Що техгіганти роблять зі своїми мільярдами? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Що техгіганти роблять зі своїми мільярдами?

Кредит&Депозит
897
П’ятірка найбільших технологічних компаній має сумарну капіталізацію в $2,85 трлн, тому не дивно, що інвестори постійно задаються питанням, а куди, власне, IT-гіганти направлять свої гроші?
Безсумнівно, вони будуть інвестувати в нові ринки, вважають експерти. “За останні п’ять років багато технологічних компаній вирішили, що нам потрібно трансформуватися і приходити в нові галузі, де у компанії, можливо, немає необхідних компетенцій або призначеної для користувача бази”, – вважає Джефф Річардс, партнер венчурної компанії Silicon Valley GGV Capital. При цьому малоризиковим невеликі придбання стартапів вже не працюють, переконаний експерт.
Позаяк технологічні компанії мають мають твердий намір ще більше посилити свою присутність в світовій економіці, під прицілом M&A-підрозділів все – медіаконгломерати, автовиробники, авіакомпанії тощо.
Amazon
Про одну з таких великих угод було оголошено минулого тижня. Американський інтернет-ритейлер Amazon.com досяг угоди про придбання мережі супермаркетів Whole Foods Market за $ 13,7 млрд. Компанія заплатить $ 42 за акцію Whole Foods.
Злиття компаній має максимізувати прибуток акціонерів Whole Foods Market, підтвердив в заяві співзасновник і гендиректор Whole Foods Джон Маккі. Після завершення злиття, наміченого на друге півріччя, Whole Foods збереже свою назву, штаб-квартиру в Остіні (штат Техас) і топ-менеджмент на чолі з нинішнім CEO. Продажі компанії досягли $ 16 млрд в 2016 р., всього під брендом працює понад 460 торгових точок в США, Канаді та Великобританії.
Купівля повинна бути схвалена з боку регулюючих органів та акціонерів Whole Foods Market. Очікується, що вона буде закрита в другій половині 2017 р. Угода стане найбільшою в історії Amazon, грошові резерви якої на кінець березня 2017 р. становили близько $ 21,5 млрд.
Whole Foods – найбільша в США мережа супермаркетів, що спеціалізується на натуральних продуктах харчування. Заснована в 1978 році компанія є оператором понад 460 супермаркетів в США і Канаді, її штат складає 87 тис. осіб, виручка в 2016 фінроці досягла $ 16 млрд.
Amazon явно хоче працювати в продовольчій торгівлі і, очевидно, вірить, що присутність в офлайн-торгівлі дасть їй перевагу, вважає аналітик Wedbush Securities Майкл Печтер. “Думаю, традиційні магазини дадуть йому можливість локальної дистрибуції товарів. Теоретично ви могли б замовляти доставку через 5 хвилин”, – заявив він Bloomberg.
Microsoft
В кінці минулого року корпорація Microsoft закрила операцію з купівлі соціальної мережі LinkedIn за $ 26,2 млрд. За словами виконавчого директора LinkedIn Джефа Вайнера, об’єднання компаній “прискорить зв’язок професіоналів у всьому світі і зробить їх більш продуктивними і успішними”. Він додав, що в центрі уваги залишається розвиток соціальної мережі і її значущості для користувачів.
Поки що це найбільше придбання редмондського технологічного гіганта. До покупки LInkedIn Microsoft була практично не представлена в бізнесі соціальних мереж або рекрутингових сервісів.
Глава Microsoft Сатья Наделла підкреслив, що головним пріоритетом для Microsoft після купівлі LinkedIn стане “прискорення показників зростання” соцмережі. Найбільший виробник програмного забезпечення в США домовився про купівлю соціальної мережі LinkedIn в червні за $ 26 млрд в рамках зусиль головного виконавчого директора Microsoft Сатьї Наделли щодо активізації зростання. Для цього в свій час були випущені облігації на $ 19,75 млрд із сімома термінами погашення.
Завдяки злиттю, яке стане найбільшим в історії Microsoft, компанія розраховує розширити набір послуг, пропонованих бізнесу. Зокрема, за рахунок інтеграції з соціальною мережею може бути розширено функціонал Office в частині інформації про партнерів по переговорах і листуванню.
Купівля LinkedIn стала найбільшою угодою нинішнього глави компанії Сатьї Наделли, який став CEO Microsoft в 2014 р. Друге місце в списку найбільших покупок редмондського гіганта займає придбання Skype в травні 2011 р. за $ 8,5 млрд.
LinkedIn і її акціонери залучили під час IPO в 2011 р. $ 352,8 млн, розмістивши 7,84 млн акцій. У перший же день торгів котирування виросли на 91%. Після цього відомий венчурний інвестор і міноритарій LinkedIn Пітер Тіль звинуватив організаторів IPO в тому, що вони недооцінили компанію.
Google
У Google найдорожчим придбанням став підрозділ Motorola Mobility в травні 2012 р. за $ 12,5 млрд. Купівля дозволила компанії наростити виручку в II кварталі 2012 р. приблизно на $ 1,25 млрд.
Однак справи пішли не дуже добре, і в серпні 2013 р. Google Inc. заявила про скорочення 4 тис. робочих місць, що становить близько 20% штату Motorola Mobility. Дві третини скорочень припали на підрозділи компанії за межами США, крім того, були закриті майже третина з 90 підприємств Motorola Mobility. У 2012 р. Google продала частину бізнесу Motorola за $ 2,35 млрд.
У 2014 р Lenovo викупила у Google підрозділ Motorola Mobility. Сума угоди склала $ 2,91 млрд. Згодом бренд Motorola був ліквідований, на зміну йому прийшов Lenovo moto. Виробництво пристроїв під іншими торговими марками, такими як Motorola і Vibe, припиняється.
Apple
Apple грошима не смітить і рідко робить великі придбання. Але одного разу, в 2014 р., “яблучна” компанія все ж розщедрилася на придбання за $ 3 млрд компанії Beats Electronics, створеної за задумом реп-музиканта і продюсера Dr. Dre і президента Interscope Geffen A & M Records Джиммі Айовіна. Компанія включає сімейство преміальних споживчих навушників Beats by Dr. Dre, навушники-вкладиші і динаміки, а також технологію запатентованого програмного забезпечення Beats Audio і потоковий музичний сервіс по підписці Beats Music.
Згідно з умовами угоди до Apple, крім засновників, перейшли і бізнес з виробництва лінійки навушників, що випускається під маркою Beats. Сервіс потокового аудіо Beats Music також став частиною Apple. Пізніше він був інтегрований в Apple Music. Навушники продовжують випускатися під брендом Beats.
Експерти висловили сумнів в доцільності покупки. Так, Джен Манстер, старший аналітик Piper Jaffray, був одним з перших на Уолл-стріт, хто виступив з коментарем про те, що на перший погляд угода особливого сенсу не має: навіщо купувати бренд Beats, вже маючи прекрасний бренд Apple. Купувати технології? З масивними інженерними ресурсами, якими володіють купертинці, Apple не складе ніяких труднощів розробити відмінні навушники самостійно.
У придбанні Beats, на думку Манстера, цінні тільки співробітники. Тобто фактично це наймання людей за досить чималий цінник. Якщо говорити більш конкретно, то для Apple великою цінністю може стати Джиммі Айовін, який, перейшовши до “яблучників”, здатний допомогти компанії в плані контенту, вважає аналітик.
“Талант – дорога штука. Дана угода – це дуже дороге наймання людей через поглинання компанії. Apple потрібні ефективні моделі роботи з контентом, стратегії поширення. Apple не цікаві навушники: якщо потрібно, вони їх самі створять. Beats – це бренд. Але бренд Apple більш масштабний, йому не потрібне підживлення. Залишається тільки Айовін, який має великий послужний список в музичній індустрії. І якщо метою придбання Beats дійсно є він, то угода має сенс, тому що Айовін може радикально змінити медіабізнес Apple. Але яка саме роль дістанеться йому в компанії, ще належить побачити.”
Засновник Apple Стів Джобс був дуже дружний з Джиммі Айовіном, який завжди підтримував ініціативи Apple щодо музики. Він допомагав вербувати музичні лейбли і виконавців, підтримувати iTunes Store на початку шляху, а також розмістив відео деяких відомих музикантів в перші програвачі iPod. Айовін згадує, як Джобс був одним з перших, хто приміряв і послухав звучання навушників Beats, перед тим як продукт був представлений громадськості. У своєму iPad він зберігає фотографії знаменитостей в своїх девайсах, серед них є і фотографія Стіва Джобса.
Facebook
Недавня велика покупка Facebook – компанія Oculus, що створює пристрої і екосистему віртуальної реальності. Компанія обійшлася Марку Цукербергу в $ 2 млрд. Але ця сума меркне перед $ 19 млрд, витраченими Facebook на месенджер WhatsApp.
На сьогоднішній день у Facebook є два мессенджера, які використовуються паралельно. Один вбудований в інтернет-портал і мобільні додатки, пов’язані з ним, другий, WhatsApp, працює сам по собі, під власною назвою і завдяки зусиллям власної команди, але при всебічній підтримці соціальної мережі.
Раніше месенджер брав абонентську плату в $ 0,99 на рік після першого року використання. У міру зростання аудиторії стало зрозуміло, що цей підхід більше не працює: багато користувачів WhatsApp через рік спілкування переставали користуватися сервісом.
Незважаючи на те що WhatsApp продовжує працювати в якості окремого від Facebook сервісу, інформацією про користувачів месенджер обмінюється з соцмережею. Це дозволяє Facebook використовувати номер телефону користувача WhatsApp, що дасть рекламодавцям можливість краще налаштовувати свою рекламу. У блозі самого WhatsApp йдеться, що в разі об’єднання номера WhatsApp з базою соцмережі Facebook зможе “запропонувати більш точні рекомендації друзів і показ відповідних оголошень”.
На даний момент месенджер використовує більше одного мільярда людей по всьому світу, але поки сервіс гроші не приносить. Інша справа – Instagram: вже в наступному році виручка сервісу може досягти $ 5 млрд, тоді як Цукерберг придбав його всього за $ 1 млрд в 2012 р.
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас