Другий кредит дешевший — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Другий кредит дешевший

Кредит&Депозит
388
Споживчі кредити, що стали якщо не панацеєю від лиха "хочу це, і прямо зараз", то гарною підмогою в питаннях вирішення насущних побутових проблем, розростаються не на жарт. Так, практично кожен шостий житель великих міст має хоча б один споживчий борг. Трохи менше наших співгромадян ідуть на повторне кредитування. Чи одержують вони поблажки від банків у такому випадку?
Які банки згодні на поблажки
"В Україні усе ще не склалася культура довірчих відносин між банком і клієнтом, - говорить незалежний експерт Ярослав Пономаренко. - Точніше, вона тільки починає складатися. Якщо раніше клієнт просто шукав, де дешевше, то зараз чимало українців дивляться і на ставлення співробітників банку до людей, і на лояльність. Банки зобов'язані зауважувати це, і йти назустріч клієнтам".
Разом з тим, відзначає експерт, поки видимих кроків у цьому напрямку немає. За його словами, ті програми лояльності, які банки пропонують своїм нинішнім клієнтам - це, скоріше, короткочасні й аж ніяк не розраховані на втримання людини. Вони - залучення нових, а не втримання старих клієнтів.
Втім, таке можна сказати не про всі банківські установи. Найбільші банки, а також банки з іноземним капіталом дотримуються іншого правила. Їх ціль - створити відносини всерйоз і надовго. Саме в таких установах і радять брати кредити експерти. На їхню думку, для повторних споживчих позик підійдуть, можливо, не гіганти з першої десятки, але ті, які активно займають даний ринок.
Втім, ставки по кредитах, особливо споживчих, далекі від досконалості з погляду клієнта. Мова, насамперед, про їхню чистоту і відповідність тому, що заявляється в рекламі. Постанова Національного банку, датована влітку поточного року, істотних змін на даному поприщі не принесла. Разом з тим, за словами банкірів, сьогодні розробляються документи, які регламентують розрахунок сумарних витрат клієнта з обслуговування кредиту. Відповідно, завдяки цьому клієнти будуть бачити, які реальні витрати вони мають. Як наслідок, банки самі змушені будуть відмовлятися від додаткових комісій і платежів.
Наскільки знизяться ставки по кредиту
"Чисті" ставки - це головна перевага, яку може одержати клієнт від банку, у якому він не перший раз "затоварюється" на споживчі цілі. В окремих випадках (явище ще не масове, але претендує на поширення) мова може йти про зниження кредитних ставок. Який процентний вимір взаємного тяжіння клієнта і банка - обговорюється в кожному конкретному випадку. Так, якщо при виплаті минулого кредиту клієнт був гранично акуратний, у нього не було затримок по платежах, йому, швидше за все, підуть назустріч. Причому, чим більша була ставка кредиту, тим більшим може бути "відсоток лояльності" при новій позиці. За даними бліц-опитування, проведеного компанією "Простобанк Консалтинг", різниця в ставках при повторному споживчому кредитуванні становить 0,5-3% у гривні і 1-4% у доларах.
Що стосується повторного кредитування в іншому банку - зниження ставок теж можливе, однак для того, щоб одержати таку примху від кредитора, клієнтові необхідно, знов-таки, надати докази, що підтверджують його бездоганну репутацію раніше. Як це можна робити - приносити квитанції із числами або брати відповідну довідку в банку - вирішувати клієнтові. Виходом із цієї ситуації можуть стати бюро кредитних історій, у яких би зберігалася подібна інформація. Такі в Україні є, деякі працюють, за їх же словами, досить продуктивно, однак на практиці обмін такими історіями відбувається в'яло. Фінансисти називають головною причиною недостатнє законодавче регулювання ринку і небажання банків ділитися інформацією про клієнтів.
"Подовження" кредиту і кредитні картки
Ще один варіант заохочення - "подовження" термінів кредиту і більш швидке його оформлення. Якщо зараз стандартно "потреби" беруть під 1-5 років і на оформлення витрачається від 1 дня до двох тижнів, то при повторній позиці банк може надати можливість "платити по рахунку" сім або навіть дев'ять років, а "вирішити питання" банк зможе за кілька днів. Однак така практика бонусування поки перебуває на стадії розвитку.
Набагато активніше бонусують банки своїх колишніх позичальників менш пильним вивченням їхніх документів. Так, якщо при першому значному споживчому кредиті з людини вимагали довідку про доходи - його і поручителів, то при другому банк цілком може обмежитися однією - від клієнта.
Ще одне заохочення - додаткові послуги банку, які сумлінний клієнт, що прийшов вдруге, може одержати від банку. Так, йому пропонують безкоштовно або за зниженою вартістю більш рівневу, ніж стандартна, пластикову картку, "металевий" рахунок або інші послуги.
Картки - окрема тема. Так, чимало українських банків пропонують гарним клієнтам, що звертаються за повторним кредитом, скористатися картками з мінімальними відсотками на певний строк. Як правило, це 15-60 днів. Ставка на наступний період встановлюється в індивідуальному порядку, і коливається залежно від кредитного ліміту і терміну кредитування.
Улюблена тема банкірів - акції для постійних клієнтів, у тому числі і тих, хто воліє зберігати з установою тривалі стосунки. Розиграш цінних або не дуже призів, конкурси на ділові або особисті історії, пов'язані з банком, маркетологи використовують як тактичний хід із прив'язування клієнта.
І останнє: якими би скромними на перший погляд не були пільги, які одержує сумлінний позичальник, його репутація важлива не тільки при одержанні кредиту. І для когось вона виллється в цілком відчутну суму, скорочуючи його витрати на кожен наступний кредит. І хоча програми пільгових кредитів для позичальників з позитивною кредитною історією, безсумнівно, будуть розвиватися і далі, основний закон життя в кредит у будь-якій цивілізованій країні - чим далі, тим дешевше - уже сьогодні працює на повну силу.
Олеся Багнюк
За матеріалами:
Простобанк Консалтинг
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас