Кожен п’ятий автосалон в країні - під загрозою закриття


Кожен п’ятий автосалон в країні - під загрозою закриття

Україна стрімко нарощує темпи збільшення автомобільного ринку. За 2006 рік було відзначено ледве не 40% зростання сегмента легкових автомобілів. Разом зі збільшенням офіційних продажів, активізувалися спритні підприємці, які побачили перспективи цього ринку.

Так звані "сірі" дилери теж узялися за ввіз іноземних автомобілів, тільки не завжди нових, не завжди легально і без відома офіційних представництв. Тіньовий авторинок в Україні за 2007 рік оцінюється в 23 тис. проданих за "сірими" схемами автомобілів, а 18% всіх автосалонів не мають ніякого відношення до офіційних представництв автокомпаній.

У Росії ж "сірий" ринок уже давно не має такого стихійного характеру і за різними оцінками займає від 2 до 4% усього ринку іноземних автомобілів. Очевидно, впоратись зі збільшенням попиту та пропозицією в Росії встигли, тоді як в Україні "сірі", якщо не сказати "чорні", продавці формують майже повноцінний паралельний ринок.

Справа в тому, що українці воліють використовувати елементарну схему ввозу нібито "некомплектних" автомобілів без деяких елементів кузова (фар або бампера). На такі комплекти діє знижене мито. Після перетинання кордону всі ці "некомплектні" автомобілі раптово знаходять відсутні частини і продаються, як нові автомобілі, як якби перевізники заплатили за них податки в повному обсязі. Проте, ціна на такі автомобілі-конструктори однаково набагато нижча від офіційних автомобілів, як правило на 2 тис. доларів.

Російські експерти, однак, з подивом реагують на такий нахабний бізнес. Адже з російською митницею такі "фокуси" не проходять. По-перше, для того, щоб провезти "некомплектний" автомобіль у Росію, з нього треба зняти конструктивно важливі частини, такі як двигун, підвіску, салон і т.д.

Як говорить фахівець із ввозу "сірих" іномарок, що не побажав представлятися, існує єдиний напівлегальний спосіб заробити на розмитненні. Через кордон ввозиться новий кузов, що згодом встановлюють на старі деталі іномарки, що уже в Росії давно і має всі необхідні документи. Таким чином, через кордон перевозяться запчастини, які навішуються на старий легальний автомобіль. І то, як каже перегонник, це не завжди виявляється вигідним.

Природно, довго таке тривати в Україні не могло, цим неминуче зацікавилася Державна митна служба, що дивувалася, як такій величезній кількості автомобілів видавалися офіційні документи. Ввіз тимчасово призупинили, однак українські продавці впевнені, що "буря затихне" і незабаром ввіз відновитися. Поки ті, що підійшли до митниці, автомобілі чекають у гаражах або ж проходять офіційно зі сплатою всіх мит.

Швидше за все, український сірий ринок чекає така ж доля, що і російський. Поступово ввіз іномарок за зниженим митом скоротитися і дилери зосередяться на продажах ексклюзивних автомобілів, що не продаються офіційно на території країни. Приміром, у Росії сірих дилерів цінують за можливість привезти будь-який автомобіль світу, будь-яких кольорів, будь-якої комплектації. Заробити неофіційні продавці можуть і на попиті, що перевищує пропозицію в офіційних дилерів, - пише портал autoNews.ua

Так, щоб не стояти в чергах, багато російських покупців звертаються до сірих дилерів, щоб одержати той же автомобіль тільки з Америки так ще в більш багатій комплектації, переплативши лише 1-2 тис. доларів.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування