Рік рекордів: довгострокові інвестиції в залізних коней — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Рік рекордів: довгострокові інвестиції в залізних коней

Валюта
488
Нинішній рік, безумовно, запам'ятається любителям розкішних машин і завсідникам автомобільних аукціонів як рік рекордно дорогих придбань. Досить сказати, що цього року ціни двох моделей, що випускають на даний час, уперше перетнули межу $1 млн. Звичайно, таких машин випускається не так багато, проте, чергова висота взята.
В 2007 році автомобілі Bugatti Veyron і Lamborghini Revent продавалися за ціною порядку 1 млн. євро (біля $1,5 млн.), однак це далеко не межа. Вважається найшвидшим і найбільш потужним автомобілем у світі Bugatti Veyron, який випускає Bugatti Automobiles SAS, підрозділом німецького концерну Volkswagen AG, його виробляють на заводі у Франції. З огляду на потужність двигуна більше 1000 кінських сил і здатність розвивати швидкість до 400 км/ч, стати власником таких характеристик зовсім не складно. Lamborghini Revent, був представлений широкій публіці на Франкфуртському автосалоні цього року і став найдорожчою моделлю в лінії продукції Lamborghini. Спочатку передбачалося зробити лише 20 машин цієї моделі, але пізніше компанія збільшила цю цифру до 100. Lamborghini являє собою підрозділ німецької Audi, що входить в Volkswagen.
Однак навіть незважаючи на це, Bugatti Veyron і Lamborghini Revent залишилися далеко в рейтингу найдорожчих моделей поточного року. Лаври переможця в цій категорії належать італійській Ferrari 330 TRI/LM Testa Rossa. Не чули про таку машину? Не засмучуйтеся. Цей екземпляр був зроблений в 1962 році і цього року проданий на травневому аукціоні за рекордну суму в $9,3 млрд. Дорожче Ferrari ніколи не продавалися. Новий власник Ferrari 330 пишається тим, що за кермом його нового придбання сиділи чемпіон "Формули-1" Філ Хілл (Phil Hill) і відомий гонщик Олів'є Жендеб’ян (Olivier Gendebien).
Першість за ціною за увесь час продажів міцно втримує Bugatti Type 41 Royale 1930-го року випуску, в 1987 році куплений на торгах аукціонного дому Christie's за $9,8 млн. З урахуванням інфляції зараз ця сума склала б більше $17 млн.
Друге місце в списку найдорожчих автомобілів 2007 року також належить Ferrari, проданому за $5,7 млрд. Найдешевший серед перших 15-ти, за які були отримані неймовірні гроші, став італійський Alfa Romeo 8C 2300 Corto, за який новий хазяїн у червні виклав $2,819 млн.
Цікаво, що рекордсмен цього року Ferrari 330 1962-го року випуску вже виставлявся на аукціон в 2005 році. Ціна лота становила $8 млн., але покупця тоді він так і не знайшов. Так чому ж вартість цієї моделі менш ніж за три роки підскочила на 16%? На думку лондонського представника канадського аукціонного дому RM Auctions Пітера Уолмена (Peter Wallman), "багато людей згадують про теорії, відповідно до якої покупців тягне до предметів, що залишились у пам'яті з дитинства". Саме Уолмен вів аукціон, на якому був проданий Ferrari 330.
Ті, хто прагне придбати автомобілі середини 50-х - 60-х років минулого сторіччя, - люди старші 50-ти, стверджує Уолмен. Машини, подібні Ferrari 330, оточували їх у ранні роки, вони своїми очами бачили кумирів того часу за кермом цих автомобілів, а тепер вони самі можуть дозволити собі стати власниками окремих екземплярів.
Число людей, які можуть витратити величезні суми на раритетні автомобілі, росте з кожним роком. За даними щорічного звіту "Світовий добробут" за 2007 рік (World Wealth Report), підготовленого американським інвестиційним банком Merrill Lynch (MER) і французькою консалтинговою компанією Cap Gemini, в 2006 році кількість власників надвеликих статків збільшилася в порівнянні з 2005 роком на 11,3%. У звіті "надвеликими статками" вважаються фінансові активи, що перевищують $30 млн. Це можуть бути акції, що обертаються на біржі або доступні лише вузькому колу інвесторів, облігації, а також готівкові засоби. Колекційні речі, предмети розкоші і нерухомість не враховуються. Добробут росте, при цьому збільшується і число спокус, на які можна витратити "зайві заощадження".
Звичайно, попит на нові розкішні автомобілі і суперкари теж зростає. Автовиробники розкішних автомобілів, серед яких Porsche і BMW, рік у рік домагаються усе більш значних успіхів. Навіть такі компанії, як Fiat (FIA) і Volkswagen, продукція яких розрахована на середній клас, демонструють успішні результати після придбання першим знаменитих Ferrari і Maserati, а другим - Lamborghini and Bentley.
Стрибок цін на класичні автомобілі на аукціонах виявився ще більш відчутним. До кінця року залишається ще більше місяця, а представники аукціонних домів уже говорять про рекорди цін на окремі машини, а також найвищі показники загального обсягу продажів і кількості учасників торгів. Так, продажу американського аукціонного дому Barrett-Jackson Auctions, штат Арізона, за один тиждень у січні поточного року досягли рекордного рівня $112 млн. При цьому відвідувачами аукціонів стали більше 250 тис. чоловік.
Торги RM Auctions, що проходили в травні в Італії, були першими, які компанія організувала в Європі. Американський аукціонний дім шукає можливості розширення своєї діяльності через країни Європи та Азії, співробітничаючи з Sotheby's. На італійському аукціоні RM Auctions удалося продати автомобілі за найвищими цінами на загальну суму $46 млн.
"Ми вважаємо, що є бренди, які завжди будуть залишатися в ціні. Це і Ferrari, і Aston Martin, і Maserati. А також будь-які інші машини з гарними швидкісними якостями, яким удалося уникнути аварій, ремонту і переробки", - відзначив Уоллмен.
При певному рівні добробуту власники величезних статків перестають бачити в грошах тільки засоби накопичення і починають витрачати мільйонні суми на предмети розкоші. На думку засновника RM Auctions Роба Майера (Rob Myer), "якщо автомобіль приносить море позитивних емоцій, він буде відмінним предметом інвестицій для свого власника". Тільки подумайте, за яку суму можна буде продати Lamborghini Reventón через 30 років.
За матеріалами:
K2Kapital
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас