На ринку праці з'явились нові професії — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

На ринку праці з'явились нові професії

2601
Ринок праці не стоїть на місці: із завидною регулярністю в Україні з'являються абсолютно нові професії.
"Гроші" провели власне розслідування і дізналися, які нові професії "спливли" цього року. І заодно з'ясували, які фахівці з тих, що з'явилися пару-трійку років тому, стали затребуваними саме зараз.
За спостереженнями менеджера з маркетингу і PR сайту з пошуку роботи і персоналу headhunter.com.ua Тетяни Топчій, в останні місяці почали "проскакувати" вакансії для онлайн-рекрутерів. Їхнім основним обов'язком є підбір і пошук персоналу за допомогою засобів інтернет-рекрутингу: розміщення оголошень на job-сайтах, пошук кандидатів у соціальних мережах, на блог-ресурсах і так далі. Такі фахівці також стають затребувані в якості researcher'ов (дослідників, аналітиків) у кадрових і рекрутингових агентствах, там вони проводять загальний моніторинг інтернет-простору.
Рівень їхніх зарплат не занадто високий: у вакансіях рідко вказується сума понад 600 дол. Протягом найближчих років онлайн-рекрутери повинні одержати "прописку" у всіх кадрових і рекрутингових агентствах. А вже в 2008 році роботодавці будуть платити їм на 15-20% більше, ніж зараз, говорять "класичні" рекрутери.
Директор зі стратегічного планування агентства Think! McCann Erickson Сергій Урин розповідає, що в українському рекламному бізнесі почав зароджуватися інтерес до такої незвичайної професії як trend-watcher. Тренд-вотчер - це людина, що відслідковує появу нових тенденцій серед споживачів.
"На заході цей напрямок став настільки популярним, що з'явилися цілі спеціалізовані агентства, які займаються детальним аналізом тенденцій споживчих переваг і складанням прогнозів на майбутнє", - відзначає він. В Україні ж цю послугу зараз у дуже скороченому варіанті пропонують лише деякі дослідницькі компанії.
Сергій Урин стверджує, що тренд-вотчер повинен мати широкий світогляд, відмінні комунікативні та аналітичні навички, бути спостережливим, уміти "моніторити" інформаційний простір і при цьому бути максимально залученим у процес вивчення життя споживача (відвідування різних тусовок і культурних заходів - один із прямих обов'язків цього фахівця).
"У здобувача може бути будь-яка освіта. Але бажано, щоб у нього було розуміння основ маркетингу", - додає Сергій.
Оскільки професія перебуває на етапі становлення, єдиної зарплатної пропозиції до такого фахівця на ринку поки немає. Пан Урин вважає, що сьогодні тренд-вотчер може розраховувати на 600-800 дол. на місяць. Перспективи розвитку цієї професії рекламістам бачаться дуже райдужними: інтерес замовників до таких досліджень підвищується, отже, зарплати тренд-вотчерів зростуть - у наступному році вони підвищаться в 2-2,5 рази.
Директор компанії Xpoint LLC Василь Голда говорить, що на етапі формування і зародження зараз перебуває ще одна професія - кредитний менеджер. Його завдання - розробка і реалізація кредитної політики підприємства. "Така людина потрібна у всіх компаніях, які працюють на умовах товарного кредиту і відкладеного платежу, - вважає Голда. В Україні таких "спеців" поки одиниці. Але зарплати кредитних менеджерів уже немаленькі - у межах $700-2000. І перспективи дуже привабливі: прихід закордонних інвесторів підвищить попит на цих фахівців. Протягом 2008 року їхньої зарплати виростуть в 1,5-2 рази, прогнозує пан Голда.
Позичити, віддати і примножити
Бурхливе зростання фінансового ринку сприяло виникненню попиту на цілу низку нових професій. За допомогою рекрутерів і роботодавців "Гроші" виділили наймолодші і одночасно найперспективніші спеціальності, пов'язані з обслуговуванням цієї сфери. Серед них кредитний брокер, колектор та адміністратор недержавного пенсійного фонду.
"Контори, які займаються кредитним брокериджем, з'явилися на ринку України приблизно рік назад", - згадує менеджер з розвитку компанії "Тім-експерт" Олена Сергуніна. Але масовості професія кредитного брокера, за її словами, набула зовсім недавно - у серпні-вересні цього року. Найчастіше в таких "спеців" перекваліфікуються колишні банківські працівники з відділу кредитування. Зарплати в кредитних брокерів складаються зі ставки і відсотків. Так фахівець, що працює з фізособами, одержує $500 + 10% суми угод, фахівець із кредитування юросіб - 1000 дол. + 10% суми угоди. Олена вважає, що базові ставки цих "спеців" в 2008 році виростуть на 15-20%.
Ще одна свіжа "кредитна" професія - колектор. Або, простіше кажучи, фахівець із повернення боргів. За словами recruitment manager'а рекрутингової компанії World Staff Ганни Бобель колекторський бізнес почав набирати обертів саме в нинішньому році. Хоча перша компанія по "вибиванню" боргів з'явилася ще в 2006 році. Зарплати в звичайних колекторів дуже різні: базова ставка - від 200 до 700 дол. Плюс відсотки суми стягнення - зазвичай 3-5%.
За словами пані Бобель, основними кандидатами на позиції колекторів стають помічники юристів, молоді юристи, а також студенти з юридичною освітою. "Якщо говорити про керівний склад, то найчастіше це люди зі сфери продажу послуг - банків, страхових, телекомунікаційних компаній", - додає вона. Зарплати керівників колекторських контор стартують від $5000 (ставка).
Адміністратор недержавного пенсійного фонду (НПФ) - ще одна молода, але вже затребувана професія на вітчизняному кадровому ринку. Появу і становлення цієї спеціальності Ганна Бобель пов'язує з перспективою розвитку пенсійної системи України. При цьому уже зараз зарплати адміністраторів НПФ досить непогані - у середньому $800-1000. Рекрутери пророкують: у наступному році вони стануть ще дорожчі. "Нові гравці на ринку НПФ будуть перекуповувати готових адміністраторів, пропонуючи їм зарплати мінімум на 30% вищі", - пояснюють "кадровики".
Головний фахівець відділу адміністрування пенсійних фондів Parex Asset Management Ukraine Юлія Амеліна скаржиться на те, що готових адміністраторів НПФ дуже мало. Сама Юля прийшла в цю професію три роки тому:
"Мене зацікавила новизна і перспективність спеціальності адміністратора НПФ. Відразу після закінчення навчання у вузі я вирішила пройти ще і кваліфікаційні курси. І бачу, що не помилилася у своєму виборі". За ліцензійними умовами, кожен НПФ повинен мати у своєму штаті як мінімум трьох адміністраторів: начальника відділу і двох звичайних фахівців. Але "людина з вулиці" не може приступити до роботи адміністратора.
"Повинно бути свідоцтво державного зразка, що підтверджує кваліфікацію фахівця з адміністрування пенсійних фондів", - уточнює Амеліна.
Щоб одержати такий документ, необхідно пройти двотижневе навчання на кваліфікаційних курсах. Вони відкриті в деяких економічних вузах, наприклад, в Інституті розвитку фондового ринку при КНЕУ. Після навчання потрібно буде здати спеціальний іспит, приймати його будуть представники Державної комісії з регулювання ринку фінансових послуг. Вартість навчання та іспиту обійдуться приблизно в $350. Крім того, кожні три роки адміністратор НПФ повинен проходити перепідготовку на цих курсах і підтверджувати свою кваліфікацію - щоб мати право займатися цим видом діяльності.
У режимі онлайн
На ринку інформаційних технологій та інтернет-простору не зменшується попит на представників нових професій. Серед тенденцій цього року керівник HR-департаменту компанії Innovative Marketing Ukraine Марія Дунниченко відзначає появу більш вузьких спеціальностей, наприклад, інженер автоматизованого тестування. Ще 2-3 року тому назад, як говорить вона, були затребувані просто тестувальники програмного забезпечення. Таким зараз платять усього 500-800 дол. У той час як інженерам автоматизованого тестування пропонують у два рази більше - 1000-1600 дол. Роботодавці говорять, що розрив у зарплатах збережеться і наступного року.
У рекрутингової компанії World Staff "Грошам" назвали ще одну досить затребувану нині IT-професію - java script-програміст. Виникла вона приблизно 1,5 роки тому. Масовий попит на програмістів, що працюють із новою мовою програмування Java Script, з'явився лише цього року. Зарплати цих вузькопрофільних "спеців" стартують від 1500-2000 дол. В 2008 році, на думку "кадровиків", збільшення зарплат java script-програмістів складе 20-25%.
Надзвичайно популярними в "онлайні" стали і фахівці, які перебувають "на стику" декількох професійних сфер, наприклад, інтернет-маркетологи (seo-оптимізатори). "Ці співробітники відповідають за просування сайту в Мережі, тому вони повинні бути не стільки маркетологами, скільки "технарями", - вважає маркетолог компанії "Робота Інтернешнл" (портал з працевлаштування rabota.ua) Віктор Закотий. Мабуть, тому seo-оптимізаторами, як правило, стають веб-дизайнери або веб-програмісти. Платять таким "гуру" від 700 до 1500 дол. Цю професію рекрутери називають однією з найбільш перспективних і прогнозують, що в наступному році зарплати seo-оптимізаторів виростуть як мінімум на 30%.
Віктор Закотий називає ще одну популярну онлайн-професію - наймані блогери. Їхнє завдання - публікувати на різних інтернет-сторінках позитивну інформацію про замовника. Робота блогера коштує зовсім небагато - у середньому $100 на місяць.
Ну й останній новачок на ринку праці в інтернет-сфері - sales optimization specialist - фахівець/аналітик з оптимізації онлайн-продажу. У його обов'язки входить аналіз рекламних кампаній в Інтернеті, а також розробка методів, які оптимізують їхнє проведення. Середні зарплати таких "спеців" становлять 500-700 дол. на місяць. В 2008 році вони повинні підрости на 15-20%. Як говорять рекрутери, ця професія залучає в основному молодих рекламістів і маркетологів. Обов'язкова вимога до них - гарне знання іноземної мови.
Англомовні гуманітарії
Ганна Бобель вважає, що найчастіше нові професії з'являються в галузях, що динамічно розвиваються. Маркетинг і реклама - яскраві представники таких галузей. Тут, крім перерахованих вище прикладів нових спеціальностей (trend-watcher, sales optimization specialist блогерів), консультанти World Staff виділяють ще декілька. "З'являються заявки від роботодавців на communication manager'ов і communication officer'ов" - відзначають вони.
Communication manager - симбіоз викладача іноземної мови і редактора-коректора. Такий фахівець відповідає за переписку і документообіг компанії іноземною мовою. У його обов'язки також входить навчання співробітників компанії іноземній мові. Як правило, англійській.
"Шукати таких "спеців" доводиться навіть в англомовних країнах. Але далеко не кожен потенційно цікавий кандидат готовий до переїзду в Україну", - пояснює Ганна Бобель. І це не дивно, адже рівень оплати їхньої праці становить приблизно 1000 дол. на місяць.
Завдання communication officer'ов схожі з функціями фахівців зі зв'язків із громадськістю. У них входять керування інформаційними потоками компанії, написання і редагування текстів, координація роботи перекладачів та інформаційних менеджерів, збір і подача інформації в міжнародні рейтинги, взаємодія з аналітиками, написання контенту для сайту. Одна з головних вимог до нього - англійська мова на рівні close-to-native (близький до носія мови). Такого фахівця усе більше хочуть бачити консалтингові, аудиторські і юридичні фірми. Платять нині наймачі за таку роботу до 1500 дол. на місяць, у наступному році обіцяють підняти на 15-20%.
Отже Нових вакансій на ринку праці в 2007 році з'явилося чимало. Але єдиного принципу формування зарплат для нових професій поки немає. Самі роботодавці використовують експериментальний підхід: порівнюють вимоги до нової посади з вимогами до уже наявних на ринку суміжним спеціальностей. Збільшення пропонованих зарплат у наступному році прогнозується в межах від 15% до 100%.
За матеріалами:
Деньги.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас