Нафта і долар - два лиха американської економіки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нафта і долар - два лиха американської економіки

Валюта
889
В Америки два лиха - слабкий долар і дорога нафта. Причому пов'язані ці проблеми набагато міцніше, ніж може здатися на перший погляд. Масштабне падіння курсу долара почалося після того, як Федеральна резервна система приступила до зниження процентних ставок. Це стало ще одним серйозним фактором зростання на і без того перегрітому ринку нафти. Багато аналітиків впевнені, що зниження курсу долара і пов'язане з ним збільшення нафтових котирувань продовжиться в майбутньому.
Ніхто не заперечує, що основним фактором зростання нафтових котирувань є зростаючий попит на "чорне золото" з боку ринків, що розвиваються, зокрема Китаю. Але збільшення котирувань не було б таким різким, якби не знецінювання американської валюти. Причому виробники різних товарів, від промислового устаткування до сміттєвих баків, уже змирилися з думкою, що найближчим часом нафта буде коштувати більше $100 за барель. Багато промислових компаній перейшли до використання природного газу для зниження витрат, але, в остаточному підсумку, вони однаково страждають від збільшення цін на нафту, тому що вироблений товар потрібно якось перевозити, а для цього необхідне паливо.
Природно, було б необачно ставити в один ряд всі компанії, що працюють на ринку. Вплив збільшення цін на нафту по-різному відіб’ється на кожній окремій корпорації. Приміром, General Electric Co. (GE) може навіть виграти від високих цін на нафту, тому що виростуть продажі виробленого нею устаткування для нафтогазового сектора. Високі ціни на нафту вигідні, на перший погляд, і компанії Caterpillar (CAT), тому що вона теж поставляє техніку компаніям нафтогазового сектора.
Але цей підхід не універсальний, тому що дорога нафта може привести до уповільнення темпів економічного зростання, і це вдарить уже по всіх компаніях. Аналітики Global Insight підрахували, що якщо ціни на нафту протримаються на позначці $100 за барель протягом 2-3 років, то темпи світового економічного зростання скоротяться з 3,5% до 3% у річному вираженні.
Сильніше всього постраждають нафтохімічні компанії, тому що частка нафти в собівартості їхньої продукції дуже висока. А от у великому прибутку від збільшення цін на нафту можуть виявитися компанії аерокосмічного сектора. Подальше подорожчання нафти буде підштовхувати авіакомпанії до заміни авіапарку на більш економічні лайнери, що споживають на 15%-20% менше авіаційного гасу.
Постраждають від збільшення цін на нафту і звичайні американці. І мова тут іде не тільки про те, що їм доведеться платити трохи більше звичайного на автозаправних станціях. Зростання цін на нафту відіб'ється на рахунках за опалення. Але найнеприємніше, що виробники поступово почнуть перекладати зрослі витрати на плечі споживачів.
Багато експертів заявляють, що проблему збільшення цін можна вирішити за допомогою альтернативних видів палива, зокрема етанолу. Але і це вдарить по споживачах, тому що для виробництва біопалива використовуються зернові культури, попит на який зросте з розвитком технологій виробництва альтернативного палива. Відповідно, це приведе до збільшення цін на зернові, які також використовується як корми у тваринництві. Так що як не крути, а платити за все прийдеться звичайним покупцям.
Тим часом, процес збільшення цін для кінцевих споживачів уже почався. Багато американських компаній споживчого сектора, включаючи Procter & Gamble (PG) і Wm Wrigley Co. (WWY), уже у відкриту попередили покупців, що процес збільшення цін не зупиниться. Проблему збільшення цін на паливо і сировину вже неможливо вирішити підвищенням продуктивності праці або скороченням витрат.
Компанія Wrigley, що вважається однією із найбільш консервативних у питаннях підвищення цін, підвищила ціни на жувальні гумки і цукерки на 10% в II і III кварталах цього року. Компанія Hershey Co. (HSY) підвищила ціни на свою продукцію у квітні цього року і збирається зробити те ж саме в січні 2008 р. Procter & Gamble підвищила ціни на каву Folgers на 8%. А вартість її кондиціонерів для білизни збільшилася на 9%. Минулого місяця фінансовий директор компанії заявив, що Procter&Gamble збільшить ціни на товари для особистої гігієни на 3%-9%.
Про те, як перекласти частину витрат на споживачів, думають і транспортні компанії. За підрахунками фахівців, збільшення цін на нафту на $10 за барель збільшує паливні витрати 15 найбільших авіакомпаній США приблизно на $3,8 млрд. Більшість авіакомпаній уже приступили до поступового підвищення так званих паливних зборів. До практики стягнення додаткових платежів за паливо стали переходити і служби кур'єрської доставки і залізничних перевізників.
За матеріалами:
K2Kapital
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас