2130
Профільна асоціація вже розробила законопроект, що передбачає жорсткість правил роботи бірж, через які сьогодні проходить більше 90% всіх угод зі старими автомобілями.
Якщо автомобільному лобі вдасться провести законопроект через парламент, то схеми продажів старих автомобілів почнуть стрімко змінюватися. Причому явно не на користь приватних продавців старих автомобілів.
Минулого тижня глава ВААІД Олег Назаренко повідомив, що асоціація має намір лобіювати внесення зміни в постанову Кабміну №1381 про правила реєстрації автомобілів. Дилери планують переконати владу переглянути список документів, на підставі яких машину можна поставити на облік у МРЕО. Зараз у цей перелік входять заводський акт прийому-передачі (у випадку з новою вітчизняною технікою), довідка-рахунок (нові іномарки) або біржовий договір. Саме біржі стали об'єктами нападок автомобільного лобі.
За словами Олега Назаренко, дилери хочуть домогтися як мінімум жорсткості контролю над цими структурами. "Справа в тому, що на сьогоднішній день так званий біржовий договір - не більш ніж ні до чого не зобов'язуючий папірець. Біржа не перевіряє "історії" авто, що продається, і не несе відповідальності за саму угоду.
З огляду на практично повну відсутність контролю над цими установами з боку держави, можна стверджувати, що через даний канал проходять у тому числі і не зовсім "чесні" автомобілі. Я вже не говорю про те, що втрачаються податки (13% із продавця техніки), оскільки максимальна сума, що мені зустрічалася в такому договорі, - 1 тис. грн., за яку нібито була продана машина преміум-класу.
У більшості ж випадків цифри ще нижчі і не перевищують 100-150 грн.", - говорить Назаренко.
Він також відзначає, що привільне життя біржовиків виглядає, щонайменше, дивно на тлі жорсткого контролю дилерів: довідка-рахунок, на підставі якої авто ставиться на облік, є документом суворої звітності. "Правила повинні бути однаковими для всіх, і якщо дилери працюють із довідками-рахунками, те ж саме повинні робити й біржі", - додає експерт.
За даними ВААІД, зараз в Україні функціонує більше 100 спеціальних відділень таких установ (вони є практично на всіх великих автомобільних ринках і біля МРЕО). Через них проходить порядку 90% всіх угод. З огляду на те, що ємність сегмента старих автомобілів перевищує 1 млн одиниць на рік, а з кожної зареєстрованої угоди біржовики одержують як мінімум 50 грн., нескладно підрахувати, що доходи посередників впритул наближаються до 50 млн грн.
З чуток, кілька років назад інтереси в цьому бізнесі мали кілька народних депутатів, що, мабуть, і пояснює "особливі умови" для бірж. Наскільки старі автомобілі цікаві народним обранцям сьогодні - невідомо, але в асоціації припускають, що можуть зіткнутися зі складностями, домагаючись жорсткості законодавства.
Зрозуміло, що, якщо навіть ВААІД удасться домогтися свого, біржі навряд чи зникнуть. Максимум, що загрожує потенційним продавцям і покупцям старих автомобілів, - підвищення вартості їхніх послуг, тому що установам прийдеться закуповувати довідки-рахунки. Адже мізерні суми в договорах купівлі-продажу не є порушенням закону, і стягнути податок з реальної вартості старих автомобілів фіскали навряд чи зможуть. Автолюбителі одержать і "бонус" у вигляді скорочення ризиків при покупці старих автомобілів, оскільки документація суворої звітності передбачає більш ретельний контроль угод.
Надалі ж робота за новими правилами може виявитися для багатьох бірж невигідною, що змусить їх піти з ринку.
Цей процес буде проходити на тлі масової появи на ринку старих автомобілів продавців - представників середнього класу, що купили авто два-три роки тому і не хочуть гаяти час на самостійні пошуки покупця.
От тут і настане час власників комісійних майданчиків, які поки явно програють біржам у боротьбі за покупця. "Компанії не мають можливості піти від податку із продажу і поки змушені працювати як демонстраційні майданчики", - говорить директор з маркетингу AutoES Антон Моргуненко.
Зрозуміло, що в цьому випадку реалізація старих автомобілів стане для продавця-приватника менш вигідною, оскільки посередники, як правило, оцінюють машини як мінімум на $2-3 тис. дешевше їхньої ринкової вартості. Олег Назаренко не приховує: домагаючись жорсткості умов роботи на ринку старих автомобілів, вони тим самим розчищають майданчик для нових інвесторів.
Антон Моргуненко вважає, що комісійний сегмент досягне піка своєї привабливості до 2010 р., коли ринок насититься новими авто та почнуться їхні масові перепродажі. Він прогнозує, що на той час ніша перейде під контроль спеціалізованих компаній - майданчиків і салонів, а також консультаційних фірм-посередників.
Цілком імовірно, що левова частина таких фірм буде належати нинішнім продавцям нових машин, які й сьогодні не байдужі до старих автомобілів (приміром, "Укравто" контролює Центральний авторинок у Києві, деякі салони мають власні комісійні майданчики). Зниження ж динаміки продажів нових авто напевно змусить їх більш активно шукати способи поповнення доходів на ринку старих автомобілів.
За матеріалами:
BIN
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас