Пільги закінчились: чи подорожчають українські авто — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Пільги закінчились: чи подорожчають українські авто

Кредит&Депозит
851
З початку нового року повинна була закінчитися дія пільг, установлених для продажів автомобілів українського виробництва - оскільки з 1 січня закінчилася дія Закону "Про стимулювання..." (відомого як "Закон "Daewoo" і вступив у силу із 1998 року терміном на 10 років). Найбільш значним потуранням для вітчизняних виробників була нульова ставка ПДВ.
Фактично це означає, що з 1 січня 2008 року до ціни автомобілів повинен був автоматично "прийти" ПДВ (20%), але моніторинг цін в автосалонах показав, що цього не відбулося.
На окремі моделі зростання цін склало 1-3 тис. грн. (2,5-3%), та і то на моделі 2008 року випуску. Ціни на авто 2007 року залишилися майже незмінними, але ПДВ у прайс-листах таки з'явився.
Збільшення цін на "Славуту" 2008 року склало 1 тис. грн, Chery Amulet додав 1 тис. грн, Daewoo Lanos подорожчав на 2 тис. грн, Chevrolet Aveo додав у ціні ті ж 2 тис. грн, а Chevrolet Lacetti - по 2,5 тис. грн.
Істотніше подорожчали Opel Astra Classic (+3 тис. грн.). Але дане підвищення цін стосується моделей 2008 року випуску. Поки ж у мережі "Укравто" є авто 2007 року за колишніми цінами, але вже із ПДВ.
Після скасування в березні 2005 року урядом Юлії Тимошенко наданих у рамках закону про стимулювання автовиробництва пільг (у тому числі по ПДВ), ціни на автомобілі виробництва ЗАТ "ЗАЗ" у зв'язку із включенням ПДВ у їхню вартість зросли на 5-20% залежно від моделі. ЗАТ "ЗАЗ" зумів повернути собі пільги в судовому порядку на початку 2007 року. Але моніторинг цін тоді показав, що відсутність ПДВ не позначилася на роздрібній ціні кінцевому споживачеві.
В офісі "Укравто" пояснили, що додаткові кошти будуть інвестуватися у виробництво і компенсувати втрати в 2005-2006 р. Із цієї причини і з 1 січня 2008 року не відбулося підвищення цін на автомобілі в мережі "Укравто". Збільшення вартості моделей 2008 року, швидше за все, не пов'язане зі скасуванням пільг, а більше відображає кон’юктуру ринку.
Моніторинг цін в інших виробників виявив схожі тенденції. Тут в 2007 році воліли стимулювати продаж великими знижками (5 тис. грн і вище), а із січня 2008 року дії компанії вже закінчилися.
Зараз законодавче поле в галузі автовиробництва в Україні не передбачає великих преференцій автозаводам, а вся економіка грунтується на різниці в митному оформленні кузова і готового автомобіля. Пільг по ПДВ та акцизному зборі в автовиробників уже немає. Ціноутворення вітчизняних авто найімовірніше буде на першому етапі збережено, щоб не "просадити" ринок, але аналітики з "AUTO-Consulting" припускають, що в нових умовах зборка окремих моделей з "важкою" логістикою стане малорентабельною.
За матеріалами:
Izvestia.info
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас