Машини часу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Машини часу

3239
Які машини навіть через п'ять років експлуатації будуть користуватися підвищеним попитом
В наше століття космічних швидкостей, незважаючи на обмеження швидкості до 60 км/г і даішників з підозрілими приладами, машини старіють дуже швидко. Здавалося б, лише чотири роки тому ви купили новенький Нummer. А сьогодні вже півміста пересувається на таких же. Ганьба! Але найгірше - невичерпна фантазія автовиробників.
Чи не щотижня з'являється чергова новинка і відразу вишиковується черга в автосалоні на кілька місяців, а то й півроку. Треба брати! Тільки спочатку прийдеться продати старі колеса. І тут починаються проблеми, оскільки далеко не за кожен автомобіль можна виручити гарні гроші. Рідкісний випадок, коли власники тих же Нummer та іншої навороченої техніки викликають щире співчуття. Щоб не довелося шкодувати про своє автомобільне придбання, "Личный счет" з'ясував, які машини навіть через п'ять років експлуатації будуть користуватися підвищеним попитом.
Вперед, у майбутнє
Ціни на нові автомобілі багато професіоналів називають безмежними. Україна утримує європейське лідерство не тільки за темпами зростання автомобільного ринку, але і за рівнем цін. Навіть у таких країнах, як Швеція, Данія і Великобританія, де мільйонерів на квадратний метр більше, ніж заправок у вашому місті, вартість автомобіля майже така ж, як в Україні. І однаково машини розкуповують зі швидкістю звуку. Хоча, якщо ви думаєте, що в країні життя налагоджується, ви просто занадто довго не виїжджали з Києва. Це в столиці більше 50% всіх машин купують у кредит.
У регіонах люди поводяться скромніше і не поспішають їздити в борг. Тому в найближчому майбутньому старі автомобілі, куплені в столичних автосалонах, спочатку плавно "переїдуть" з Києва в міста-мільйонники, а потім - в українську глибинку. Експерти стверджують, що така тенденція буде спостерігатися найближчі п'ять років. І навіть вступ України до Світової організації торгівлі не призведе до миттєвого падіння цін на старі автомобілі. Саме п'ятирічка визначена в законодавстві як перехідний період, протягом якого наші автовиробники адаптуються до напливу старих іномарок із ближнього зарубіжжя. І саме на п'ять років ми розрахували зміну вартості машин, які поки ще красуються в автосалонах або тільки почали намотувати кілометраж. А от після закінчення п'ятирічки нинішні новинки ризикують перетворитися в недорогий металобрухт.
З цієї ж причини "Личный счет" рекомендує вже через пару-трійку років подумати про нову автопокупку, щоб не довелося підраховувати збитки.
За чим стежити
Отже, якщо ви не хочете, щоб ваша машина через кілька років перетворилася з ліквідного рухомого майна в неліквідну нерухомість, дозволимо собі дати кілька порад.
По-перше, вже зараз подумайте, яку марку придбати. Емоційні "французи" або "корейці", що набирають популярність," поки залишаються скоріше вибором серця, ніж розуму. І хоча за останні зараз пропонуються досить конкурентноздатні ціни (на відміну від перших), швидко позбутися від "корейця" або "француза" без істотних фінансових втрат проблематично. Про китайські бренди поки говорити не станемо, тому що немає статистики вторинного ринку, але є сумніви в невисокій ліквідності цих машин. Тому що дешевий сир буває тільки в мишоловці. Найбільш ходові марки на вторинному ринку - або недорогі і популярні вітчизняні автомобілі, або авторитетні німецькі і японські бренди (Chevrolet, ЗАЗ, ВАЗ, Opel, Toyota, Mazda, Skoda і VW). З дорогих брендів - це традиційна німецька трійка: Audi, BMW і Mercedes-Benz разом із преміум-брендом номер один в Україні Lexus. Торговці відзначають, що високою ліквідністю володіють Mazda 6 і Honda Accord. Однак, з огляду на те, що у першої і другої незабаром відбудеться зміна поколінь, можна чекати незначного зниження цін на вторинному ринку на старі машини цих марок випуску початку XXI століття.
По-друге, немаловажним фактором, що визначає ліквідність автомобіля, залишається розвиненість сервісної мережі і доступність запчастин, хоча перший фактор не такий критичний для найпопулярніших моделей, які можна відремонтувати навіть у пристойному гаражному сервісі. До речі, конструктивна простота доступних машин визначає їх високу популярність у регіонах, де із брендовим сервісом скрутно.
Третє, і, мабуть, найважливіше - стан кузова. Двигун, підвіску та інші агрегати можна замінити і відремонтувати, а от якщо їх буде ні до чого кріпити, це вже реальна проблема. Тому настійно рекомендуємо боротися з найменшими вогниками корозії. Незважаючи на те, що кузови сучасних машин добре захищені від наскрізної корозії, більшість автовласників не звертають увагу на слово "наскрізна". Звичайна іржа останнім часом взяла за правило проявлятися на майже нових машинах у найнесподіваніших місцях. Так, однорічні Honda Accord іноді можуть хизуватися лакофарбовим покриттям капотів, що здулося через вогники іржі, в Chevrolet Aveo і Dacia Logan безбожно іржавіють дахи, причому із салону. Корозійна стійкість ВАЗів ніколи не була їх чеснотою, і з часом ситуація не змінюється.
Колісні арки, пороги, якщо їх не обробляти антикором, дуже скоро покриються здуттями і рудими цятками. Найбільш стійкі до корозії серед бюджетних автомобілів, як не дивно, Daewoo Lanos та останні моделі Opel. Хлопців з Рюссельхайма, напевно, так дістала приказка, що буль-яка машина зрештою стає іржавим "Опелем", що вони дуже серйозно попрацювали над якістю, в результаті - сучасний Opel - досить гідний продукт за цілком розумні гроші.
Щоб ваша нова машина не заіржавіла завчасно, ми рекомендуємо не заощаджувати у випадку невеликих ДТП на ремонті кузова. Адже не секрет, що багато автовласників, маючи на руках поліси КАСКО, домовляються зі страховими компаніями про одержання страхових виплат, розрахованих за тарифами офіційних сервісів, у готівковій формі, а потім рихтують і фарбують машини в гаражі у "дяді Васі".
Звичайно, так можна заощадити кілька сотень у.о. сьогодні, але завтра, при наступному перепродажі, факт кустарного кузовного ремонту неминуче вийде назовні і стане причиною завзятого торгу. Причому покупець має всі підстави скинути 5-10% від запитуваної ціни, якщо машина бита. Так що не заощаджуйте гроші страхових компаній і ремонтуйте свої автомобілі в офіційному сервісі з повною заміною пом'ятих кузовних панелей і наступним якісним фарбуванням.
На останок хотілося б дати ще одну пораду тим, хто найближчим часом планує купувати автомобіль і думає про те, що робити з ним пізніше.
У період з 2008 по 2010 рік більшість автовиробників зроблять зміну модельного ряду. Такі пертурбації неминуче приведуть до зниження цін на попередні покоління автомобілів. Тому будьте готові до того, що куплена сьогодні машина відомого європейського або японського бренда через пару-трійку років втратить у ціні трохи більше, ніж хотілося б тільки тому, що це вже застаріла і знята з виробництва модель. Виняток, на наш погляд, складуть хіба що вироби найбільшого національного виробника - Chevrolet, ЗАЗ та Opel, які будуть стояти на конвеєрі ще, щонайменше, десятиліття, і деякі японські і корейські бренди (Toyota, KIA, Hyundai, за деяким винятком Honda), у яких зміна модельного ряду почалася ще рік-два тому і вже завершується.
Як страхові компанії визначають залишкову вартість автомобіля
Юлія Мудра, начальник управління страхування СК "ПРО100-страхування"
- Чи існує єдина, затверджена держорганами, методика визначення ціни вживаного автомобіля кожна страхова компанія має свої напрацювання?
- Цілком природно, що підставою для визначення страхової суми автомобіля є його дійсна (ринкова) вартість, на яку держава впливає лише побічно за допомогою податків і зборів. Тому страхові компанії самостійно відслідковують ситуацію на ринку нових і старих автомобілів. Для визначення ринкової вартості транспортних засобів ми користуємося спеціальними періодичними виданнями з купівлі-продажу автомобілів, інтернет-сайтами, а також нашим основним джерелом - виданням "Бюлетень автотоварознавця". Цей довідник щокварталу видається Мін'юстом і Донецьким НДІ судових експертиз.
Якщо пошук не дає результату, наша компанія користується своєю методикою: ми шукаємо вартість такого нового автомобіля в дилерських мережах і множимо її на певний коефіцієнт, що залежить від ціни автомобіля, року його випуску і пробігу. Цей коефіцієнт є результатом пророблення ринкової ситуації нашими експертами і змінюється раз на рік, іноді частіше, залежно від ситуації на ринку.
- Які основні критерії оцінки?
- Марка автомобіля, модель, рік випуску, об'єм двигуна, пробіг, комплектація. Наприклад, недопробіг (відношення фактичного пробігу і нормативного середньорічного, котрий становить приблизно 20 000 км) підвищує вартість машини, перепробіг - знижує.
- Чи використовуються закордонні каталоги великих аналітичних агентств, що визначають відсоток уцінки машин на їх ринках?
- Як я вже згадала, наша компанія використовує тільки вітчизняні джерела, тому що залежно від внутрішніх факторів країни падіння ринкової вартості автомобілів може відрізнятися. До речі, наш коефіцієнт уцінки істотно відрізняється від цифр, зазначених у західних джерелах. Наприклад, поправочний коефіцієнт на однорічну машину в нас зараз у межах 0,91-0,93 (тобто уцінка однорічної машини лише 7-9%), у той час як західні каталоги дають діапазон 0,72-0,85 (тобто 15-28%!).
Порівнянні діапазони уцінки (28-32%) у нас застосовуються для машин від 5 до 7 років. Нічого не вдієшь, такі сьогоднішні реалії українського вторинного ринку старих автомобілів. Вони в нас на 20-30% дорожчі, ніж у Європі. Відповідно до Закону України "Про страхування", ми зобов'язані враховувати винятково наші ціни, адже виплата страхового відшкодування не повинна перевищувати ринкову вартість майна саме в нашій країні.
- Чому складно застрахувати машину (КАСКО) старшу 8 років?
- Ми можемо застрахувати, тобто розрахувати тариф. Але навряд чи він сподобається клієнтові. Адже автомобіль із кожним роком зношується все більше. Так, 8-річна машина має зношуваність близько 40-50%, і якщо страхувати її без врахування зношування, розмір страхового тарифу буде приблизно у два рази більшим, ніж розмір тарифу для нового автомобіля. Адже на розмір страхового тарифу впливає не тільки статистика ДТП, але і вартість ремонту автомобіля. І далеко не всі клієнти готові платити такі гроші. А страхуючи 10-річний автомобіль із урахуванням зношування, треба бути готовим до того, що при страховому випадку від вартості нових замінних деталей відніметься зношування цього автомобіля, і виплата може скласти близько 30%, а то і не більше 20% від вартості куплених деталей.
Які автомобілі ви вважаєте найбільш ліквідними?
Іван Луций, директор з маркетингу Kia Motors Ukraine
- Ліквідність автомобілів залежить від безлічі факторів. По-перше, на вартість вживаного автомобіля впливає термін гарантії, вартість запчастин і сервіс у цілому. По-друге, високою ліквідністю володіють рідкісні і тюнінгові моделі.
По-третє, якщо виробник змінює модельний ряд, то ціна на попереднє покоління падає. По-четверте, найменше втрачають у вартості машини з оптимальним балансом між ціною і якістю.
У середньому ж машини втрачають за перший рік 15%, а в наступні - 10% вартості. Однозначно високою ліквідністю володіють такі моделі, як KIA Sorento, KIA Sportage і KIA Carnival.
Олег Давиденко, менеджер з маркетингу компанії "Субару Україна"
- У модельному ряді Subaru рейтинг популярності моделей виглядає наступним чином:
1. Forester
2. Outback
3. Legacy
Всі три моделі користуються дуже високим попитом і ще далекі від своєї стелі в продажах, особливості Legacy - найкращий автомобіль у своєму класі за ходовими якостями і безпекою. У перспективі на одне з перших місць у рейтингу популярності вийде нова Impreza. Думаю, це відбудеться ще до кінця року.
Кирило Нагорний
За матеріалами:
Особовий Рахунок
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас