Інна Демченко: дізнатися все, або Більше жодних секретів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Інна Демченко: дізнатися все, або Більше жодних секретів

Кредит&Депозит
2380
Постанова № 42 від 25.05.2017 Національного банку України Про затвердження Змін до Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, яка набирає чинності з 1 вересня 2017 року – суттєво змінює правила ведення банківського бізнесу для всіх учасників процесу.
Так, окрім вже звичної для більшості клієнтів процедури первинної ідентифікації на етапі встановлення ділових відносин (відкриття рахунків), тепер банки зобов’язані більш детально вивчати своїх клієнтів. З’ясовувати мету та характер майбутньої співпраці, аналізувати та оцінювати їх фінансовий стан.
Така процедура буде проводитися регулярно, в процесі всього обслуговування клієнта з метою виявлення операцій, які не відповідають їх виду діяльності, в яких відсутній економічний сенс або операцій, несумірних з розміром одержуваних доходів, про які повідомив клієнт.
Треба сказати, що процедура “Знай свого клієнта” (“Know your customer”) не є новою, оскільки вже давно і активно застосовується в світовій практиці. Її мета – мінімізувати ризики, пов’язані з можливим відмиванням грошей, підозрілими фінансовими операціями, які можуть завдати банку репутаційні ризики, переконатися в прозорості операцій клієнта і забезпечити співпрацю виключно в рамках правового поля.
При цьому більшість клієнтів насторожено реагують на прохання банку підтвердити джерело походження коштів, пред’явити документи, які підтверджують їх фінансовий стан (договори купівлі-продажу майна, довідки про доходи, одержання спадщини і т. д. – авт.).
Це викликано тим фактом, що протягом багатьох років банки конкурували між собою, сподіваючись привернути увагу клієнта на обслуговування, при цьому аналіз його діяльності та прозорості операцій не завжди був на першому місці.
Клієнтам складно перелаштуватися і підтверджувати свої доходи не тільки при одержанні кредитів, але і при відкритті рахунків або розміщенні депозитів.
Крім цього, їм не завжди зручно відповідати на запитання, які ставить банк, сподіваючись краще пізнати свого клієнта.
Тим не менш, Постанова НБУ № 42 встановлює нові правила для всіх учасників банківського ринку, і єдиний вихід – це стрімко адаптуватися до змін.
Якщо у банку не буде інформації про те, звідки клієнт отримав кошти, які проходять по його рахунках (якщо їх обсяги істотно перевищують доходи клієнта – авт.), або якщо платежі з рахунку не пов’язані зі сферою діяльності (наприклад, він займається виготовленням меблів, а здійснює оплату за постачання зернових культур – авт.), то банк звернеться до клієнта і попросить пояснити ці операції.
Важливо пам’ятати, що якщо клієнт відмовиться або не зможе цього зробити – банк має право відмовити в проведенні конкретної операції або заблокувати рахунок клієнта.
Клієнтам важливо розуміти, що проходження такої процедури – це абсолютно природний процес, адже перед вибором обслуговуючого банку вони також аналізують і збирають інформацію про нього, вивчають фінансові показники, результати діяльності. Так і банк перед ухваленням рішення про початок співпраці з клієнтом повинен краще пізнати його, з’ясувати, в якій сфері діяльності він працює, ким є його родичі і т. д.
Цей процес можна порівняти з перевіркою безпеки в аеропорту – не всім пасажирам може сподобатися огляд особистих речей, тим не менш, їм нема чого боятися, якщо вони не перевозять нічого забороненого, а також розуміють, що це неминуча процедура для здійснення польоту.
Інна Демченко, начальник відділу координації, підтримки мережі і альтернативних каналів продажів ПАТКБПРАВЕКС-БАНК
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас