Лисицький: Збільшення цін у вересні-листопаді викликане об'єктивними факторами, а не помилками Нацбанку чи уряду — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Лисицький: Збільшення цін у вересні-листопаді викликане об'єктивними факторами, а не помилками Нацбанку чи уряду

Казна та Політика
134
Зростання цін у вересні-листопаді викликане об'єктивними факторами, а не помилками Нацбанку чи уряду в управлінні фінансами.
Таку думку висловив РБК-Україна кандидат економічних наук, колишній урядовий секретар КМУ Віктор Лисицький.
На його думку, конкретні види економічної діяльності, такі як виробництво соняшникової олії, надання послуг, не впоралися з викликами поточного року, до яких належать глобальний підйом цін на продовольство, посуха, підвищення ціни на газ і нафту, і вимушено підняли ціни.
Для вирішення цих проблем, вважає експерт, потрібний діалог з тими чи іншими національними товаровиробниками, що ще не відбувся.
Як відзначає експерт, світові ціни будуть рости, викликаючи відповідне подорожчання наших внутрішніх цін. Продуктивна протидія цьому процесу може ґрунтуватися тільки на істотному підвищенні продуктивності праці в цілком визначених видах економічної діяльності.
"Товаровиробники вправі в 1000-ий раз нагадати владі про невиконані обіцянки - зі стимулювання відновлення застарілих основних активів введенням у лад високотехнологічного, найсучаснішого устаткування, про обіцянки усунути безглузді тяготи відкриття, ведення і закриття бізнесу, нагадати про неуважність до прискорення розвитку національних конкурентних переваг, особливо ефективних видів діяльності", - вважає Лисицький.
Ривок цін у вересні-листопаді поточного року боляче вдарив по найбідніших українцях, пояснив експерт.
Проте, за словами Лисицького, його відмінність від 90-х років минулого сторіччя принципова, по-перше, загальне збільшення цін, на відміну від початку 90-их, генерується підйомом цін окремих груп товарів і послуг, навіть окремих товарів. Наприклад, ціна на соняшникову олію виросла на 68,6% відносно листопада минулого року, на яйця - на 49,8%, на борошно- на 36,9%. Майже не виросли ціни на одяг і взуття - усього на 1,8%, на побутову техніку, меблі, домашній текстиль, килими - на 2,6%. Послуги, якщо зіставляти період 11 міс. 2007 р. з періодом 11 міс. 2006 р., підскочили на 37,4%.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас