Дим батьківщини — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дим батьківщини

275
Шкідливі звички дорожчають: у 2007 році українці витратили на сигарети 2,2 млрд дол., у 2008-му ця сума зросте на 300 млн…
Тютюновий ринок. Місце в рейтингу 15 Прогноз на 2008-й: 2,5 млрд дол. +14%
2007 рік для тютюнової галузі видався спокійним як ніколи: підвищення ставок акцизу на продаж не вплинуло; так і не було введено заборону на зовнішню рекламу сигарет і в друкованих ЗМІ; масового штрафування за куріння в громадських місцях не спостерігалося.
Відповідно основні показники ринку в натуральному виразі збереглися на рівні 2005-2006 років. Протягом останніх трьох років вітчизняні тютюнники щороку виготовляють близько 110-120 млрд сигарет. За рік в Україну офіційно імпортується 2,5 млрд сигарет, експортується 6,5 млрд. Українці викурюють 85-90 млрд сигарет на рік: у середньому курець щороку витрачає на дим більш ніж $100, купуючи за цей період майже 200 пачок. "Незатребувані" близько 30 млрд сигарет заповзятливі спекулянти в обхід митниці вивозять до Європи.
Грошовий оборот ринку за рік зріс більш ніж на 10%. З початку року в роздробі тютюнова продукція подорожчала на 5-7%. Основна причина - інфляція та збільшення акцизів. Ринок у грошах зростає й через перехід українців на дорожчі ТМ. "Збільшується частка дорогих міжнародних марок. Швидко зростає сегмент "тонких" сигарет, на нього вже припадає 12,4% продажу", - пояснює заступник генерального директора компанії "Брітіш Американ Тобакко Україна" Олег Ясон. За п’ять років частка недорогих сигарет середньою вартістю близько 1,5 грн за пачку зменшилася майже в півтора разу - до 54-55% ринку. В 2001-2002 роках на дешеві сигарети припадало 75-80% продажу.
Як і прогнозували Контракти влітку 2007-го (№ 29 від 16.07.2007), придбання на початку цього року японською Japan Tobacco Inс британської Gallaher майже за $15 млрд на перерозподілі часток основних гравців в Україні не позначилося, при тому що в країні з’явилася компанія, частку ринку в СНД якої можна порівняти з Філіп Морріс. Gallaher належали російські тютюнові фабрики "Лиггетт-Дукат" і "Донской табак". І в РФ, і в Україні продукція британців найкраще була представлена в нижньому (ТМ L&D) та суперпреміальному (ТМ Sobranie) сегментах.
За словами Дмитра Редька, директора з корпоративних зв’язків компанії "Джей Ті Інтернешнл Україна" (дочка Japan Tobacco Inс), операційна інтеграція компаній уже завершена. Це означає, що в 2008 році об’єднана компанія боротиметься за перше місце на українському ринку із сьогоднішнім лідером - компанією "Філіп Морріс Україна". "Менеджмент Джей Ті Інтернешнл Україна займався інтеграцією та оптимізацією бізнес-процесів. Наступного ряку, швидше за все, буде оптимізовано лінійку ТМ. Тому частка об’єднаної компанії обов’язково зросте", - прогнозує начальник аналітичного департаменту Pro-Consulting Group Олександр Соколов.
Утім, керівництво Філіп Морріс Україна впевнене, що лідерство компанії - всерйоз і надовго. "За даними AC Nielsen Україна, ринкова частка нашої компанії за перші три квартали 2007 року наблизилася до 34%. Формула успіху Філіп Морріс - збалансований портфель марок, розвинена система доставки та продажу готової продукції", - каже Георгій Гівішвілі, директор з маркетингу ЗАТ "Філіп Морріс Україна".
Боротьба Філіп Морріс Україна та JTI за лідерство на українському ринку неодмінно призведе до збільшення обсягів споживання сигарет, вважають експерти. За їхніми прогнозами, якщо не буде запроваджено повну заборону на рекламу тютюну, то в 2008-му внутрішнє споживання в Україні становитиме 90-95 млрд сигарет. Крім того, збережеться тенденція переходу курців на дорожчі ТМ. За оцінками експертів, у 2008 році грошовий оборот тютюнового ринку збільшиться на 14-15%.
Андрій Бережанський
За матеріалами:
Контракти
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас