Як вигідно продати вживаний автомобіль — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як вигідно продати вживаний автомобіль

4691
Як легко і приємно купити новий автомобіль, знають усі. Але не всі здогадуються, як складно стало продати старий. Через повальне захоплення українців "нульовими тачками" покупця на старе авто доводиться шукати вдень із вогнем. "Деньги" довідалися, як позбутися від обридлого залізного друга швидко і вигідно.
Продажна хіромантія
Він був новий, ідеальний і улюблений. Але тепер він утомився від поганих доріг, неякісного палива, а можливо, і постраждав від інших автомобілів. Він набрид, почав комизитися. Або просто з'явилася можливість перемінити його на нове, більш дороге і престижне авто. Що ж - прийдеться продавати... І тут починаються складнощі. Попит на старі машини, особливо середнього класу, у кілька разів нижчий за пропозицію. Причини такого застою прості. По-перше, українці стали багатшими, і, оскільки нерухомість украй дорога, всі дуже активно скуповують авто. По-друге, нову машину тепер можна одержати практично без грошей, адже "добрі" банки всіляко розвивають автокредитування - кожна третя гривня, витрачена українцями на машини в 2007 році, отримана в кредит.
Зараз легко продати тільки зовсім недорогий (до $4 тис.) або престижний старий автомобіль. Досвідчені машини середнього класу "зависають" надовго. Так, не всі готові витрачати багато грошей на перший автомобіль. Тому старі ВАЗ або старі-престарі іномарки користуються стабільним попитом. Затребуваність престижних автомобілів теж з'ясована. Як уже говорилося, рівень добробуту росте, і українцям дуже подобається себе балувати. Тому, маючи, наприклад, $40 тис., багато хто нададуть перевагу трирічному Mercedes-Benz E-класу перед новою Mazda 6. Адже усе ще сильний стереотип, що нова машина за перший рік експлуатації втрачає 10% ціни. А Mercedes-це завжди Mercedes.
Продати старий автомобіль середнього класу - справжній головний біль для власника. Якщо авто коштує більше $10 тис., значить потенційний покупець повинен мати ці гроші. А коли в нього є така сума, він уже задумується про кредит: взявши позику на решту, припустимо, $7 тис., можна розраховувати на дуже пристойний автомобільчик С-класу. А на стару машину банки дають кредити з більшим скрипом.
Гірше - друг поганого
Три роки тому юрист Наталя продавала свою стару "малолітражку". Для цього вона на місяць помістила оголошення про продаж у двох спеціалізованих журналах. Уже після першого виходу оголошення її машину купили, а весь наступний місяць Наталі продовжували надзвонювати стражденні. "Тоді було мало оголошень про продаж старих "малолітражок" у гарному стані. При цьому в народу ще було не так багато грошей, і до умов банків всі тільки придивлялися. Тому-то моя машина так швидко "пішла", - вважає автолюбителька.
Навесні 2007-го позбутися від невеликого старого автомобіля вже було набагато складніше. Візажист Вікторія замовила в автосалоні нову машину, і за два місяці до призначеної дати прийнялася за продаж своєї "малолітражки". Як і Наталка, Віка вирішила дати оголошення. "Мені дзвонили тільки перекупники і, навіть не бачачи машини, намагалися сторгуватися приблизно на чверть вартості машини. При тому, що я спеціально призначила найнижчу ціну з тих, які були в журналі", - скаржиться Віка. У результаті вона таки продала машину перекупникові, оскільки вже було необхідно вносити гроші за нове авто.
"Я скинула $2 тис. (майже 30% вартості) і продала мою "дівчинку" перекупникові за дорученням, - розповідає Віка. - Через пару тижнів мені подзвонили нові власники і попросили приїхати в МРЕВ переоформити авто. У розмові з ними я довідалася, що вони купили мою машину на $3,5 тис. дорожче, ніж я її продала".
Самостійний продаж авто має лише одну перевагу: якщо трапиться диво і вдасться продати машину без посередників, можна розраховувати отримати її ринкову вартість. Однак у цього шляху є низка недоліків. "Це тимчасові витрати, можливість втрати грошей через несумлінність покупця", - пояснює керівник прес-служби компанії "Кіа Моторс Україна" Федір Жовтяк. Він акцентує увагу на тому, що при продажі перекупникам запропонована ними ціна буде нижчою ринкової.
Менеджер відділу продажів автоцентру VW "Атлант-М Дніпровська набережна" Олег Бібік також включає до списку недоліків самостійного продажу супутні витрати, а при продажі через журнал або Інтернет - безліч телефонних дзвінків і зустрічей з потенційними покупцями.
Якщо все-таки є бажання поборотися і спробувати вигідно продати авто самому, варто розміщати оголошення про продаж авто завчасно. Адже коли час обмежує - наприклад, нову машину вже потрібно забирати з автосалону, ціну однаково прийдеться скинути. Необхідно врахувати, що висока ймовірність на якийсь час залишитися і зовсім без машини - коли стара буде продана, а нова ще не куплена. Важливо ретельно перевіряти документи і гроші. А продаж за генеральним дорученням підступний ще й тим, що продане авто, що залишилося оформленим на колишнього власника, може вляпатися в яку-небудь неприємну історію. На жаль, такі випадки теж бувають, і всі проблеми тоді звалюються на офіційного власника.
Є ще спосіб самостійного продажу машини на базарі. Однак це взагалі екстремальна витівка: не відомо, скільки разів прийдеться виїжджати на торговельний майданчик. Зрештою, не випадково адже цей метод цілком узурпований перекупниками. У будь-якому разі, при самостійному продажі прийдеться відчути витрати на рекламу або оплачувати простій на торговельному майданчику. А також витрачати особистий час і нерви і при всьому цьому побоюватися шахрайства.
Бабло перемагає зло
"Послуга trade-in стала настільки популярною, що її пропонують практично всі більш-менш успішні компанії із продажу та обслуговування автомобілів різних марок. Багато покупців користуються нею постійно і уже забули, коли самостійно вирішували проблему реалізації свого авто", - розповідає пан Бібік. Про те, що таке trade-in, "Деньги" уже неодноразово писали. Якщо коротенько, це один зі способів продажу автомобіля, при якому його власник приходить у салон, вибирає собі авто, віддає салону стару машину за договірною ціною, доплачує різницю і забирає своє нове придбання. Чи так це чудово насправді? Спробуємо розібратися.
"В ідеалі протягом трьох-чотирьох годин ви можете пересісти зі своєї старої машини в нову. Всі складності, пов'язані зі зняттям з обліку вживаного автомобіля і постановкою на облік нового, може взяти на себе салон", - обіцяє пан Жовтяк.
"При наявності нового автомобіля в салоні всю процедуру можна оформити протягом одного робочого дня", - погоджується Олег Бібік. Звичайно, приїхати в автосалон на старій машині, а виїхати на новій набагато приємніше, ніж морочити собі голову самостійним продажем. Однак за таку зручність прийдеться пожертвувати 10-15% вартості продаваної машини - в цьому "Деньгам" зізнався пан Жовтяк. До речі, додаткова вигода продажу через trade-in - за бажанням клієнта всі витрати на діагностику і переоформлення авто салон може відняти з остаточної суми. У такий спосіб клієнт взагалі не несе ніяких витрат. Послуга trade-in уже багато років популярна в розвинених країнах, де люди навчилися високо цінувати власний час.
Охочі купити новий автомобіль у кредит можуть "напружити" менеджерів автосалону і цим - підготовка документів, стикування банківських і клієнтських грошей у кишенях автосалону відбудуться для клієнта відносно просто. Але в trade-in не одні тільки переваги. По-перше, автосалони виставляють певні, хоча і демократичні вимоги до машини. "В trade-in приймаються автомобілі будь-яких марок не старші 1990 року випуску", - повідали "Деньгам" в "Кіа Моторс Україна". А в автоцентрі VW "Атлант-М Дніпровська набережна" приймуть машину тільки в тому випадку, якщо вона не старша шести років.
Вовки ситі, вівці цілі - пастухові вічна пам'ять
Проте, trade-in не можна вважати повноцінним шляхом продажу автомобіля, адже в салону необхідно щось купити натомість. Якщо просто хочеться скинути із себе всі проблеми, пов'язані із продажем авто, варто скористатися послугою "Комісійний майданчик".
"Це варіант продажу автомобіля, при якому за 5% суми угоди ви доручаєте пошук покупця на ваш автомобіль відповідній організації, що має ліцензію на торгівлю транспортними засобами за допомогою укладання договору комісії або доручення", -розповідає Федір Жовтяк.
Але і у цього методу є недоліки: багато автосалонів приймають на комісійний майданчик ТІЛЬКИ ТІ машини, які куплені в цього автосалону. А ще незрозуміло, коли машина продасться: вона може "піти" у той же день, а може "зависнути" на пару місяців. У більшості випадків комісійні машини йдуть досить швидко - у салонів є хитрий спосіб їхньої реалізації. Коли потенційний покупець приходить дивитися собі машину і раптом з'ясовує, що новий транспорт занадто дорогий, продавець бере його під білі рученьки і веде до старого авто - а що, машини тієї ж марки, з того ж автосалону, на руки видаються результати діагностики. До речі, "Деньгам" відомі випадки, коли людина приходила в автосалон за новим автомобілем певної моделі, а їхав на старому авто, але класом вище. Комісійний майданчик не заіржавіє!
Всплиття покаже
Чи варто побоюватися напливу автомобілів з потерпілих від повені регіонів Європи? І як розпізнати "підмочену" машинку?
Недавно по Європі прокотилися стихійні лиха. Через повені в деяких країнах під воду пішли тисячі автомобілів, з якими власники, що одержали страховку, захочуть попрощатися. Європейці віддають такі авто за низькими цінами. А після наведення незначного марафету ці машини стають цілком презентабельними, і їх можна продати вже за ринковою вартістю. В 2002 році, коли Європа, як і зараз, страждала від повеней, Україна стала ринком збуту автомобілів-"потопельників". Теоретично, машини з "підмоченою" репутацією можуть приїхати до нас і зараз. Але цього року в Україні сильно збільшилося мито на ввіз старих автомобілів. Наприклад, при первинній реєстрації транспортного засобу не старшого восьми років з об'ємом двигуна 2,5 л прийдеться заплатити збір 750 грн, за новий автомобіль із таким же об'ємом двигуна - 625 грн.
Самі українці захопилися придбанням нових машин, тому "потопельників" варто чекати не від перекупників. Виконавчий директор Всеукраїнського об'єднання торговців транспортними засобами Олександр Абарінов упевнений, що "потопельники" в Україні будуть обов'язково, але тільки нові: "У Європі одержать страхові, а машини скинуть на дилерів в Україні. Ті здійснять гарну передпродажну підготовку і продадуть за трохи меншою ціною, наприклад, улаштувавши "акцію". На ринок у цілому це не вплине, адже від стихії постраждало тільки узбережжя - Гамбург, Росток, так що у воду потрапило небагато машин".
Але навіть якщо їх буде небагато, нарватися на таку машину не занадто приємно. В ідеалі, перед покупкою необхідно провести повну діагностику машини на спеціальному обладнанні - тільки так можна з'ясувати напевно, "купався" автомобіль чи ні.
Однак є і первинні ознаки того, що автомобіль тонув, які можна розпізнати неозброєним оком. Для початку потрібно оглянути всю оптику: фари, ліхтарі і поворотники. Із внутрішньої сторони на них не повинно бути конденсату або слідів від води.
Також уваги заслуговує оббивка салону і багажника. Природно, перед продажем автомобіль почистять, однак не всі сліди можна сховати. По-перше, у салоні "потопельника" стоїть неприємний концентрований запах вогкості і гнилі. По-друге, у важкодоступних місцях можуть залишитися сліди води - на підлозі, під ковриками, із внутрішньої сторони карти дверей і у багажнику. Потрібно придивитися і до наповнення оббивки - якщо матеріал "скатався", потрібно підшукувати іншу машину. Будь-які неполадки з електронікою - поганий знак, а розповіді про несправні датчики -неправда. Перед продажем автомобіль спеціально готують і міняють всі датчики, адже це дуже просто. Експерти запевняють, що після "купання" погіршуються також властивості шумоізоляції.
Втім, не завжди "потопельник" - це погано. Але такі автомобілі обов'язково повинні продаватися дешевше своїх "побратимів, що не купалися", а потенційний покупець має право знати, що бере.
Володимир Акулов, фахівець із продажу автомобілів по програмі trade-in ДП "Автотрейдинг-Центр":
- Оцінка старого авто для того, щоб використати виручені від його продажу гроші як перший внесок при покупці нової машини, - відбувається в кілька етапів. Перший етап - це огляд фахівцями на СТО і виявлення дефектів, що виникли в процесі експлуатації, оцінка вартості усунення даних дефектів. Другий етап - це оцінка ринкової вартості даного автомобіля відповідно до переліку виявлених дефектів. Покупцеві залишиться оплатити різницю між вартістю нового авто та оцінною вартістю авто, що було в експлуатації.
Так що схема trade-in, у першу чергу, заощаджує час і нерви покупця. Немає необхідності їхати на ринок і втрачати свій дорогоцінний вільний час. До того ж складно реалізувати автомобіль із дефектами, що виникли в процесі експлуатації, - їх необхідно усунути перед тим, як виїхати на ринок, а це теж додаткові витрати. Зняття авто з реєстрації, оформлення договору купівлі-продажу, черги в МРЕВ та інші "задоволення" - від них ми рятуємо наших клієнтів при покупці нового авто в обмін на старе.
Разом:
Продати старий автомобіль можна різними способами, але всі вони не позбавлені недоліків. Головний з них: низький попит на вживані машини середнього класу.
За матеріалами:
Деньги.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас