У США випробували авіаційний двигун, який буде спалювати на 45% менше пального
Американська компанія Engineered Propulsion Systems спільно з ВВС США провели випробування авіаційного двигуна Graflight 8, що працює за циклом Дизеля.
Як пише Aviation Week, випробування визнані успішними; сертифікація нової силової установки, яка дозволить використовувати її на серійних літаках, намічена на кінець поточного року, передає N+1.
Сучасні легкі гвинтові літаки зазвичай оснащуються поршневими двигунами, що працюють за циклом Отто. Cпершу в циліндр подаються пальне і повітря, які потім стискаються поршнем, після чого стиснена повітряно-паливна суміш підпалюється іскрою. При згорянні суміші утворюються гарячі гази, суміш розширюється і штовхає поршень, який вже приводить колінвал, що перетворює поступальний рух поршнів на обертальний.
Двигун, заснований на циклі Дизеля, працює інакше. У ньому в циліндр спершу подається повітря, яке потім різко стискається поршнем. Під час стиснення температура повітря в циліндрі різко піднімається. На піку стиснення в циліндр впорскується пальне, яке самозаймається при контакті з гарячим повітрям. Потім починається процес розширення суміші, яка штовхає поршень.
Авіаційні поршневі двигуни мають відносно невелику масу, але конструкційно складні, оскільки вимагають складної системи управління уприскуванням пального і підпал. Крім того, такі двигуни працюють на авіаційному бензині. Випробуваний Engineered Propulsion Systems двигун Graflight 8 працює на авіаційному гасі для реактивних двигунів.
Гас для реактивних двигунів має більшу енергетичну щільність, ніж авіаційний бензин. При цьому завдяки дизельному циклу Graflight 8 здатний ефективніше спалювати пальне, що надходить. В результаті, за оцінкою розробників, паливні витрати при використанні їхнього двигуна виявляться на 45 відсотків меншими, ніж при використанні порівнянної за потужністю звичайної поршневої установки.
Новий авіаційний двигун розробляється в якості заміни поршневих бензинових двигунів потужністю 320-420 кінських сил. Незважаючи на те, що розробка частково фінансується ВПС США, нова силова установка буде використовуватися переважно в цивільній легкій авіації.
Восьмициліндровий двигун Graflight 8 здатний розвивати потужність до 350 кінських сил і пристосований для роботи на висотах до 9,1 тис. метрів. Engineered Propulsion Systems сподівається почати серійне виробництво двигуна в першому кварталі 2018 року.
За матеріалами: Центр транспортних стратегій
Поділитися новиною