Джерело попиту на нафту, про яке всі забули — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Джерело попиту на нафту, про яке всі забули

Енергетика
1576
Розглядаючи проблему попиту на нафту, аналітики ринку нафти в основному фокусують увагу на пасажирських транспортних засобах: чи призведе використання електричних транспортних засобів наряду з тенденціями до підвищення ефективності використання палива до піку і потім зниження попиту на нафту в усьому світі.
Без сумніву, майбутній випуск Tesla Model 3 викличе чимало розмов про те, що це може стати початком кінця для нафти.
Але в цьому питанні часто не враховується роль, яку відіграють важкі вантажівки та вантажні перевезення. МЕА щойно опублікувало звіт, в якому стверджується, що світ мусить вирішити проблему ефективності використання палива при вантажних перевезеннях або попит на нафту буде неухильно зростати.
Перевезення вантажів має вирішальне значення для економічного зростання, воно, як правило, взаємопов’язане з ВВП.
МЕА говорить, що тільки чотири країни – Канада, США, Китай і Японія – мають стандарти ефективності використання палива для важких вантажівок, одна десята з 40 країн має нормативи для пасажирських транспортних засобів.
З 2000 р. на важкі вантажівки припадає 40% зростання попиту на нафту. Вантажівки спалюють близько 17 млн барелів на день, що складає приблизно одну п’яту від загального світового попиту на нафту.
Джерело попиту на нафту, про яке всі забули
Попит все ще зростає і досить швидко. До 2040 р. автомобільні вантажоперевезення відповідатимуть за зростання попиту на 5 млн барелів на день, або приблизно 40% від загального обсягу додаткового попиту. У такому випадку будь-який шанс знизити обсяг викидів парникових газів буде значно підірваний через велике збільшення викидів від автомобільних вантажоперевезень.
Навіть в промислово розвинених країнах, таких як США і Європа, де споживання нафти в сфері пасажирських транспортних засобів планомірно знижується, в секторі вантажоперевезень все ще спостерігається зростаючий попит. Але більша частина зростання спостерігатиметься в Китаї і Індії, де будуть споживатися 90% додаткових барелів, необхідних для вантажоперевезень.
МЕА закликає уряди домагатися прогресу в стримуванні зростання попиту і наводить як приклад три можливі сфери для поліпшення. Першою є логістика та операції, що означає використання таких речей, як GPS, для “оптимізації маршрутизації вантажівок”, підвищення ефективності ланцюжків постачань, щоб вантажівки перевозили важчі вантажі і здійснювали менше марних поїздок.
Джерело попиту на нафту, про яке всі забули
По-друге, є багато можливостей для вдосконалення обладнання. МЕА говорить, що у вантажних транспортних засобах можуть використовуватися аеродинамічні модифікації для зниження опору. Легші матеріали, поліпшені двигуни, трансмісії можуть стимулювати економію пального.
По-третє, може бути велика користь від використання альтернативних видів палива: біопаливо, природний газ, електроенергія і навіть водень.
Якщо сектор проведе низку цих поліпшень, МЕА вважає, що до 2050 р. можна знизити попит на нафту майже на 16 млн барелів на день у порівнянні зі звичайним сценарієм.
Деяким сферам буде складніше провести перебудову, ніж іншим, але МЕА заявляє, що урядам необхідно зосередитися на кількох сферах: нормативи економії пального, підтримка ефективнішого використання даних для управління ланцюгами поставок, політика з просування альтернативних видів палива.
Висновок з доповіді полягає в тому, що хоча всі зосереджені на пасажирських транспортних засобах, де дійсно спостерігається великий прогрес, мало уваги приділяється сектору вантажних транспортних засобів.
Перспективи пікового попиту на нафту, принаймні для легкових автомобілів, цілком відчутні. Але якщо не буде аналогічної кампанії для автомобілів великої вантажопідйомності, попит на нафту може продовжувати зростати ще кілька десятиліть.
Це було б чудово для нафтової промисловості, але для урядів, що намагаються скоротити споживання нафти і домогтися прогресу в сфері зміни клімату, політичний підхід до транспортного сектору має бути набагато більш всеосяжним.
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас