Грошовий пилесмок — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Грошовий пилесмок

Казна та Політика
672
Днями на офіційному сайті Мінфіну були розміщені підготовлені міністерством поправки до податкових законів. Аналогічні законопроекти приймаються в пакеті із проектом бюджету вже не перший рік. Щоразу їхню появу урядові чиновники пояснюють бажанням спростити роботу бізнесу. Реальна ж причина податкових новацій, які щоразу з'являються під кінець року, - бажання Кабміну максимально збільшити дохідні статті скарбниці.
Про справжні цілі нинішніх поправок до податкових законів говорить хоча б той факт, що, за розрахунками Мінфіну, їхня реалізація дозволить дати скарбниці додатково понад 3,6 млрд грн. Щоб виконати поставлене завдання збільшення бюджетних доходів, мінфінівці вирішили активізувати боротьбу з фіктивними фірмами і розширити права ДПАУ. Розроблювачі документа нарешті дали вичерпне визначення фіктивності підприємства: здійснення госпдіяльності без реєстрації або з порушенням установлених правил реєстрації, а також діяльність, спрямована на ухиляння від сплати податків. І обумовили, що фіктивні підприємства підлягають ліквідації в судовому порядку.
"Всі угоди, укладені фіктивною фірмою, також будуть визнаватися фіктивними. А головне, все, отримане сторонами по них, підлягає стягненню на користь держави. Зрозуміло, що одна зі сторін могла і не знати про те, що її контрагент - фіктивна фірма. Однак проект не обумовлює ніяких винятків із цього правила", - розповіла Діловій столиці юрист адвокатської фірми "Грамацький і партнери" Тетяна Волошина.
Явно не без участі митарів у законопроект потрапила й інша одіозна норма, що надає фіскальним органам право припиняти видаткові операції підприємств по банківських рахунках. Приводом до цього може стати відмова підприємства в проведенні перевірок, а також "інші підстави, визначені законами України". "Формальне рішення про припинення операцій по рахунку приймає суд. Однак це - чиста формальність. Оскільки відповідне рішення суддя повинен винести не пізніше наступного робочого дня після звернення податкової. Компанія фактично втрачає шанс захистити свої права в суді. І, швидше за все, довідається про те, що сталося, з повідомлення банку, який її обслуговує. При цьому механізму компенсації збитків, які можуть бути заподіяні необґрунтованим блокуванням рахунку, законопроект не передбачає", - пояснив в інтерв'ю "ДС" старший партнер юридичної фірми "КМ партнери" Олександр Мінін. Щоб банкам неповадно було порушувати приписи Феміди, документ пропонує за таке порушення накладати на фінустанови штраф у розмірі проведених ним по "спірному" рахунку видаткових операцій.
Рука ДПАУ відчувається й у положенні законопроекту, що зобов'язує підприємства - платників ПДВ одночасно з податковими деклараціями подавати в "рідну" інспекцію реєстри виданих та отриманих ними накладних.
"Отриману інформацію фіскали повинні будуть вносити до єдиного реєстру і розміщати на своєму офіційному сайті. Так що із зустрічними ревізіями по всьому ланцюжку покупець-продавець при перевірці правомірності включення в податковий кредит тих або інших сум проблем у фіскалів не виявиться. Гірше інше - право на відшкодування буде залежати від наявності в реєстрі ДПАУ відповідної податкової накладної продавця. І нічого не можна буде довести, якщо накладна його контрагента з якихось причин не потрапила до цього реєстру", - обурюється глава юридичної фірми "С.К.О. Форум" Олена Сапожкова.
На славу попрацювали й у самому Мінфіні, запропонувавши збільшити низку податків і зборів. Виправленнями до Закону "Про плату за землю" пропонується встановити наступне правило: якщо сільгоспземлі не використовуються за цільовим призначенням протягом трьох років, ставка земельного податку на них збільшується в 1,2 рази і, починаючи із четвертого, - на 20% щорічно.
"Незначно в порівнянні із троєкратним підвищенням цього року здіймуться ставки податку на землі, грошова оцінка яких не проведена (на 0,02-0,05% залежно від її категорії). Істотна пропозиція - коефіцієнти індексації для щорічного перерахунку земельного податку встановлювати не законом про держбюджет, а урядовим нормативом", - повідомила Сапожкова. Крім того, на 2,5% пропонують підвищити акцизний збір з обігу при реалізації сигарет, на 1-12 коп. на літрі - збільшити акцизний збір на вино, на 1,6 грн. - на вермути і на 5,5 грн. - на спирти.
Що стосується задекларованих послаблень бізнесу, то їх експерти знайшли лише два. Та і то визнали позитивними відповідні норми з великою натяжкою. "Законопроект передбачає зниження ставки податку на прибуток з 25 до 20%. Але суб'єкт господарювання має можливість сплачувати за такою ставкою податок лише з тієї частини прибутку, що була використана на капітальне інвестування. Так що зниження ставки можна вважати умовним", - пояснює юрист юридичної фірми Arzinger&Partners Ольга Бурлаченко.
Практично зведена до нуля і раніше шокуюча ідея, озвучена міністром фінансів Миколою Азаровим, про введення податкових канікул для сімейного бізнесу. Законопроект дійсно пропонує з 1 січня 2008 р. на п'ять років звільнити малий бізнес від сплати податків. Але, по-перше, далеко не від усіх (як і раніше прийдеться платити імпортний ПДВ та акцизи, рентні платежі, плату за землю, збір на обов'язкове пенсійне забезпечення і деякі місцеві податки та збори). По-друге, пощастить далеко не всім. У перелік пільговиків не потрапили фінансові посередники, аудитори, бухгалтери, торговці антикваріатом, ювеліри, ріелтори та багато інших представників малого бізнесу. Так що відпочити від податків зможуть хіба що базарні торговці. Олексій Смирнов
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас