"Ситуація непроста": Омелян прокоментував переговори щодо реалізації проекту "Повітряний експрес" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ситуація непроста": Омелян прокоментував переговори щодо реалізації проекту "Повітряний експрес"

Казна та Політика
411
Україна і Китай проведуть переговори щодо перспектив реалізації проекту “Повітряний експрес”.
Як повідомила прес-служба Міністерства інфраструктури України з посиланням на підсумки зустрічі гjлjви відомства Володимира Омеляна з головою ради директорів китайської корпорації ССЕС. У зустрічі також взяв участь держсекретар Мінінфраструктури Андрій Галущак, перший заступник голови Київської міськдержадміністрації Геннадій Пліс, генеральний директор ДП “Міжнародний аеропорт Бориспіль” Павло Рябікін.
Міністр інфраструктури зазначив, що? враховуючи зростання пасажиропотоку в аеропорту “Бориспіль” та беручи до уваги перспективи заходу лоукост-компаній до зазначеного аеропорту, вже скоро постане проблема відносно дешевого і зручного сполучення аеропорту з Києвом.
В. Омелян також підкреслив, що українська та китайська сторони повинні прийти до спільного рішення щодо майбутнього проекту “Повітряний експрес”.
“Ситуація непроста. Тому ми спільно повинні прийняти рішення щодо перспектив “Повітряного експресу”: або ми припиняємо роботу за цим проектом, або готуємо обґрунтовану економічну пропозицію”, – сказав він.
Сторони домовилися сформувати робочу групу, з української сторони її очолить А. Галущак.
“Наприкінці травня українська делегація відвідає Китай і проведе переговори щодо майбутнього проекту “Повітряний експрес”, – сказав міністр інфраструктури.
Він також підкреслив, що китайські компанії, зокрема, і ССЕС, мають можливість долучитися до реалізації інфраструктурних проектів в Україні в морській, автодорожній сферах.
Як повідомлялося, в Україні існує нереалізований національний проект “Повітряний експрес” – залізничне пасажирське сполучення Київ – міжнародний аеропорт “Бориспіль”, будівництво інших інфраструктурних об’єктів Київського регіону”, який спрямований на забезпечення розвитку транспортної інфраструктури, посилення конкурентних позицій українських авіаперевізників, зростання інвестиційної та туристичної привабливості країни.
Для його реалізації в 2011 році під держгарантії був укладений кредитний договір з Експортно-імпортним банком Китаю на суму $372,3 млн.
Генеральним підрядником для виконання робіт з будівництва “під ключ” була визначена Китайська національна машинобудівна корпорація.
У 2014 році Максим Бурбак, який був тоді міністром інфраструктури, заявив в інтерв’ю “Фокусу”, що Україна виплачує кредит по національному проекту “Повітряний експрес”, при цьому не відомо, куди зникло близько $50 млн. Держінвестпроект тоді спростував цю заяву.
Між тим в грудні 2014 року в. о. заступника гендиректора аеропорту “Бориспіль” з операційної діяльності Антон Борисюк висловив сумнів у затребуваності первісного проекту залізничного сполучення між Києвом і аеропортом “Бориспіль”, а в квітні того ж року на той час міністр інфраструктури Андрій Пивоварський назвав цей проект “економічно необґрунтованим”.
У червні 2015 року стало відомо про готовність України і Китаю обговорити можливість перенаправлення кредитних коштів, передбачених для “Повітряного експреса”, на інші проекти, а в березні 2016 року Мініфраструктури отримало згоду китайських партнерів на переформатування проекту “Повітряний експрес”.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас