Гра на виживання — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Гра на виживання

257
Новоспечені парламентарії затурбувалися долею грального бізнесу. За кілька місяців роботи оновленої Верховної Ради там зареєстровані відразу чотири законопроекти, що регламентують діяльність закладів для азартних ігор. Однак за текстом більшості з них проглядається лише банальне бажання вирішити меркантильні інтереси окремих осіб, тоді як оператори ринку вже кілька років безрезультатно очікують документ, здатний створити в цьому сегменті по-справжньому конкурентне середовище.
За оцінками соціологів, у сферу азартних ігор залучено до 20% дорослого населення країни, що витрачає на них більше мільярда доларів на рік. Однак розвиток ринку, по суті, пущено на самоплив. Законотворці так і не змогли створити умов, які забезпечили б гідне наповнення скарбниці від прибуткового бізнесу і неможливість входження в нього несумлінних ділків.
"Регуляторний голод відчувається, у першу чергу, у таких сферах, як регламентація діяльності з проведення азартних ігор, єдина національна процедура ліцензування, визначення переліку видів діяльності з проведення азартних ігор, дозволених на території України, і місць, де можуть розміщатися гральні заклади, забезпечення громадського порядку в місцях проведення азартних ігор", - пояснює голова Українського фонду підтримки реформ Ігор Гринів.
Автори вже поданих документів запевняють, що саме їхні творіння здатні вирішити всі перераховані вище проблеми. Однак практично до кожного з них Головне науково-експертне управління Верховної Ради має серйозні претензії. Основні заперечення, висловлені до законопроекту "Про азартні ігри" (№1016) "регіоналом", членом комітету ВР із питань аграрної політики та земельних відносин Григорієм Смітюхом, викликала норма, що пропонує територіально локалізувати проведення азартних ігор і надає уряду право визначити в Україні не більше чотирьох територій, на яких можуть бути розміщені гральні заклади.
"Реалізація цієї ідеї може створити сприятливі умови для різкого підвищення криміналізації даного виду бізнесу, у тому числі збільшення корупції, зокрема, за рахунок діяльності нелегальних закладів за межами таких зон", - відзначається в експертному висновку.
Аналогічні зауваження висловлені і до законопроекту "Про правове регулювання організації та проведення азартних ігор на території України" (№1016-1) авторства заступника голови спеціальної контрольної комісії ВР із питань приватизації бютівця Валерія Писаренка. Він також пропонує створити в країні чотири гральні спецзони, у межах яких може бути утворено не більше двох міні-зон в межі населеного пункту і стільки ж - за його межами. А законопроект "Про обмеження ведення діяльності з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах на території міста Київ" (№1094) члена фінансово-банківського комітету ВР "синьо-білого" Василя Горбаля парламентські експерти взагалі назвали антиконституційним за пропозицію обмежити цей бізнес винятково в столиці.
На думку експертів, заслуговує на увагу законопроект "Про державне регулювання діяльності з проведення азартних ігор" (№1016-2), представлений колективом авторів на чолі зі членом НУНС Оксаною Білозір.
За її словами, основною метою документа є укрупнення суб'єктів грального бізнесу, що не дозволить легко зайти на ринок несумлінним компаніям. Відповідно до документа суб'єкти повинні мати обов'язковий статус дохідної установи та статутний капітал не менше 1 млн євро для казино і залів гральних автоматів і не менше 200 тис. євро - для букмекерських контор. Аналогічні суми передбачені як плата за видачу ліцензії. Крім того, проект закону встановлює жорсткі вимоги до приміщення, у якому проводяться азартні ігри (мінімальна площа, кількість гральних автоматів), до правил проведення азартних ігор і відвідування гральних установ, а також підвищує відповідальність за порушення чинних інструкцій.
У профільному парламентському комітеті вважають, що послабити негативний вплив грального бізнесу (у першу чергу, на підлітків) можна і без його вигнання з міст. Тим більше що дане положення на руку винятково власникам великих земельних ділянок навколо Києва, які розраховують на організацію гральних зон на приналежних їм територіях. Тому керівництво комітету з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва ВР має намір сконцентрувати свою увагу при підготовці остаточної версії законопроекту, що буде рекомендована до розгляду депутатами, на інших питаннях.
"Серед першочергових завдань, які повинен вирішити документ, я б виділила встановлення вікових обмежень для відвідувачів гральних закладів, обмеження форм і методів азартних ігор за допомогою жорсткості їхнього ліцензування і введення сертифікації, обмеження місця розташування (заборона на розміщення гральних автоматів, казино і т.д. біля навчальних закладів, місць сімейного відпочинку, державних установ), а також патентування цього виду діяльності. Сьогодні в нашім комітеті готується розгляд декількох законопроектів про азартні ігри. Сподіваюся, ми зможемо вийти на спільну позицію - об'єднати в єдиному законопроекті кращі підходи і пропозиції всіх документів", - розповіла глава комітету з питань промислової та регуляторної політики і підприємництва Наталія Королівська.
Втім, перша спроба розглянути законопроекти про азартні ігри в комітеті 23 січня закінчилася фіаско, Королівська змушена була перенести його через відсутність кворуму. З огляду на те, що більшість у комітеті належить опозиції, у його глави, що представляє БЮТ, немає реальних важелів впливу на ситуацію.
Тому всі надії на появу нової нормативної бази, що регулює гральний ринок, пов'язані з Міністерством фінансів України, що зараз активно розробляє власний документ. Тим більше що дане відомство є не тільки основним ліцензіатом і регулятором ринку азартних ігор, але і, що головне, відповідає за надходження в бюджет.
Олена Дьоміна
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас