Хто спонсорує рекламу Бога? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Хто спонсорує рекламу Бога?

1066
Хто оплачує грандіозну рекламу акції "Відчуй силу змін", що закликає киян повірити в Бога?
Другий місяць по всьому Києву розвішані білборди "Відчуй силу змін", що закликають киян повірити в бога. На початку листопада "Дело" опублікувало матеріал, присвячений цій рекламної кампанії. У ньому були озвучені припущення деяких політиків про зв'язок проекту зі столичним мером Леонідом Черновецьким.
Після цього в редакцію "Дела" прийшов лист від керівників громадської організації "Сила змін", що бере участь у цій акції. Глава правління організації Юрій Бабінець, а також відповідальний за рекламну кампанію проекту, представник компанії "Майнстрім" Роман Мальцев заявили, що не мають нічого спільного з мером Києва. Статтю "У Києві почалися вибори" автори листа називають "відверто образливою і винятково тенденційною".
Подібні обвинувачення підштовхнули "Дело" до продовження журналістського розслідування з метою пролити світло на загадковий проект "Відчуй силу змін".
Звідки узялася "Сила змін"
Представники "Сили змін" стверджують, що їхня акція міжнародна, а штаб-квартира організації знаходиться у Фінляндії. За інформацією керівника акції "Відчуй силу змін" Ханну Хаукка, що також представляється фінським журналістом, організація вже провела подібні проекти в багатьох містах-мільйонниках, у тому числі містах Болівії, Панами.
У Посольстві Фінляндії в Україні "Делу" підтвердили, що Ханну Хаукка є представником ЗМІ. Як виявилося, він представляє канал "МРР-ТВ" ("Міжнародне російське радіо і телебачення"). Але при цьому вже тривалий час Хаукка живе в Росії та одружений з російською жінкою.
Як з'ясувало "Дело", "МРР-ТВ" є християнським проектом, що, зокрема, розповідає і про мусульман, що вирішили жити в Христі, і про вивчення Біблії для китайських дітей.
Співробітник Посольства Фінляндії в Україні Наталія Голава так само розповіла "Делу", що організація "Сила змін" дійсно існує в їхній державі. Але... там вона займається не пропагандою бога, а захистом прав тварин.
Так само у фінському посольстві заявили, що зв'язувалися з Ханну Хаукка із проханням роз'яснити мету його діяльності в Києві, але не одержали ніякої відповіді. Так само Голава розповіла, що в посольстві існує думка про зв'язок між Ханну Хаукка і старшим пастором "Посольства Божого" Сандеєм Аделаджею, що, у свою чергу, тісно пов'язаний зі столичним мером Леонідом Черновецьким.
Хто фінансує "зміни"
Активісти "Відчуй силу змін", що проходить у Києві, стверджують, що акція фінансується з-за кордону. Загальний бюджет не перевищує 400 тисяч доларів. Гроші в основному йдуть на біллборди, лайтбокси, рекламу в ЗМІ.
Як доказ, керівники об'єднання "Сили змін" надали "Делу" два договори. Вони укладені між фірмою "Мейнстрім" і юридичною особою Фінляндії IRR/TV Ry в особі Ханну Хаукка на суму 231 тисяча доларів. По цих договорах компанія "Мейнстрім" взяла на себе зобов'язання організувати рекламну кампанію для християнської програми "Відчуй силу змін".
При цьому єдиним доказом зв'язку між "Силою змін" і IRR/TV Ry є договір про пожертвування фінської сторони розміром в 105 тисяч доларів.
Як витрачаються отримані кошти, в "Сили змін" також не приховують. Організація прямо підписала рекламні договори з підконтрольним столичному мерові муніципальним телеканалом "Київ". Ціна договору 90 900 гривень. За ці гроші "Київ" чотири вечори на тиждень крутить передачу "Відчуй силу змін".
Рекламу "Сили змін" розміщає і газета "Сьогодні". Прикметно, що інформація про акції з'являється в цій газеті на дев'ятій смузі. Там же видання завжди друкує позитивні столичні новини, часто ілюструючи їх цитатами міського керівництва.
Хто рухає "Силою"
Деякі експерти вказують на те, що, можливо, "Сила змін" - ще один виток об'єднання харизматичних церков України і їхнє утвердження в політичному і громадському житті країни.
Керівники "Сили змін" не спростовують це припущення, але уточнюють, що в акції беруть участь всі християнські церкви, крім ортодоксальних православних. Активісти об'єднання також акцентують увагу на тому, що "Посольство Боже" і його проповідник Сандей Аделаджа, близькі до столичного мера Леоніда Черновецького, не мають до акції ніякого відношення.
При цьому прес-служба Аделаджі такими заявами вкрай здивована, що "Сила змін" не визнає участі "Посольства Божого" у проекті "Відчуй силу змін". "Ми входимо в оргкомітет цієї акції", - повідомила "Делу" помічник пастора Сандея Марина.
Ще одне джерело, близьке до "Посольства Божого", підтвердило, що початок "Відчуй силу змін" було анонсовано старшим пастором Сандеєм місяць назад у Легкоатлетичному манежі.
Відомо також, що "Посольством Божим" уже випущений і активно поширюється інформаційний бюлетень "Відчуй силу змін!" з трохи автентичним логотипом проекту на першій сторінці тиражем 500 тисяч екземплярів, а також 20 тисяч значків "Відчуй силу змін - запитай мене як".
Можна припустити, що на початку акції Сандей Аделаджа дійсно не планував приймати в ній участь. Але потім захотів примкнути до проекту і дати грошей на нього, але йому не дозволили. Можливо, компаньйонам на даному етапі не вигідно демонструвати конфлікт.
"Сила змін" і мер Організатори "Сили змін" заявляють, що акція не має нічого спільного з можливими виборами мера Києва і зокрема, не підтримує Леоніда Черновецького.
Однак є кілька доказів протилежного.
По-перше, акція так чи інакше переходить ту межу, що відокремлює мирське існування від релігійного. Про це свідчить і нав'язлива, широко представлена по всьому місті реклама. Церкви не займаються саморекламою і пропагандою християнства зокрема. Причому в рекламі використані реальні люди із цілком мирськими професіями - спортсмен, міліціонер і т.д.
Особливо важливо відзначити, що бюлетені, які поширюють послідовники Сандея, несуть у собі мирське посилання. "Ви не маєте права вважати себе незначним. Ви - особистість. Ви є в божому плані. Ви потрібні богові, щоб змінити цю країну", - говорить гасло на першій сторінці бюлетеня.
Крім того, "Посольство Боже" застосовує технології мережевого маркетингу. Приміром, друга частина тексту на значках "Відчуй силу змін - запитай мене як" повністю відповідає гербалайфівському - "Хочеш схуднути - запитай мене як".
Відомо також, що "Посольство Боже" не приховує своєї активної підтримки Леоніда Черновецького. На службах Сандея Аделаджі в Легкоатлетичному манежі за столичного мера навіть моляться. Цей факт вказує і на зацікавленість Леоніда Черновецького в збільшенні кількості парафіян церкви, тому що приход "Посольства" - електорат мера.
До того ж джерела "Дела" у силових відомствах говорять про можливості використання технологічного прийому "підміни поняття" - коли під "розкручену" рекламу (у цьому випадку це чудотворна силу бога) у потрібний момент (початок виборчої кампанії) підставляється інша термінологія, зокрема, "чудотворність" певного кандидата в мери.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас