Курна справа окупиться за рік — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Курна справа окупиться за рік

1197
25 тис. дол., вкладені у відкриття фірми з професійного прибирання приміщень, окупляться максимум за рік. За оцінками професійних прибиральників, ринок клінінгових послуг лише за три роки зріс удвічі. Оберти клінінгу в 2007-м більшість операторів оцінюють в $50 млн.
Драйвер клінінгу - корпоративний сектор. Попит на професійне прибирання росте паралельно росту обсягів будівництва офісної та торговельної нерухомості. Власники торгово-розважальних комплексів і офісів категорії А і В за рахунок масштабу робіт приносять професійним прибиральникам основний дохід. Корпоративний сегмент охоплений клінерами тільки на 50%, при цьому число клієнтів-юросіб у великих містах України щорічно росте приблизно на 20%.
Чужі в будинку
Клінінгові компанії заробляють на всьому, що можна помити і почистити. Але попит на професійних прибиральників є тільки в мегаполісах: Києві, Донецьку, Дніпропетровську, Харкові, Львові, Одесі. Клінінг затребуваний там, де потрібно за короткий термін упорядкувати приміщення, що вимагає "складного" прибирання (з килимами, покриттями з натурального дерева або каменю і т.п.) і де невигідно тримати постійний штат прибиральників.
Найрентабельніший напрямок - прибирання котеджів і квартир. Частка прибутку у виторзі доходить до 60%. Генеральне прибирання квартири обійдеться клієнтові від 5 грн за кв. м до 150-200 грн/кв. м - для особливо складних випадків. Розцінки на обслуговування торгового центру стартують із 1,8-3,6 грн/кв. м. Різниця в цінах для приватників і юросіб пояснюється не тільки обсягами робіт, але й ризиком зіпсувати майно домовласника - чистити звичайний ковролін в офісі легше, ніж перський килим ручної роботи.
Рентабельність регулярного прибирання торговельних комплексів і бізнес-центрів - 15-20%. Розцінки клінінгових компаній для корпоративних замовників нижчі, оскільки в цьому випадку можна заробити на великих площах. Основний обсяг робіт клінінговим компаніям забезпечують саме торгові центри, супермаркети та бізнес-центри. Не дивно, що в містах-мільйонерах до компаній, що управляють комерційною нерухомістю, ще на стадії будівництва об'єкта вибудовується черга "фірмових" прибиральників.
Попит на послуги клінерів з боку розважальних закладів, комерційних медичних і освітніх установ поки невеликий - професійні прибиральники обслуговують не більше 15% таких об'єктів.
Непопулярне фірмове прибирання і серед приватних клієнтів. Навіть у Києві послугами професійних прибиральників, та й то нерегулярно, користуються від сили 5% власників столичних квартир і котеджів.
Клінінг починається з мочалки
Стартовий капітал Сергія Карпенко в клінінговий бізнес склав $4 тис. Колишній інженер перекваліфікувався в прибиральники три роки тому, купивши професійного натирача підлоги, миючий пилосос, парогенератор і дрібний збиральний інвентар - візок для вологого прибирання, комплект швабр із віджимом, щітки для миття вікон, мийні засоби і т.д. Зараз у його розпорядженні чотири бригади прибиральників, на екіпірування кожної він витратив $3-5 тис. В Києві та передмісті їх розвозить старенький мікроавтобус вартістю $7 тис.
Після перших невдалих закупівель Карпенко здобуває винятково надійну і компактну техніку. "Я знаю кілька компаній, у яких техніка "руйнувалася" за півроку", - розповідає директор ТОВ "Аллон ЛТД" Ольга Гуцал. Клінінгові компанії не заощаджують і на спецодязі для робітників - неохайно одягнених прибиральників клієнт навряд чи запросить повторно.
Карпенко вважає, що під таку фірму, як у нього, необов'язково орендувати офісне приміщення - він обмежився квартирою на першому поверсі.
Кадри вирішують все
"Більшість замовлень ми приймаємо за телефоном. Про рівень професіоналізму фірми клієнти найчастіше судять з представленого на сайті фірми "портфоліо" (відкликання великих клієнтів), спілкуванню із приймаючі замовлення оператором і тільки потім - зв якостю збирання. Оператор повинен бути доброзичливим, компетентним і витриманим. Багато клієнтів за телефоном детально розпитують про технологію проведення прибирання. Від правильності подачі цієї інформації залежить, чи одержить фірма замовлення", - ділиться Карпенко.
Штат постійних співробітників середньостатистичної столичної клінінгової компанії не перевищує 30 чоловік: кілька бригад по 3-5 працівників, водії, два-три оператора, бухгалтер і директор. На складні або об'ємні роботи можуть залучатися фахівці з боку, наприклад, альпіністи для чищення фасадів.
"Чимала, непитуща, відповідальна людина у віці 23-40 років", - описує Ольга Гуцал ідеального працівника. За її словами, ідеального кандидата знайти вкрай складно: "Наші люди ще не навчилися серйозно ставитися до прибирання, як до роботи. Їм легше йти торгувати на ринок, але тільки не прибирати".
Обов'язкова умова при прийманні на роботу в клінінгову фірму - наявність санітарної книжки. Без неї прибиральника не пустять, наприклад, на об'єкти HoReCa, у навчальні заклади або лікарні.
Зарплата звичайного прибиральника коливається від $200 до $400. Коштовних фахівців власники клінінгових фірм переводять на відсоток від вироблення: як правило, це приблизно 15% від суми замовлення.
Тонкості прибирання
"В одного клієнта ми чистили підлогове покриття, не знаючи, що воно зроблено з натуральних волокон якогось рідкого африканського дерева. Клієнт переплутав паспорти на виріб і дав нам не того. Покриття було зіпсовано, - розповідає про форси-мажори в клінінговому бізнесі Віталій Опанасюк, директор компанії "Гріффін". - Нам довелося купувати нове покриття, адже репутація дорожче. Мало того що воно дорого коштує, знайти цю екзотику в Києві було вкрай складно".
Для багатьох дрібних компаній НП такого роду могло стати фатальним. Тому деякі прибиральники не ризикують братися за складне замовлення. "Недавно ми прийшли на об'єкт, що не поступається Маріїнському палацу. За це замовлення ми не взялися. Якби допустили найменший промах, попросту не розрахувалися б із клієнтом", - зізнається Наталя Романюк, виконавчий директор компанії "Прімекс".
Клінінгові компанії часто зіштовхуються з недовірою потенційних клієнтів. Навіть звернувшись у фірму з десятилітньою історією і бездоганною репутацією, багато замовників перестраховуються. "Є об'єкти, на які не пускають навіть менеджера для попереднього огляду - тільки персонал, що безпосередньо займається прибиранням", - розповідає Віталій Опанасюк. За його словами, у Гріффіні є власна служба безпеки, що знає про прибиральників все.
Однак деякі заможні клієнти однаково контролюють кожний крок клінерів. "Є об'єкти, на які наших співробітників обслуга клієнта доставляє в закритих машинах. Прибиральники поняття не мають, де вони були. Такі клієнти просять надсилати тих самих людей, а якщо хтось із них занедужав і не може приїхати, замовлення скасовують. Часто охорона замовника перевіряє ще раз співробітників, яких ми збираємося до них надсилати. Іноді просять кого-небудь замінити", - зізнається Віталій Опанасюк.
Конкуренція та демпінг
На рівень розцінок і відповідно рентабельність фірмового прибирання впливає репутація компанії. Чим старше фірма, тим дорожче коштують її послуги - постійні клієнти знають, що у випадку форсу-мажору підрядник не зникне і виплатить компенсацію.
Незважаючи на декларовані великими клінінговими фірмами "широкий спектр послуг", більшість із них займається одним-двома напрямками. Деякі орієнтовані переважно на прибирання гіпермаркетів, інші спеціалізуються на торгово-розважальних або бізнес-центрах. Є фірми, що надають вузькоспеціалізовані послуги: висотні роботи або, наприклад, хімічне чищення килимів будь-якої складності.
Великі фірми не влаштовують цінових воєн, але побоюються демпінгу новачків, що намагаються роздобути клієнтів. "Компанія існує рік, потім потрохи вмирає, але середньоринкову вартість послуг вони знижують", - ремствує Ольга Гуцал. "Ми теж колись використали демпінг: щоб завоювати хоча б одного великого клієнта, потрібно запропонувати привабливі розцінки. Однак демпінг гальмує розвиток бізнесу, - зізнається Віталій Опанасюк. - Як правило, замовнику дуже подобається низька ціна - перевести його на більш високі тарифи практично нереально".
Орися Романова
За матеріалами:
Контракти
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас