Економимо на бензині - переводимо авто на газ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Економимо на бензині - переводимо авто на газ

1736
Вартість одного літра бензину перевалила за 1 дол., і це ще не межа. Автолюбителі, які багато їздять, всерйоз замислюються про переваги переходу на газ, адже це дешевше та екологічніше. "Деньги" дізналися про всі "за" і "проти" установки газобалонного устаткування.
Задумавшись над питанням переведення автомобіля на газ, автор згадав про свого сусіда, що кілька місяців назад мав намір установити ГБО на свій, тоді ще новий, Daewoo Lanos. Як з'ясувалося, сусід відмовився від свого наміру, наслухавшись страшних історій про те, як десятки автомобілів "на газі" буквально щодня вибухають і згоряють, а сама установка ГБО згубно впливає на потужність двигуна.
Навколо газобалонного устаткування існує безліч міфів Серед водійських "страшилок" про ГБО є і відверті омани, і правда.
Тапку в підлогу, і газу, ГАЗУ!!!
ГБО знадобиться не тільки тим, у кого одометр прокручується по кілька разів на рік, але і тим, хто просто хоче заощадити на своїх переміщеннях.
Безумовно, перш ніж витрати скоротяться, прийдеться віддати 1,5-3 тис. грн. за установку. Однак після того як певна кількість кілометрів намотається на колеса, почнеться чиста економія - витрати на газ нижчі від "бензинових" майже у два рази. Крім того, удасться заощадити і на технічному обслуговуванні автомобіля, оскільки інтервал між заміною мастила (і всіма іншими замінами і промиваннями) збільшиться: газ горить "чистіше" від бензину. Але, з іншого боку, до списку регулярних робіт прийдеться додати технічне обслуговування газобалонного устаткування. А ще - витрата газу в літрах у середньому на 10% вища, ніж у старого доброго бензину.
Розрахувати, скільки потрібно проїхати, щоб заощадити, дуже просто, але для цього потрібно спочатку визначити вартість ГБО. "Крапка беззбитковості" - тобто пробіг, після якого переустаткування "відбивається" і починається економія - обчислюється за простою формулою:
точка беззбитковості = ціна устаткування/(ціна 1 л бензину - ціна 1 л газу*1,1)*витрата бензину на 1 км.
Допустимо, обрана установка коштує 1500 тис. грн., вартість 1 л газу - 3 грн., вартість 1 л бензину (поки - 5 грн., витрата бензину - 10 л/100 км. При такому варіанті ГБО "відіб'ється" майже через 9 тис. км.
А рвоне?
Газ - дуже страшне слово, і в більшості воно асоціюється в першу чергу із чимось, що погано пахне, отруйним і вибухонебезпечним. Мало хто вірить в "добрий" газ, що менше шкодить природі, заощаджує хазяйські гроші і береже деталі різних систем автомобіля. Спробуємо розібратися, на чиїй стороні правда.
Чутка перша - автомобілі із ГБО часто вибухають. "Деньгам" вдалося відшукати одну-єдину історію, що це підтверджує. Винним був сам власник авто, що потрапив в аварію, після чого не став ремонтувати машину, а продовжив спокійно їздити на "побитому" транспорті. У результаті в один зовсім не прекрасний день його автомобіль дійсно вибухнув (точніше, вибухнув багажник, а автомобіль просто згорів).
В інструкції до ГБО вказується, що після аварії, що МОГЛА пошкодити які-небудь елементи установки, необхідно звернутися на сервісну станцію. Крім того, автомобілі із ГБО обладнуються спеціальним приладом, що вимірює тиск у балоні і системі. А потерпіла у цій історії людина не стежила за станом газової установки. Хочеться відзначити, що бензобак - теж дуже підступна штука, особливо, якщо в його горловину кидати недопалки.
Загалом, про якусь жахаючу статистику говорити не доводиться. Які ж підстави в цього міфу? По-перше, те, що балон з газом розташовується в аварійнонебезпечному багажнику. Але бензобак - над аркою колеса. І незрозуміло, що гірше. Крім того, балон набагато міцніший від бензобака, а пропан-бутан, що використовується у більшості автомобілів, у звичайних умовах важчий за повітря. Це ускладнює утворення вибухонебезпечної газо-повітряної суміші. Та і підпалити цю суміш складніше, ніж звичайні бензинові пари. Але є "по-друге": одна паливна система в автомобілі - це вже небезпечно, а дві...
"У ДТП найбільш імовірний вибух автомобіля з бензиновим або дизельним двигуном. Балон зроблений з міцного чавуну, у той час як бензобак - з менш міцного металу, якому можна легко зашкодити в серйозному ДТП. Вибух газового балона можливий у тому випадку, якщо він установлений неякісно. Щоб цього уникнути, необхідно уважно підходити до вибору станції технічного обслуговування. СТО повинна бути забезпечена не тільки професійним персоналом, але і всім необхідним комп'ютерним діагностичним устаткуванням", - радить заступник генерального директора з маркетингу корпорації "АІС" Сергій Боровик.
Чутка друга - прогоряють випускні клапани. По ідеї, це можливо, однак якщо устаткування встановлене правильно, то траплятися не повинно. До речі, через неправильну експлуатацію клапани можуть прогоріти і на бензиновому двигуні.
Чутка третя - на морозі не заводиться. Заводиться, але бажано запускати двигун на бензині і переходити на газ, коли машина прогріється. Цей нескладний прийом дозволяє продовжити термін експлуатації установки.
Чутка четверта - бензинова і газова паливні системи несумісні. За умови, що ГБО якісне, установлене кваліфікованим персоналом, експлуатується за зазначеними у посібнику правилами, паливний бак не пустує, а бензонасос на автомобілі з електричними форсунками не відключений, - сумісні.
Чутка п'ята - від переходу на газ знижується потужність двигуна. Дійсно, знижується. Це пов'язане з фізичними властивостями газу. Експерти запевняють, що втрата потужності незначна, а деякі майстри, що встановлюють ГБО, обіцяють настроїти устаткування так, що ця втрата буде невідчутною. "Деньги" підкреслюють - будь-яке перенастроювання газобалонного устаткування може погано позначитися на його роботі.
"При некваліфікованій установці можлива перевитрата, нестабільна робота і навіть вихід газу через негерметичні з'єднання. Тому покупець повинен уважно вибирати торгово-сервісний майданчик. А щоб зберегти гарантію, ГБО необхідно встановлювати в тій же торгово-сервісній мережі, де купувався автомобіль", - підкреслює Боровик.
Чутка шоста - ніде заправлятися, а витрата газу на 10% більша, ніж бензину. Дійсно, витрата більша, а газових заправок менше, ніж бензинових. Однак це не означає, що в найневідповідніший момент "голодний" автомобіль відмовиться їхати. Установка ГБО не має на увазі повну відмову від бензину, до того ж, можна замовити балон більшого обсягу, ніж паливний бак.
Воно нам треба?
Про економію на паливі та обслуговування ми вже розповіли. Ще порадувати "газовласника" може те, що його машина менше шкодить природі: вихлоп чистіший.
Але все-таки переходити на газ доцільно в першу чергу тим, хто інтенсивно використовує свою "робочу конячку" і багато часу проводить за кермом. Вада ГБО, на думку "Денег", полягає в тому, що балон займає півбагажника. Та і важить чимало. Альтернативний варіант - балон замість "запаски".
Піддати газу
Вартість установки ГБО, дол.
Отже:
Газова установка "відіб'ється" менше ніж через 10 тис. км, однак потрібно бути готовим до деяких незручностей: заправок менше, та і балон займає частину багажника.
За матеріалами:
Деньги.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас