Маршрутний бунт — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Маршрутний бунт

Казна та Політика
603
Минулого тижня керівники 42 київських компаній, які спеціалізуються на маршрутних автоперевезеннях, поставили перед КМДА ультиматум: або до грудня міська влада підвищує тарифи на проїзд, або приватні перевізники будуть змушені зупинитися. У відповідь міська влада дала зрозуміти, що святе місце порожнім не буває, натякнувши, що ринок маршрутних перевезень можна буде легко переділити на користь комунального "Київпастрансу".
У столиці вибухнув черговий скандал. На початку листопада приватні структури (42 компанії), які обслуговують 40% столичного ринку маршрутних автобусних перевезень, зажадали від міської влади збільшити вартість проїзду на 25-30% (з 0,75-1,75 грн. до 1-2,25 грн.). Перевізники заявили, що якщо КМДА проігнорує їх вимоги, всі без винятку приватні компанії почнуть відповідні заходи.
За словами виконавчого директора організації перевізників "Столиця" Валерія Лепецького, для початку приватні маршрутки перестануть возити пільговиків, а потім компанії будуть змушені провести і більш серйозні акції протесту, аж до припинення своєї роботи. В результаті близько 40% столичних автобусних маршрутів, за його словами, можуть бути заморожені доти, поки КМДА не зважиться підвищити тарифи.
Минулого тижня керівники 42 приватних компаній направили на ім'я міського голови Леоніда Черновецького офіційного листа. Перевізники зажадали від керівництва столиці створити до 20 листопада поточного року спеціальну робочу групу і до 1 грудня визначити економічно обґрунтовані тарифи на маршрутні автобусні перевезення. Причому, за словами Лепецького, перевізники будуть вимагати збільшення розцінок до Нового року і компромісні рішення про виплати з бюджету компенсацій їх не влаштовують. "Компенсації, як правило, носять разовий характер. Проблеми це не вирішує", - заявив Лепецький.
Перевізники констатують, що, хочуть вони того чи ні, але якщо КМДА не підніме тарифи, припинення діяльності їх фірм неминуче. Потужним ударом по їх бізнесу стало стрімке зростання цін на дизпаливо. Лише за останній місяць ціна ДП наблизилася до вартості бензину, переступивши планку 4,85 грн за 1 л. (на початку року вартість дизельного палива становила близько 2,8 грн). Ситуацію ускладнює наближення щомісячних платежів з кредитів за автобуси, виплати заробітної плати водіям і платежів за оренду землі, на якій розташовані АТП.
"Лише за паливо ми змушені віддавати половину виторгу, не говорячи вже про те, що КМДА влітку поточного року втроє підвищила орендні ставки на землю. Фінансові резерви вже практично вичерпані. Якщо ми не заплатимо кредити - заберуть автобуси, затримаємо зарплату - втратимо водіїв", - говорить керівник ТОВ "Ригель" В'ячеслав Цвєтков.
У свою чергу столична влада не схильна драматизувати ситуацію. Перший заступник голови КМДА Анатолій Голубченко минулого тижня заявив, що ні про яке підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті як мінімум до Нового року мови бути не може. Все, що може обіцяти приватним перевізникам столична влада, - це ретельно вивчити ситуацію і подумати, яким чином допомогти компаніям вижити. За словами начальника Головного управління транспорту КМДА Івана Шпилевого, одним зі способів рішення проблеми можуть стати централізовані закупівлі ПММ. З іншими варіантами столична влада поки не квапиться. Чиновники не приховують, що в столиці повинен відбутися переділ ринку маршрутних перевезень. На їх переконання, така кількість дрібних автотранспортних компаній Києву не потрібна. "Батьки міста" впевнені в тому, що в ідеалі на пасажирських маршрутах столиці повинні залишитися як мінімум 2-3 великих приватних перевізника, які зможуть гідно конкурувати з "Київпастрансом" як за фінансовими ресурсами, так і за матеріально-технічною базою.
Таким чином, тарифно-паливна криза дозволяє КМДА одним пострілом убити відразу двох зайців: зберегти розцінки, не допустивши суспільних хвилювань, і перерозподілити ринок на користь комунального "Київпастрансу".
Іван Шпилевий дав зрозуміти, що в кожному разі, відмовляться приватники возити пасажирів чи ні, кияни пішки ходити не стануть. За його словами, маршрути тих перевізників, які будуть змушені "зійти з дистанції", влада забезпечить силами КП "Київпастранс". "Ми будемо змушені брати кредити і закуповувати додаткові автобуси для "Київпастрансу", - заявив він.
Вливання потужних фінансових ресурсів в "Київпастранс" вже почалося. Лише цього року столична влада придбала для компанії 24 нових автобуса і 78 тролейбусів, витративши з бюджету порядку 280 млн грн. У наступному році КМДА має намір залучити кредит ЄБРР у сумі 480 млн грн на відновлення рухомого складу столиці. А за чотири наступні роки, за запевненням першого заступника голови КМДА Дениса Басса, комунальний автопарк розшириться як мінімум на 20%. Крім того, на відміну від приватних компаній, столична влада гарантує "Київпастрансу" економічну стабільність. Лише під час попередньої сесії Київради підприємству було виділено з бюджету 40 млн грн як компенсацію за надто низькі тарифи (50 копійок за поїздку).
Дмитро Бровкін
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас