За двома зайцями — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

За двома зайцями

384
Українські виробники керамічної плитки, що протягом останніх років упевнено притісняли на столичному ринку конкурентів з-за кордону, почали поступатися позиціями. Причиною тому стала зміна споживчих переваг киян на користь дорогої продукції, що не випускають місцеві компанії, а також бажання керівників підприємств підсилити присутність у сусідніх країнах, внаслідок чого місцевий ринок залишився без належної уваги.
У цей час в Україні працюють 23 виробника керамічної облицювальної плитки, сім з яких - Харківський плитковий завод, слов'янський "Зевс Кераміка", Львівський керамічний завод, "Карпатська кераміка", а також київські "Піастрелла", "Піастрелла-К" та "Атем" - забезпечують 99% обсягів випуску в Україні. Причому протягом останніх років ці компанії постійно нарощували свої потужності. "Якщо за підсумками першого півріччя 2006 р. вони сумарно випустили 9,9 млн кв. м, то за перші шість місяців нинішнього року - 11,3 млн", - відзначили в Асоціації виробників, експортерів та імпортерів кераміки.
Дії виробників пояснюються динамічним збільшенням споживання цієї продукції в країні, що спостерігається протягом останніх років, особливо в найбільш ємному столичному регіоні. За даними фахівців, у нинішньому році ємність київського ринку керамічної плитки виросте на 30-35%, досягши в грошовому вираженні порядку $18 млн. При цьому українські компанії постійно збільшували свою присутність на місцевому ринку, поступово витісняючи імпортерів.
Однак у нинішньому році ситуація різко змінилася: за підсумками першого півріччя в країну було завезено плитки на 38% більше в порівнянні з аналогічним періодом 2006 р. Внаслідок цього вперше за кілька років частка місцевих компаній почала знижуватися, а кількість імпорту виросла на 10% - до 52%. Однією із причин такої ситуації віце-президент Асоціації виробників, експортерів та імпортерів кераміки Наталя Губар називає появу вільних ніш.
"Справа в тому, що великі виробники -"Атем", "Інтертайл" - стали приділяти велику увагу гресу, на який спостерігався підвищений попит. У результаті сегмент звичайної глазурованої плитки залишився без уваги, і зараз він насичений лише на 60%", - говорить вона.
Іншою причиною активізації імпортерів Губар вважає інтерес киян до продукції високого цінового сегмента, у якому не працюють місцеві виробники, а також до фризів і декорів, левову частку яких випускають італійські та іспанські компанії. Цю тенденцію підтверджує і керівник "Зевс Кераміки" зі збуту в Україні Дмитро Дяченко, що додав, що якщо кілька років назад іноземці із завидною сталістю влаштовували масові розпродажі колекцій, що не користуються попитом, то цього року залишки стали непопулярними. Заступник директора компанії "Агромат" Микола Цалко відзначає, що дорога імпортна продукція приваблює киян різноманітними асортиментами і брендами, що зарекомендували себе.
"У результаті продажі у високому ціновому сегменті цього року випередили середньоринкові темпи зростання, а його частка виросла з 10 до 20%", - констатує він. Цікаво, що на уподобання киян не вплинуло збільшення цін на імпорт на 12-15%, тоді як місцева продукція подорожчала лише на 10%.
"Багато імпортерів стали проводити активні рекламні кампанії безпосередньо на місцях продажів, що змусило киян звернути більш пильну увагу на їхню плитку", - розповідає керівник однієї столичної компанії, що попросив не називати його імені.
Справедливості заради варто відзначити, що в сформованій ситуації почасти винуваті і самі українські виробники, що активно нарощували обсяги експорту. За даними Асоціації кераміки, якщо в 2006 р. поставки за кордон збільшилися в порівнянні з 2005 р. на 2%, то за шість місяців 2007 р. вони виросли в порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 62%. Приміром, в "Зевс Кераміці" говорять, що цього року вони відправили за кордон на 40% більше продукції, ніж у минулому.
"Ми орієнтуємося на Росію, ринок якої переживає бум", - говорить Дмитро Дяченко.
Експерти вважають, що з озвученими раніше прогнозами щодо можливості повного витіснення імпорту тепер прийдеться почекати. Більше того, нові ціни на газ у наступному році змусять місцеві компанії збільшувати вартість своєї продукції, що зробить плитку закордонних виробників ще більш привабливою. У зв'язку із цим можна поставити під сумнів і намір кількох іноземних компаній розмістити свої підприємства в Україні. Зокрема, подібні чутки ходили про турецький Termal Seramik (входить в Termal Group), що планувала налагодити випуск плитки на базі машинобудівного заводу "Орсельмаш" (м. Орєхов, Запорізька обл.), інвестувавши в проект порядку 50 млн дол., а також про польський Opochno.
Олександра Некращук
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас