"Добро" митниці — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Добро" митниці

469
Президент звинуватив керівництво митниці в причетності до контрабанди м'яса, автомобілів і навіть наркотиків...
У Львівській області недалеко від польського кордону є завод з утилізації контрабандного м'яса. Насправді це місце мало схоже на підприємство.
Іржаве устаткування і бомжі. Внутрішні двори заводу завалені купами коров'ячих кісток, тушами дохлих свиней і собак. Однак місцеві жителі розповідають, що м'ясо знищується тільки на папері, а підприємство є прикриттям для контрабандистів.
Асоціація "Тваринпром" підрахувала, що за 9 місяців 2007 року в Україну завезено за "сірими" схемами понад 40 тисяч тонн свинини і 106 тисяч тонн курятини. Оператори авторинку говорять про те, що "тіньовий" імпорт автомобілів становить 10 тисяч на рік.
Виступаючи вчора на терміново скликаній нараді в СБУ, президент оцінив контрабанду товарів в 65 мільярдів гривень. І це тільки з початку 2007 року. Обвинувативши керівництво митної служби в причетності до "тіньового" імпорту, Ющенко дав вказівку спецслужбі виявити корупціонерів, почавши операцію під кодовою назвою "Цунамі".
Учора Віктор Ющенко влаштував розбір польотів керівництву митної служби. На екстреній нараді з керівниками правоохоронних органів президент озвучив свіжі дані про схеми та обсяги контрабанди в Україну. Відповідно до звіту СБУ, близько 70% споживчих товарів імпортуються в нашу країну нелегально.
У зв'язку із цим Служба безпеки оголосила спецоперацію "Цунамі" з виявлення корупціонерів серед митників. Першими жертвами "облави" стали керівники Південної регіональної митниці, а також низка посадових осіб Одеської і Миколаївської митниць. За даними джерел у СБУ, митників обвинувачують у сприянні контрабанді м'яса, автомобілів, навіть наркотиків.
Погоріли на м'ясі
За даними СБУ, Україна завалена так званим "сірим" м'ясом. Воно надходить у країну через вільні економічні зони і за давальницькою схемою. Через ВЕЗ товар увозиться без сплати ввізного мита (0,65 євроцентів за кг) і ПДВ. Хоча зараз пільги для компаній, які працюють у ВЕЗах, скасовані, проте, багато хто звертаються в суди, і ті дають їм дозвіл імпортувати м'ясо без сплати податків.
Другий шлях - використання давальницьких схем. В ідеалі, м'ясо повинне ввозиться в Україну, тут перероблятися і вивозитися за межі держави. Але на практиці така сировина потрапляє на внутрішній ринок. "Якщо раніше на такій сировині працювали тільки м'ясокомбінати, то тепер вона потрапляє у вільну торгівлю", - констатує Сергій Гнатюк, гендиректор корпорації "Тваринпром".
За словами заступника міністра АПК Петра Вербицького, ввозити м'ясо за давальницькими схемами на підставі рішення судів продовжують кілька компаній. Чиновник також відкрито називає найбільш жвавих імпортерів. За його даними, це "Черкаська продовольча компанія" (свинина) і "Дніпровська продовольча компанія" (птиця). Найбільш часто напівлегальне м'ясо надходить в Україну через морські порти.
Те, що в сфері імпорту м'яса відбувається неладне, підтверджує і Держкомстат. За його даними, середня вартість завезеної в нашу країну мороженої і охолодженої свинини - усього 4,5 гривні за кілограм. Для порівняння, український виробник реалізовує цей продукт майже у два рази дорожче.
Автомобілі їх погубили
СБУ також з'ясувало, що з початку 2007 року більше 10 тисяч автомобілів потрапили в Україну за "сірими" схемами. Більшість таких машин були завезені як "недоукомплектовані" (а, точніше, раніше розукомплектовані). Такий спосіб імпорту машин дозволяє мінімізувати податки в три-чотири рази.
У вересні Кабмін видав постанову, якою знищив цю "лазівку". "Потоки нелегального імпорту скоротилися", - говорить керівник Всеукраїнської асоціації автомобільних дилерів та імпортерів Олег Назаренко. Проте, нелегальні постачальники машин не здаються. Як розповів Назаренко, вони освоюють все нові схеми "сірого" імпорту. Зокрема, оформлення машин на інвалідів і працівників дипломатичних місій.
"Прибиральниця одного з балканських посольств увезла в Україну 24 легковика, використовуючи ту саму довідку про свої заробітки за кордоном", - розповів глава асоціації. За його словами, один з великих чиновників сприяв легалізації контрабандних автомобілів, давши дозвіл на "виготовлення машин з капітально відремонтованих запчастин, закуплених у населення".
Директор інформаційно-аналітичної групи "Автоконсалтинг" Олег Омельницький розповів, що саме дорогі автомобілі найчастіше ввозяться через кордон: "БМВ", "Ауді", "Мерседес", "Бентлі", "Лексус".
Імпорт здійснюється, в основному, з Північної Америки і Близького Сходу, де машини бізнес-класу коштують удвічі дешевше, ніж в Україні. Суми, які імпортери не доплачують у бюджет України, залежать від обсягу двигуна і комплектації автомобіля.
"Вони можуть становити від 5 до 10 тисяч доларів", - відзначає Омельницький. За словами експертів, основна маса автомобілів увозиться в Україну через Одеські порти. Крім того, машини імпортуються з Харківської області і західних регіонів.
Послизнулись на нафті
Президент також розкритикував вексельні розрахунки за ПДВ, які практикують імпортери нафти в Україну. За його словами, з початку року постачальники оплатили "живими" грішми податки за 68% імпортованої нафти.
"Мають місце факти непогашення векселів на суми в 400 мільйонів гривень", - сказав Ющенко. За даними Державної податкової адміністрації, лише по третині вексельних зобов'язань постачальники розплачуються.
Як приклад Віктор Ющенко навів підприємство "Таіз", яке набрало векселів на суму в 1,4 мільярди гривень.
"Зважаючи на все, воно не мало намірів платити в скарбницю і копійки", - відзначив гарант Конституції. Представники фірми звернулися в місцеві суди. Один з них виніс рішення, відповідно до якого "Таіз" повинен сплачувати ПДВ, другий - абсолютно протилежне. Ющенко відвів десять днів митникам і правоохоронним органам, щоб вони розібралися з подібними випадками.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас