Кожному за купівельними можливостями — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кожному за купівельними можливостями

389
Виробникам товарів масового споживання, що дотепер недооцінювали потенціал ринків Східної Європи, варто діяти за прикладом преміальних брендів, добре представлених у цих країнах. Відповідно до звіту Boston Consulting Group, транснаціональні компанії в недостатній мірі враховують у своїй ціновій політиці нижчу купівельну спроможність населення України, Росії і Польщі, повідомляє газета The Financial Times. На думку експертів, зниження цін виправдане великими обсягами продажів.
Якщо ви відвідаєте кожну зі столиць Східної Європи, легко знайдете там продукцію світових преміальних брендів. Магазини Mercedes-Benz, Cartier і Armani можна зустріти навіть у невеликих містах, пише газета The Financial Times. Вихід таких компаній у Східну Європу викликаний збільшенням числа багатих людей у регіоні. А от виробники товарів для середнього класу поки недооцінюють його можливості.
Днями дослідницька компанія Boston Consulting Group опублікувала звіт купівельної спроможності споживачів у Центральній і Східній Європі. Середньомісячний дохід 200 млн громадян цього регіону з 350 млн більший за середній: $0,5-1,3 тис. на місяць у Центральній і $0,35-1,05 тис. у Східній Європі. Більша частина загального доходу населення регіону припадає на три країни: Росію, Україну і Польщу.
Дотепер транснаціональні компанії, які працюють на ринках Центральної і Східної Європи, орієнтувалися на споживачів з високим рівнем доходу, хоча їх, за підрахунками BCG, лише близько 50 млн. Більш перспективним сегментом BCG називає споживачів із середнім рівнем доходу і для їх залучення рекомендує міжнародним компаніям проводити більш гнучку цінову політику.
Як приклад BCG наводить вартість пральних машин, що у Західній і Східній Європі, майже однакова. При цьому для її покупки споживач із середнім рівнем зарплати в Австрії повинен пропрацювати близько 20 годин, а в Україні, Росії і Польщі - 193, 121 і 69 відповідно.
Міжнародні виробники товарів масового споживання вже почали знижувати вартість своєї продукції в Центральній і Східній Європі, компенсуючи її великими обсягами продажів, відзначають в BCG. Як вдалий приклад дослідницька компанія наводить випуск компанією Renault низькобюджетної моделі Logan. Спочатку Logan рекламувалася як машина вартістю лише 5 тис. євро, хоча фактично модель продавалася за ціною 7-10 тис. євро. В результаті з 2004 року Renault продала близько 600 тис. екземплярів і, натхненна успіхом у Європі, почала виробляти цю модель на своїх заводах в усьому світі.
За словами менеджера з роботи із клієнтами українського офісу Samsung Михайла Городецького, компанія встановлює нижчі ціни на нашому ринку для підвищення лояльності споживачів до своєї продукції.
"Зараз це може бути і невиправдано з погляду заробітку, але є стратегічним рішенням компанії. Купівельна спроможність українців з кожним роком росте і, привчивши споживачів до нашої марки, ми розраховуємо на високий дохід у майбутньому", - підкреслює він.
Директор з корпоративних питань Japan Tabacco International Дмитро Редько вважає, що встановити більш низьку ціну на свою продукцію в Західній Європі компанія не може ще і через держрегулювання - у вартість продукції закладається акциз - 1,3 євро за пачку.
"Тому, наприклад, у Німеччині пачка сигарет Winston коштує 3,35 євро, в Італії - 3,30 євро, а в Україні лише 3 грн", - говорить він. На думку керівника департаменту зв'язків із громадськістю "Макдональдс Юкрейн Лтд" Михайла Шуранова, компанія встановлює ціни на різних ринках з урахуванням купівельної здатності населення, але при цьому кожен ресторан у будь-якій країні світу повинен виходити на показник відвідуваності близько 2 тис. чоловік на добу.
"Наприклад, на липень 2007 року бігмак у Швейцарії коштував 5,20 дол., у Данії - 5,08 дол., у Швеції - 4,86 дол., у Чехії - 2,51 дол., а в Україні - 1,84 дол.", - розповідає Шуранов.
За прогнозами BCG, доходи в Східній Європі будуть поступово рости і зрівняються з доходами в Західній Європі. Як наслідок - збільшення цін, прогнозують експерти. Зараз, за словами менеджера з маркетингу компанії "Київклімат" (ТМ Mitsubishi Electric) Олени Козій, рівень заробітної плати в країні впливає на формування роздрібної ціни.
"Середній рівень заробітної плати в Німеччині - близько 2000 євро, а в Україні - 500 дол., тому в нас націнка приблизно в три рази менша, - відзначає Козій. - Дистрибутори в Західній Європі з метою мінімізації своїх витрат на заробітну плату ставлять вищу ціну на товар, закладаючи зарплату в його вартість".
Катерина Глєбова
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас