Народ відучують від кас — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Народ відучують від кас

1474
За останні півроку банки в сім разів підняли вартість здійснення звичних для будь-якого громадянина платежів - за комунальні послуги, телефон та інше. Щоб не виглядати в очах клієнтів надмірно жадібними, фінансисти придумали підвищенню цілком переконливе пояснення - збільшення собівартості обслуговування населення. Насправді, у такий спосіб банкіри намагаються не просто відбити свої витрати на філіальну мережу, але й непогано на ній заробити.
Підвищення тарифів на касове обслуговування громадян почалося ще в грудні 2006 р. "Вартість платежів населення (за житлово-комунальне обслуговування, телефон, кабельне телебачення й т.д.) виросла в середньому по ринку з 1 грн. за квитанцію до 7 грн", - повідомив начальник ОПЕРУ ТАС-Інвестбанку Юрій Клименко.
За словами фінансистів, спочатку подорожчання носило трохи хаотичний характер - ціни переглядали лише деякі основні гравці на роздрібному ринку. Різкий же їхній стрибок довівся на нинішній квітень - обробка платіжки підскочила зі средньоринкових3-5 до 5-7 грн. Громадяни уважно відслідковували перегляд цін різними фінустановами й мігрували з банку в банк у міру їхньої зміни. "Завдяки тому, що ми не міняли цього року свої тарифи на розрахунково-касове обслуговування, тільки за березень попит на наші послуги виріс на 23,8%", - розповів віце-президент АКБ "Правекс-Банк" Дмитро Ценькуш.
Фінансисти не бачать сьогодні нічого соромного в роздуванні цін на роботу з готівкою. Вони вважають, що подорожчання одних послуг розрахунково-касового обслуговування може компенсуватися здешевленням інших сервисів. "Останнім часом досить істотно знизилася вартість обслуговування дорожніх чеків, прийнятих на інкасо, а також тарифи на грошові перекази, обмін старих купюр і конвертацію (однієї іноземної валюти в іншу), - відзначив начальник казначейства АКБ "Київ" Олексій Козирєв.
Нову політику відносно населення сьогодні пояснюють відразу декількома факторами. "Ріст цін відбувся через підвищення собівартості даної операції (банкіри стали більше витрачати на обслуговування старих відділень і відкриття нових), а також через збільшення тарифів на неї на ринку банківських послуг", - відзначив начальник керування по роботі з населенням АКБ "Укрсоцбанк" Олена Коваль.
За минулий рік фінустанови, по різних підрахунках, у середньому по банківській системі збільшили свої витрати на розширення філіальних мереж на 25-30% і продовжують вкладати серйозні кошти в цей напрямок. Нинішній же стрибок цін дозволить їм значно швидше не тільки відбити ці витрати, але й почати заробляти прибуток у нових крапках. Банкіри намагаються підвищити попит населення на високотехнологічні продукти - їх орієнтують на проведення платежів у банкоматах, а також центрах самообслуговування, кількість яких обчислюється вже сотнями. Найближчим часом планують запровадити нові продукти для клієнтів, що мають у них рахунку (поточні або карткові): фізичній особі досить буде раз у рік укласти договір, у якому розписати всі свої регулярні платежі (за квартиру, телефон, кабельне телебачення й т.д.), і банк буде самостійно їх здійснювати за більше помірну плату, ніж через свої каси.
Експерти впевнені, що подорожчання платежів населення спровокує черговий переділ ринку. "Ринок розрахунково-касового обслуговування населення, по моїх підрахунках, на сьогоднішній день виглядає в такий спосіб: доля Ощадбанку, що, завдяки широкій мережі відділень, усе ще домінує в цьому сегменті, становить близько 35%, інших системних банків і фінустанов середньої ланки - 55%, малих банків - 10%. Останнім часом поступово скорочується складова Ощадбанку, його частку ринку усе активніше відвойовують Приватбанк, Райффайзен Банк Аваль, Укрсоцбанк, Укрсиббанк, "Надра", "Форум" та VAB-банк, насамперед за рахунок розширення їхніх філіальних мереж і впровадження нових технологій", - наголосив Олексій Козирєв.
Незважаючи на досить високі ціни, банкіри не виключають ще одного подорожчання обслуговування платежів до кінця 2007 р. Хоча вони не називають параметрів чергового перегляду тарифів, однак затверджують, що вартість обробки однієї платіжки не перевищить 10 грн.
До того ж, як стало відомо, у найближчі кілька місяців фінустанови введуть плату за прийом готівки на карткові рахунки (яка сьогодні не стягується) через каси банків. Правда, дотепер неясно, яким образом вона буде розраховуватися - як відсоток від суми або як фіксований тариф. Прийом готівки через банкомати й центри самообслуговування залишиться безкоштовним. Такий хід, на думку банкірів, дозволить збільшити кількість користувачів технічними коштами відразу в 1,5-2 рази (сьогодні українці лише вчаться користуватися новими пристроями).
Немає сумнівів й у тім, що в міру подорожчання наявних платежів неодмінно виросте попит на платежі через інтернет. Тарифи компаній, які їх сьогодні здійснюють, значно скромніше банківських - порядку 4-10 грн. за місячне обслуговування. Цієї плати досить для здыйснення відразу кількох платежів.
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас