"Укртранснафта" качає ціни на нафту — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Укртранснафта" качає ціни на нафту

Енергетика
358
Монопольний оператор нафтотранспортної системи "Укртранснафта" планує залучити додаткові кошти для модернізації трубопровідної системи за рахунок споживачів. Учора глава компанії Ігор Кірюшин заявив про намір запропонувати Росії, Білорусії і Казахстану прив'язати тарифи на прокачування вуглеводнів до котирувань нафти.
За словами експертів, неминуче в цьому випадку подорожчання транспортування нафтовики закладуть у собівартість нафтопродуктів, що буде стимулювати ще більше їх подорожчання.
Вчора голова правління "Укртранснафти" Ігор Кірюшин в інтерв'ю агентству "Інтерфакс" повідомив, що його компанія разом з російською "Транснафтою" має намір створити робочу групу для розгляду питань проведення єдиної тарифної політики на прокачування нафти територією Росії, України, Білорусії і Казахстану.
За його словами, на фоні зростання цін на нафту на світових ринках до рекордного рівня вартість транспортування сировини не відповідає світовим тенденціям. Питання про необхідність прив'язати її до котирувань нафти буде обговорюватися на зустрічі керівництва "Укртранснафти" і "Транснафти" 14 листопада.
Наприкінці жовтня ціни на нафту досягли чергового історичного рекорду: вартість грудневих ф'ючерсів на нафту марки WTI склала 92,22 дол., котирування нафти марки Brent піднялися до 89,3 дол. за барель, а найбільш значне зростання показала російська нафта Urals - на 3,88%, до 85,69 дол. Інвестбанкіри прогнозують подальше зростання попиту на нафту.
Як пояснили в "Укртранснафті", у такий спосіб компанія планує залучити додаткові кошти для модернізації нафтотранспортної системи України, а також реалізації низки проектів.
За словами Ігоря Кірюшина, найближчим часом "Укртранснафта" має намір залучити 200 млн дол., які будуть спрямовані на розвиток морського нафтотерміналу "Південний" (Одеса) і автоматизацію виробництва.
Аналітик ІК Concorde Capital Володимир Нестеренко вважає, що Росія, Білорусія і Казахстан навряд чи погодяться на такі умови.
"Незважаючи на зовнішню схожість тарифу на транспортування і мита, ренти та інших квазіподатків, надходження від останніх спрямовуються безпосередньо в держбюджет і слугує для перерозподілу добробуту в суспільстві, у той час як тариф на транспортування - це просто ціна продаваної послуги",- пояснив Нестеренко. За його словами, прив'язувати тариф на прокачування вуглеводнів до котирувань нафти - однаково що "прив'язувати тариф таксиста до місячної зарплати пасажира".
В "Транснафті" одержати коментарі не вдалося. У Мінпроменерго РФ і федеральній службі тарифів заявили, що нічого не чули про пропозицію "Укртранснафти".
Заступник глави компанії "Укрнафтохімпереробка" (відслідковує графіки постачання і переробку нафти) Віталій Давій відзначає, що при зростанні тарифу на транспортування нафти нафтовидобувні компанії зможуть перекласти витрати на ціну сировини для нафтопереробних заводів.
"Це, безумовно, відіб'ється на ціноутворенні пального",- впевнений він. Про намір підняти ціну на нафтопродукти у випадку зростання вартості транспортування сировини вже заявив найбільший виробник нафтопродуктів в Україні.
"Звичайно, у першу чергу підвищення вдарить по переробниках. Тому ми будемо змушені підняти ціни на нафтопродукти",- сказав голова правління "Укртатнафти" Павло Овчаренко.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас