Вінський закупить по-новому — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Вінський закупить по-новому

Казна та Політика
284
Як стало відомо "ЭИ", Мінтрансзв’язку до 10 лютого призупинило проведення тендерних процедур по всіх підприємствах і підрозділах галузі.
До цього часу у відомстві обіцяють виробити нову систему закупівель, а також змінити склад більшості тендерних комісій - для того щоб зупинити зловживання в сфері закупівель за держкошти. Юристи називають наказ міністра незаконним.
Начальник прес-служби Мінтрансзв’язку Олександр Стефанович повідомив, що внутрішнім наказом міністра транспорту Йосипа Вінського від 25 січня припинене проведення всіх планових закупівель підприємствами і підрозділами відомства із запланованими термінами постачання до 2009 р.
"Новий міністр бачить, що в галузі багато корупції і зловживань. Його завдання - до 10 лютого вивчити ситуацію та вжити низку заходів для того, щоб зробити систему закупівель більш прозорою", - пояснює пан Стефанович. За його словами, відповідно до наказу сотні підприємств галузі повинні надати міністерству інформацію про механізм закупівель, обґрунтування цінової політики та ін. При цьому перевірки міністерства не торкнуться вже укладених контрактів на підставі результатів тендерів, проведених раніше.
"До остаточних висновків про те, що конкретно потрібно змінювати, ми прийдемо після 10 лютого. Один з варіантів того, як можна вплинути на ситуацію, - змінити склад тендерних комітетів по всіх підприємствах галузі. Крім того, Мінтранс буде виступати й із законодавчими ініціативами в цьому питанні", - резюмує начальник прес-служби.
Однією з підстав рішення Йосипа Вінського про необхідність щось змінювати в системі закупівель стали висновки Тендерної палати України (ТПУ), оприлюднені на початку січня.
За словами голови правління ТПУ Володимира Лаби, під час проведення антикорупційного аудита в сфері держзакупівель відомство встановило, що Мінтрансзв’язку і підлеглі йому структури використали в 2007 р. із грубим порушенням законодавства 4,4 млрд. грн. При цьому збитків державі завдано у розмірі 1,68 млрд. грн.
У структурах Мінтрансу незадоволені активністю міністра. "Цей наказ вносить дисбаланс у планову роботу підприємства. Раніше подібні речі ніколи централізовано не вирішувалися. Нас і так уже завалили запитами СБУ, Генпрокуратури та інших правоохоронних органів", - говорить заступник гендиректора "Укрзалізниці" Анатолій Чубинський.
Багато співробітників підлеглих Мінтрансу структур на умовах анонімності називають наказ Йосипа Вінського незаконним, а те, що відбувається у відомстві, пов'язують із наміром нового керівника поставити на ключові місця, пов'язані з держзакупівлями, своїх людей.
Старший партнер юридичної фірми "Ільяшев і партнери" Роман Марченко погоджується з тим, що наказ не відповідає чинному законодавству. "Відповідно до Господарського кодексу, втручання міністерства в оперативну діяльність підлеглих йому підприємств не допускається.
Тендерні закупівлі саме і є такою діяльністю. Міністерство є тільки власником, а керувати повинен призначений міністром менеджмент. А те, що відбувається, - це керування в ручному режимі", - пояснює пан Марченко.
Єдиним законним методом припинення зловживань юрист називає проведення ревізії безпосередньо на підприємстві, за результатами якої робляться певні висновки і направляються в правоохоронні органи.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас