Європейські компанії відходять від сильного євро до слабкого долара — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Європейські компанії відходять від сильного євро до слабкого долара

Валюта
889
Уже не перший місяць генеральний директор європейської аерокосмічної та оборонної групи EADS Луї Галуа говорить про те, що виробництво авіалайнерів Airbus варто перенести з Європи з її високими виробничими витратами в яку-небудь із економік, пов'язаних з доларом, де витрати нижчі.
За його оцінками, падіння долара відносно євро на 10 пунктів обходиться Airbus в 1 млрд євро, повідомив журнал Economist. У цей час Airbus робить 76% своїх закупівель у Європі, одержуючи 60% обсягу продажів за межами єврозони.
Наступного року компанія відкриє складальну лінію лайнерів A320 у Китаї, де згодом буде створене виробництво комплектуючих з композитних матеріалів. Створення вантажної версії A320 буде здійснюватися в Росії, якій також дістанеться 5% робіт над новим лайнером A350. А 30 листопада Airbus оголосила, що веде з японськими компаніями переговори, у результаті яких сподівається передати японцям більше 5% програми A350.
Галуа вважає, що в 2013 році, коли A350 буде зданий в експлуатацію, 70% літака буде "придбано" на долари, пише Economist. Сьогодні цей показник становить 50% для A380 і у середньому 24% для всієї продукції Airbus. Нові літаки, можливо, будуть майже повністю вироблятися за межами єврозони.
Галуа не самотній у думках, що слабкий долар болісно відображається на його компанії. На цьому тижні про плани вивести частину виробництва з Європи говорив генеральний директор французької авіабудівельної групи Dassault Aviation Шарль Едельстан. Його слова сприйняли всерйоз профспілки, і 5 грудня він зустрівся із представниками профспілки авіабудівників. На цій зустрічі, повідомило агентство Thomson Financial, Едельстан запевнив, що його плани не пов'язані зі скороченням робочих місць і закриттям підприємств компанії.
Детально розповісти про свої плани працівникам Dassault Едельстан планує на початку січня. Однак на зустрічі із профспілковими лідерами він підкреслив, що складальні лінії і високотехнологічні операції залишаться у Франції. Він додав, що вивід виробництва з Європи буде поступовим, тому що "ми хочемо переконатися, що обрані партнери відповідають нашим вимогам до якості".
Однак іншого виходу генеральний директор не бачить. Він сказав, що після падіння долара відносно євро на 30 пунктів за два роки "ми не можемо впоратися з виниклою диспропорцією, виробляючи і купуючи в єврозоні. Ми повинні постійно знижувати витрати, щоб ціна на наші літаки була конкурентноздатною".
Едельстан вважає, що природним рішенням є відхід у менш витратні регіони, як це зробили виробники автомобілів.
Дійсно, європейська автопромисловість уже вивела з Європи значну частину свого виробництва. Наприклад, завод Volkswagen у Мексиці цього року вийшов на проектну потужність і виробляє у середньому 1800 автомобілів на день, повідомило 6 грудня агентство Dow Jones. Зараз компанія активно шукає новий виробничий майданчик в Північній Америці, щоб застрахуватися від різниці курсів валют.
Втім, авіабудівників 5 грудня попередили про проблеми, пов’язані з виводом виробництва з єврозони. Міністр фінансів Франції Крістін Лагард заявила, що уряд країни може переглянути питання про фінансову допомогу EADS, якщо компанія скоротить операції у Франції. Як повідомила газета Financial Times, заявила французькому парламенту, що має намір з'ясувати в Галуа, "як він планує управляти своєю стратегією і витратами, щоб оптимізувати продажі і ринкову частку французької аерокосмічної галузі".
Міністр визнала, що EADS дійсно стикнулася із труднощами через курс долара до євро, але нагадала депутатам парламенту, що уряд недавно обіцяв аерокосмічної індустрії додаткову допомогу на дослідницькі роботи в розмірі 1,5 млрд євро. "Ми будемо дуже уважні, - заявила Лагард. - У той час як ми збільшуємо податкові знижки на дослідження, наші промислові партнери теж повинні брати участь в індустріальній політиці Франції".
Аргументи авіабудівників 5 грудня покритикував і глава Світової організації торгівлі Паскаль Ламі, що заявив, що компанії не повинні приймати такі рішення на основі короткострокових коливань курсів валют. "Я не вважаю, що подібні рішення приймаються в короткостроковій перспективі, - цитувала виступ Ламі по телеканалу iTele Financial Times. - Сьогодні, у порівнянні з тим, що було п'ять років тому, євро набагато сильніше, а долар набагато слабший, але усе ще повернеться". Він підкреслив, що в EADS і Dassault досить великі витрати і в доларах.
За кожною зі сторін є своя правота. Розумно диверсифікувати свою виробничу базу на тлі мінливого руху валютних курсів. Відсутність динамічного зростання вдома і ризик нових ударів через уповільнення економічного зростання в США дають європейським виробникам додатковий мотив іти за кордон, особливо на такі ринки як Китай. Однак, відзначає Financial Times, є загроза, що вони заходять занадто далеко.
Довгострокова небезпека такої тенденції для Європи полягає насамперед у тому, що від такого руху можуть постраждати самі компанії і їхні інноваційні технології. Традиційно інновації з'являються під час виробничого процесу, науково-виробничі дослідження важко вести у вакуумі, тому що виробничі майданчики в цій роботі часто бувають не менш важливі, ніж видатний інженерний розум.
Звичайно, європейські компанії будуть іти за кордон, але неможливо розділити так, щоб південно-східна Азія стала глобальним заводом, а, наприклад, Латинська Америка - глобальним зерносховищем. Від скарг європейських компаній часом складається враження, що у виробництва в Європі немає майбутнього, якщо долар залишиться слабким. Однак управління витратами на основі коливань валютних курсів - не найбільш далекоглядна стратегія. Хто знає, що буде з курсами через п'ять або десять років?
За матеріалами:
K2Kapital
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас