Страховики йдуть у регіони — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Страховики йдуть у регіони

623
Страховим компаніям не дають спокою лаври "Оранти". У найближчі два роки біля десятка страховиків мають намір улаштуватися там, де дотепер панувала лише НАСК. Від освоєння міст-мільйонерів компанії переходять до захоплення райцентрів.
Показна активність
Компанії почали розкидати свої регіональні мережі ще три-чотири роки тому. Спочатку ними керувало бажання бути ближче до своїх регіональних клієнтів - великих підприємств - і наслідувати столичних страхувальників, що відкривають представництва по всій країні. Трохи пізніше регіональні акценти трохи змістилися на користь "автоцивілки". Нагадаємо, що однією з вимог регулятора для одержання ліцензії на обов'язкове страхування відповідальності автовласників стала наявність у компаній представництв у всіх областях країни. У погоні за потенційними "автоцивільними" мільйонами СК сумлінно почали готувати філії. Втім, більшість із них обмежились відкриттям номінальних офісів, які фактично не діють. "За даними Держкомісії з регулювання ринків фінансових послуг, до середини поточного року в кожному регіоні в середньому були присутні біля 60 страхових компаній. Однак, незважаючи на таку кількість страховиків, реально в регіонах активно працюють п'ять, максимум десять компаній, тобто близькл 10-15% СК", - розповідає директор департаменту регіонального розвитку СК "РОСНО Україна" Павло Конєв.
Мета - регіонали
Наступного року регіональна політика страховиків обіцяє стати більш агресивною. "Практично всі провідні страхові компанії зараз зайняті реалізацією стратегії завоювання ринку фізичних осіб. А це припускає активну побудову регіональних мереж продажів (агентські мережі, партнерські, офісні продажі тощо). Серед основних факторів, що стимулюють розвиток ринку страхування фізичних осіб, - низький рівень проникнення страхування на цей ринок і постійне зростання доходів населення", - говорить голова правління СК "Провидна" Ірина Сиренко.
У деяких СК мережні продажі вже починають відігравати домінуючу роль. "Надходження від регіональних підрозділів за 10 місяців поточного року склали близько 64% від загальних платежів, зібраних компанією по ризиковому страхуванню. 21% від цих надходжень - прямі продажі, а 79% - продажи через страхових посередників: агентів (наша мережа нараховує 1 тис. агентів), альтернативних партнерів (автосалони, турагентства тощо)", - відзначив виконавчий директор вертикалі індивідуального бізнесу СК "PZU Україна" Андрій Лупир.
Втім, конкуренція буде зростати не тільки на ритейловім ринку. Паралельно загостриться боротьба й за корпоративних клієнтів. Причина тому - компанії-новачки, які тільки починають будувати мережі й спочатку роблять ставку на юридичних осіб.
"Зараз ми розвиваємо бізнес за двома ключовими напрямках. Це прямі продажі юридичним особам і через партнерів (банки, автосалони). Саме на ці канали продажів робиться наголос при формуванні філіальної мережі. Відповідно, ми виходимо на регіональні страхові ринки з тими лінійками страхових продуктів, які затребувані зараз (в основному це автострахуванння та майнове страхування) або будуть затребувані за цими двох напрямками", - говорить Конєв.
Розширювати географію присутності страховикам доводиться через вимоги нових акціонерів. Прихожі на ринок іноземці будь-що-будь бажають вивести куплені (або створені) СК у лідери національного масштабу. Приміром, при ухваленні рішення про покупку "Гарант-Авто" австрійським підрозділом італійської Generali, першорядне значення мала розвинена філіальна мережа страховика.
"Ми вже присутні у всіх містах з населенням більше 300 тис. чоловік. Наступного року компанія почне працювати в містах з населенням від 20 тис. осіб і більше. В 2007 році відкриємо 86 представництв. Тобто ми йдемо на ринки, де дотепер була присутня тільки Оранта", - повідомив голова правління СК Generali Garant Юрій Лахно. В 2007-2008 р. не менш стрімко будуть рватися в регіони СК, які нещодавно змінили акціонерів. Той же Росдержстрах, що купив на початку цього року "Капіталъ-страхування" (перейменований в СК "Провидна"), має намір докласти максимум зусиль (і вкласти чимало грошей), щоб реорганізувати компанію за прикладом російського мережевого гіганта. Нещодавно акціонери страховика вирішили влити в компанію 101 млн грн. Більша частина цих коштів буде витрачена на розвиток мережі й рітейлових продажів. "До кінця 2006 року, крім уже працюючих чотирнадцяти філій, відкриються ще одинадцять, і компанія буде представлена у всіх обласних центрах України. У ці ж самі строки там будуть відкриті центри продажів й обслуговування клієнтів. А в 2007 році ми плануємо охопити всі районні центри України", - поділилася планами Сиренко.
Ті ж СК, які ще не встигли придбати іноземних акціонерів, розширюють обсяги в розрахунку набити собі ціну в перспективі. Крім того, стежачи за активністю конкурентів, найбільші компанії просто зобов'язані подбати про мережі, щоб зберегти лідируючі позиції. "У наступному році ми плануємо активно йти в регіони й досягти балансу між надходженнями із центру й регіонів у співвідношенні 50:50. Це стратегічна мета до 2008 року. За цей строк будуть відкриті філії й центри обслуговування клієнтів у всіх обласних центрах", - говорить начальник відділу розвитку регіональної мережі СК "Європейський страховий альянс" Микола Калінін.
Будь-який каприз
Можна прогнозувати, що в найближчі рік-два страховики стануть дуже агресивно осаджувати провінціалів. За заявою компаній, на регіональних ринках будуть представлені практично всі продукти, які продаються в роздріб у столиці та інших великих містах. Але найбільше надій вони, звичайно, покладають на "автоцивілку" (через її обов'язковість) і автокаско. В останньому випадку вирішальну роль повинно відіграти збільшення продажів нових авто (у наступному році приріст прогнозується на рівні 50%). Власникам нерухомості буде також наданий повний спектр програм майнового страхування - від дешевих експрес-продуктів до ексклюзивних покриттів для елітної нерухомості. Однак страховики впевнені, що спочатку попитом будуть користуватися в основному дешеві продукти.
Однак цікаво, що жодна з опитаних компаній як і раніше не заявила про намір розвивати медичне страхування громадян.
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас