Авто на вигідних умовах — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Авто на вигідних умовах

Кредит&Депозит
1379
Обсяги продажів авто в лізинг стрімко доганяють кількість кредитних угод, і, як вважають експерти, у майбутньому популярність послуги буде тільки зростати. Щоб залучити якнайбільше клієнтів, спеціалізовані компанії розвивають кілька лізингових схем, які могли б задовольнити запити як ощадливого приватника, так і потребуючого особливого підходу корпоративного клієнта
"Колеса" для бізнесу
Автомобільний бум, який спостерігається в Україні в останні два-три роки, як не можна краще сприяв розвитку лізингових схем реалізації транспорту. За словами менеджера з лізингу ТОВ "Оптима-лізінг"/Sixt Оксани Гребенюк, обсяги такого типу продажів в 2007 р. збільшилися в 2,5 рази.
"Частіше цією послугою користуються юридичні особи, причому, приміром, у нашому парку легкові автомобілі переважають над комерційними", - розповідає вона.
З колегою згодний і директор ТОВ "Укравтолізінг" Олександр Скрипник. "Останнім часом ринок лізингу в Україні росте дуже стрімки. За підсумками дослідження Міжнародної фінансової корпорації, його динаміка перевищує 100% на рік", - констатує він. Експерт також відзначає, що серед користувачів послуги лідирують компанії, що працюють у сегменті водного та залізничного транспорту. На другому місці з продажів - легкові автомобілі, на третьому - машини для вантажних і пасажирських перевезень.
"При цьому частка легкового транспорту постійно росте. На кінець 2006 р. у довгостроковій оренді перебувало легкових автомобілів більш ніж на 700 млн грн", - розповідає Скрипник. Генеральний директор ТОВ "Євро Лізинг" Роман Іваненко відзначає, що, відповідно до огляду цього ринку МФК, на початку 2006 р. портфель лізингових договорів склав 344 млн дол., а в 2007 р. він збільшився до 716 млн дол.
Директор компанії "АІС-лізинг" Володимир Руденко говорить, що серед їх клієнтів також лідирують юридичні особи та приватні підприємці. Більшість із них працюють на будівельному ринку, у сфері торгівлі та послуг, транспортних перевезень. При цьому вони однаково активно купують як комерційний і вантажний транспорт, так і легкові автомобілі, хоча останнім часом стрімко росте популярність комерційних машин середньої вантажопідйомності (типу "ГАЗ").
Кредит або лізинг?
Ажіотаж у даному сегменті цілком зрозумілий. За словами Оксани Гребенюк, перевагами лізингу для юридичних осіб є економія оборотних коштів, оптимальне управління капітальними витратами, а саме: можливість відносити на валові витрати 50% платежів при оперативному та 70% - при фінансовому лізингу.
Цей інструмент дає можливість розширити автопарк без великих одноразових витрат і залучення позикових коштів. А у випадку ДТП або ремонту клієнтові надається автомобіль на заміну того, що страхує компанію від втрат, пов'язаних із простоями транспорту. Для приватних осіб довготермінова оренда цікава в першу чергу тим, що всю відповідальність за машину бере на себе спеціалізована компанія. Автолюбитель не займається ні реєстрацією транспорту, ні його страховкою, ні обслуговуванням, що вимушений робити у випадку оформлення покупки в кредит.
Серед інших відмінностей від кредитної схеми Олександр Скрипник називає велику гнучкість лізингу - і продавець, і покупець можуть домовитися про найбільш зручні для сторін схеми виплати. При цьому термін оренди може істотно перевищувати тимчасові рамки, що передбачають кредитними умовами більшості вітчизняних банків. Лізинг припускає як викуп авто, так і його заміну на більш сучасну модель або повернення компанії.
"Таким чином, знижуються ризики морального і фізичного зношування машини", - резюмує Скрипник.
Володимир Руденко вважає, що головна вигода для користувачів полягає в тому, що спеціалізована компанія готова забезпечити авто додатковим сервісом.
"Приміром, ми беремося організувати реєстрацію машини в МРЕО і оплатити пов'язані із цим витрати. Підприємство також веде бухгалтерську звітність на утривання автомобіля, що теж важливо для корпоративних клієнтів. Крім того, ми розробили нові сервіси для замовників: технічне обслуговування транспорту, послуги Trade-In і надання підмінного автомобіля, сезонна заміна шин та ін.", - розповідає Руденко.
Шлях до серця клієнта
За словами Олександра Скрипника, пропозиція на вітчизняному ринку лізингових послуг досить велика. На кінець 2006 р. у країні працювали понад 60 спеціалізованих компаній, причому їх кількість росте з кожним роком. На сьогоднішній день практикуються дві схеми довготермінової оренди авто. Перша за умовами (первісний внесок, термін розстрочки, процентна ставка) практично не відрізняється від банківського кредитування. Директор компанії «АІС-лізинг» Володимир Руденко додає, що автомобіль дається на термін від півтора до п'яти років.
"Стандартні умови лізингу на вітчизняному ринку приблизно наступні: авансовий внесок від 0 до 30%, термін - від 12 до 84 місяців. Валюта фінансування - гривня, євро або долар США", - пояснює Роман Іваненко.
У другому випадку клієнту пропонується максимальний набір додаткових послуг. До його списку можуть входити технічне обслуговування авто, забезпечення страхування, стоянки, медичного огляду водія, зберігання зимової гуми, надання водіїв або підмінного транспорту на термін ремонту та ін. Але зрозуміло, що за все це клієнтові прийде платити додатково.
У майбутньому, вважає експерт, будуть розвиватися обидва підходи: тоді як одні компанії зволіють робити ставку на зниження вартості послуги, інші сконцентрують зусилля на наданні максимального спектру пропозицій і підвищенні їх якості.
Володимир Руденко вважає, що варто очікувати якісного поліпшення лізингових схем і появи додаткових «сервісних» продуктів, що буде сприяти подальшій популяризації оренди авто. «Приміром, у нас недавно запущена програма скорінгу, що дозволяє більш оперативно оформляти документи і передавати авто клієнту. Її впровадження сприяло росту обсягів надання послуги. Скажемо, якщо ще рік тому наша компанія уклала 50 договорів лізингу, то вже в 2007 р. цифра зросла в чотири рази», - підсумовує Руденко. «Євро Лізинг» також пропонує інноваційні продукти, приміром, кредитну паливну картку і програму з адміністрування автопарку клієнта Fleet-online, що, як розраховує Роман Іваненко, зробить послугу лізингу більш вигіднішою для клієнта, ніж традиційний кредит.
Страхові нюанси
Страхування орендованих транспортних засобів має низку особливостей. Зокрема, звичайні автовласники можуть самостійно вибирати варіанти страхових покриттів, наприклад, купуючи економ-пакети - поліси "не винний", "вихідного дня", або просто страхувати машину тільки від ризику ДТП. У той же час автомобілі, взяті в лізинг, повинні бути застраховані від і до. Це означає, що поліс КАСКО для них включає повний набір ризиків - ДТП, викрадення, протиправні дії третіх осіб і стихійні лиха, що, зрозуміло, коштує дорожче. Ще одна істотна відмінність полягає в тому, що як страхувальник може виступати як лізингодавець - власник авто, так і лізингоотримувач - особа, що його експлуатує. У першому випадку витрати, пов'язані зі страхуванням, включаються в суму лізингових платежів. Причому, якщо авто буде нанесено збиток, одержувачем страхової суми стане компанія, що надала машину.
У цілому, за прогнозами експертів, умови страхування великих лізингових парків наступного року посиляться. Тарифи для них можуть зрости як мінімум на 10%. Фахівці стверджують, що в цей час саме цей сегмент відрізняється надмірно високою частотою страхових випадків, а отже - і досить високим рівнем виплат СК.
Середня вартість страхування КАСКО для авто, взятих в оренду, сьогодні коливається в рамках 5-6% від страхової суми (тобто ринкової вартості машини). Однак тариф залежить від багатьох факторів і може істотно розрізнятися. Головні фактори, що впливають на ціну поліса КАСКО - обсяг двигуна транспортного засобу, територія дії поліса, категорія ремонтопридатності марки/моделі автомобіля, наявність протиугінних систем, умови договору страхування (наявність і розмір франшизи, ураховується чи ні зношування деталей) та ін. При цьому, якщо авто страхується без обліку зношування, тариф з кожним роком буде рости.
"Так, для автотранспортних засобів трирічного віку він збільшиться на 10-15, п'ятирічного - на 20-25%", - розповідає начальник відділу автотранспортного страхування ЗАТ "Європейський страховий альянс" Сергій Торлін. Тариф прямо залежить і від конкретної марки машини, оскільки вартість ремонту для різного типу автомобілів істотно відрізняється.
Втім, експерти стверджують, що в цей час умови страхування лізингових транспортних засобів є більш вигідними, ніє, наприклад, кредитних. "Вартість страхування машин, переданих в оренду не дуже великому клієнтові (юридичній особі), найчастіше нижчі, ніж для кредитних авто. Це пов'язане з тим, що транспортні засоби в кредит купують фізичні особи, а в лізинг - юридичні, що дає їм низку переваг, таких як надання палива, заміна гуми, проходження техогляду - всім цим займається спеціалізована компанія. За статистикою саме такі невеликі парки юридичних осіб є для СК менш збитковими у порівнянні з фізичними особами, а тому можуть розраховувати на більш вигідні тарифи і умови", - говорить начальник управління корпоративного автотранспортного страхування СК "НОВИЙ" Андрій Пашун.
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас