Київ як одне велике паркування з передоплатою — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Київ як одне велике паркування з передоплатою

712
Столична влада з ентузіазмом прийнялася розвивати паркувальне господарство. "proUA" засумнівався в користі реформаторських ініціатив київських чиновників
Фантазія і запопадливість столичних чиновників б'є всі рекорди. З 1 січня на голови столичних автомобілістів звалився черговий сюрприз - передоплата за паркування своїх "чотирьохколісних друзів". Цим нововведенням київська влада запустила, нарешті, давно обіцяну інвестиційну програму розвитку паркувального господарства. Тепер за дану послугу на офіційних стоянках "Київтранспарксервісу" їхні власники повинні будуть вносити передоплату. Яким чином - важко зрозуміти не тільки власникам автомобілів, але і самим працівникам цієї сфери. Адже якщо раніше водії розраховувалися в момент виїзду зі стоянки і могли точно обчислити суму відповідно до тарифу за години і навіть хвилини своєї відсутності, то система передоплати цього не припускає.
Зате передбачені санкції за прострочення. І якщо водій не визначить точного часу свого перебування поза зоною власного авто, на колеса останнього будуть установлюватися блокатори, за зняття яких прийдеться додатково заплатити ще 100 гривень.
Виходить, що відтепер черга в магазині або затримка на роботі можуть привести до непередбачених для автомобіліста розтрат. І все-таки, на думку київських чиновників, вихід є - і не один. Можна, наприклад, придбати абонементний талон на будь-який період користування - від 1 години до року. Вартість залежить від місця стоянки. У різних районах столиці година паркування обходиться від 3 до 7 гривень - отже, місячний абонемент для найдорожчої зони складе суму приблизно 470 гривень. Місця поширення - кіоски "Преса" і, начебто з натяком на менш витратну форму поїздки, станції метро.
Взагалі ж кажучи, подібна система вже застосовувалася. Торік деякі підприємства виготовили абонементні талони - і це незважаючи на доручення мера про заборону на їхнє виготовлення. У результаті нерідкісними стали випадки, коли паркувальники не визнавали будь-яких із цих талонів. Після чого міськадміністрація ввела єдину форму таких документів, виготовлених комунальним підприємством "Київтранспарксервіс". Але особливою популярністю вони не користуються.
Тепер же в автолюбителів з'явився альтернативний варіант передоплати - за допомогою SMS-повідомлень. Правда, за попередньою домовленістю, надавати таку послугу згодний поки лише один оператор мобільного зв'язку. Отже, іншим абонентам така послуга недоступна І ще один незрозумілий нюанс: яким чином будуть повертатися гроші власникові автомобіля, якщо той простояв на паркуванні менше предоплаченого часу? І хто саме буде відправляти SMS-повідомлення - сам автовласник чи паркувальник?
Виникають питання і щодо законності процедури. Наприклад, хто і на яких підставах уповноважений ставити блокатори і звідки узялася сума саме в 100 гривень? Не менше плутанини - з місцями паркування. Система передоплати поширюється тільки на стоянки КП "Київтранспарксервісу". Але в його активи входять 5 районів столиці - Печерський, Подільський, Оболоньський, Солом’янський і Деснянський. Інші 5 ведуть власну господарсько-фінансову діяльність. За логікою, це означає, що система оплати тут залишається колишньою. От і виходить новий головний біль, що бере своє походження з дерибану київських паркувань ще в 2003 році. Міськадміністрація відмовилася від централізованої системи стоянок при реорганізації КП "Київпарксервіс" в "Київдорсервіс". Як наслідок, райони одержали можливість самостійно одержувати прибутки від паркувань.
У березні ж минулого року Київська міська рада вирішила повернутися до ідеї створення єдиного комунального підприємства. Так з'явився "Київтранспарксервіс", якому судилося стати єдиним постачальником даного виду послуг. Особливо актуальним це питання стало після підвищення тарифів за стоянку, коли доходи від неї збільшилися не "на", а в "рази". Але п'ять районів столиці все-таки відмовилися передавати свої ресурси центру. Виник конфлікт - і київська влада, навчена вміло користуватися дорогою столичною землею, вирішила піти іншим шляхом: на території районів-відмовників з'являться нові стоянки, включені в список "Київтранспарксервісу". У Голосіївському і Дарницькому районах адміністрація визначила по 118 місць паркувань, у Дніпровському - 90, у Святошинському - 74, у Шевченківському - 178. Хоча і в інших районах паркувальні зони розширяться: у Деснянському районі з'явиться 113, в Оболоньському - 142, у Печерськом - 104. У Подільському районі планується організувати 199 платних паркувань, у Солом’янському - 121. У цілому Київська міська державна адміністрація визначила 1257 місць платних паркувань на території міста.
І все було б непогано, якби не одне "але". Оскільки вільної землі в славному граді Києві майже не залишилося, у паркування перетворяться майданчики біля супермаркетів і громадських об'єктів, у парках і скверах. І - найцікавіше і варте уваги городян - у дворах їхніх будинків...
Правова бездоганність цієї ідеї викликає сумніви. Адже вартість утримання прибудинкових територій, до яких належать і стоянки, включена у квартплату. Та і змусити людей платити за паркування біля власних під'їздів буде непросто. Проте, чиновники вже підраховують доходи: якщо введення зональної системи оплати приносить щомісяця до 10 млн гривень (раніше сума становила не більше 700 тисяч), то введення безготівкового розрахунку може обернутися одержанням (дай Боже - не "тінізації"!) багатомільйонних потоків паркувального бізнесу.
У мерії отримані гроші обіцяють направити на розвиток міської інфраструктури, у тому числі на будівництво нових паркінгів. Але чи буде від цього краще місту? Адже може статися так, що дорожніх пробок не стане менше, зате на вулицях з'явиться безліч автомобілів із заблокованим колесами, які будуть перешкоджати проїзду
Втім, на сьогоднішній день реальна картина, незважаючи на ухвалене рішення, поки не набула форми загальної практики. Чи то в міськраді зрозуміли, що похапцем, у погоні за прибутком, можна набити собі додаткові синці і посіяти невдоволення в киян, яким і так є на що нарікати в організації життя столиці. Чи то палкі розуми мерії готуються ще більше "роздраконити" нововведення в цій сфері. Радує одне - усього негативу паркувальних нововведень водії поки не відчули. Чи надовго?
Ганна Дашкова
За матеріалами:
Proua.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас