Золоті правила: як швидко отримати підвищення по роботі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Золоті правила: як швидко отримати підвищення по роботі

Особисті фінанси
1406
За 18 років кар’єри в сфері роздрібної торгівлі мені вдалося попрацювати у великих міжнародних компаніях, у тому числі, Procter&Gamble і Samsung, але я обіймав високі посади, як і всі, не з самого початку. Вам коли-небудь доводилося повністю викладатися на роботі і не отримувати за це ніякої похвали і тим більше підвищення? Або, можливо, вам навіть натякали, що скоро в компанії намічається скорочення, під яке ви, швидше за все, підпадете? Або, моє улюблене — керівник абсолютно не цікавиться кар’єрним зростанням своїх співробітників, тому ваш потенціал йому глибоко байдужий. На жаль, я сам нерідко опинявся у подібних ситуаціях. Мабуть, однією з головних помилок співробітників є поширена думка «Старанно працюй — прийдеш до успіху». Фактично це правило актуальне тільки для школи та університету, де оцінки безпосередньо залежать тільки від докладених зусиль. У бізнесі ж все набагато складніше і багатогранніше. Більше того, підвищення має досить мало спільного зі старанною роботою.
Найголовніше правило швидкого підвищення — ваше кар’єрне зростання цікаве тільки вам. Якщо ви делегуєте своє просування третій особі, то з самого початку прирікаєте себе на провал. Якщо підвищення відкладається, позиція закривається, начальство не цікавиться вашими успіхами і проектами, ви робите замало. Зараз саме час перейти зі старанної роботи на розумну.
Дізнайтеся правила, грайте за правилами
Бізнес — це гра за особливими правилами. Як можна грати в теніс, не знаючи, що подача робиться із задньої лінії корту? Або у футболі — залишатися за спиною останнього захисника з команди супротивника при передачі м’яча форварду, при цьому дивуватися, чому арбітр раптово свистить, показуючи, що це офсайд? Не знаючи цих базових правил гри, ви не зможете домогтися успіху. Інше питання, як вам про них дізнатися, якщо у вашій компанії їх ніхто не озвучує? Поруч немає навіть вищезазначеного арбітра, щоб повідомити, що ви робите не так. Саме тому я завжди рекомендую обговорювати всі умови з керівництвом заздалегідь. «Що я повинен зробити, щоб мене підвищили?», «Скільки мені ще чекати підвищення?», «Від кого залежить моє підвищення?» — на всі ці питання начальник повинен надавати прямі зрозумілі відповіді, тим самим від першої особи розповідаючи про правила гри. Це дає розуміння того, які перспективи у тієї чи іншої посади, на що можна розраховувати.
За мою кар’єру багато співробітників соромилися або не квапилися запитувати своїх керівників про перспективи, я ж завжди був налаштований інакше — це необхідно робити, і чим раніше, тим краще. Вам не відповіли? Питайте ще, доти, доки двері перед вами не відкриються, адже розуміння загальних бізнес-процесів — ключ до успіху всієї компанії. Якщо ви не отримаєте чіткої відповіді на всі свої питання, просто звільняйтеся — навряд чи ви зможете чогось досягти на цьому місці, бо начальник, який не може сказати, чого чекати співробітникові, швидше за все, не розуміє, куди взагалі рухається компанія.
Агенти впливу — ваші друзі
У кожній компанії є своя «еліта». Зараз мова йде навіть не про топ-менеджерів, а про співробітників, які з тих чи інших причин мають прямий доступ до начальства. Найчастіше такими людьми є особисті помічники генеральних директорів або «старички» компанії — я називаю їх «агентами впливу». Основне завдання — правильно визначити таких співробітників. Як правило, з часом вони стають більш помітними. Другий ваш крок — завоювати їхню довіру, що особливо легко зробити, спілкуючись в неформальній обстановці. Просто з’ясуйте, які бізнес-якості цінує той чи інший агент впливу, і постарайтеся у своїй подальшій роботі проявити себе саме з цього боку. Також важливим доповненням тут буде обговорення подальшого плану дій зі зворотним зв’язком. Постарайтеся домогтися схвалення, так ви отримаєте підтримку агентів впливу, гарне враження про вас як про цілеспрямованого небайдужого співробітника і зможете виділитися серед колег. Останні, в свою чергу, також грають не маловажну роль.
Ніколи не забувайте, що ви в конкурентному середовищі
Є історія, яку я завжди розповідаю, коли мова йде про конкуренцію на роботі. Два мисливці пішли в ліс за здобиччю. Раптом один з них помічає тигра, який крадеться і готується до стрибка. Перший мисливець попереджає про це другого, на що той дістає з рюкзака кросівки і починає їх натягувати. «Навіщо ти це робиш? Ти все одно не встигнеш втекти від тигра» — питає перший. «Так, ти правий, але тебе я точно обгоню». В той момент, коли в компанії з’являється вільна вакансія на високу посаду, насамперед, пошук кандидата починається серед вже працюючих співробітників. Вони знайомі з корпоративною культурою і мають уявлення про те, як організований робочий процес. І ось саме тоді «кросівки в рюкзаку» і можуть зіграти вирішальну роль. Ніхто не просить вас бути ідеальним, ви просто повинні бути кращим серед рівних. Крім ваших явних переваг при підвищенні до уваги будуть братися і дрібниці — як ви ведете комунікацію, як пишете, яи ввічливі. Ці якості в сукупності дають вам фору в порівнянні з колегами-конкурентами. Я, наприклад, завжди рекомендую скласти список навичок, які ви вважаєте важливими для просування по кар’єрних сходах, а потім практикувати їх у повсякденній роботі.
Слідкуйте за трендами, мисліть глобально
Тут знову-таки хотілося б звернутися до спорту. Цього разу вже до хокею. Дайте відповідь для себе на питання — що важливіше: дивитися тільки за пересуванням шайби або спостерігати за розвитком гри в цілому? Думаю, відповідь очевидна. Те ж саме відбувається і в бізнесі — концентруватися тільки на одному процесі — не зовсім правильно, потрібно дивитися на ситуацію загалом. Я почав свою кар’єру в маркетингу, але потім перейшов в відділ роздрібних продажів, бо ця ніша глобальніша. З часом друга сфера стала набирати обертів, значно виграючи у першої. Я пожертвував позицією в маркетингу, аналогічну якій в роздрібній торгівлі отримав лише через два роки. Вчасно розширивши межі своїх компетенцій, я обзавівся додатковою можливістю вирости професійно. Таке рішення я прийняв не просто так — я просто грамотно оцінив перспективи ринку і глянув на бізнес глобально.
Зробіть так, щоб ваш бос світився від щастя
Своє перше підвищення до бренд-менеджера у великій міжнародній компанії я отримав в рекордно короткий термін — 3 роки. Я довго обмірковував цю ситуацію і дійшов висновку, що причиною того стала не моя старанна робота, а воля випадку. Коли під моє керівництво потрапило курирування одного зубного бренду, який дуже подобався моєму генеральному директору. На той момент упаковка тієї зубної пасти була застарілою, і я прийняв рішення її модернізувати. Ця ініціатива дуже не сподобалася моєму начальнику, бо він вважав, що глобально змінювати її не варто — досить косметичних перетворень в старій версії. Я був повністю не згоден з таким підходом і навів достатньо вагомі аргументи, чому моя позиція має більше прав на життя. У підсумку, генеральний директор дав мені шанс, і запропонована мною концепція мала великий позитивний відгук серед споживачів. В результаті, цей проект багато разів згадувався на всіляких конференціях та презентаціях як один з найбільш успішних.
Тут ви скажете «Старанна праця — заслужена винагорода», проте я не погоджуюся з такою думкою. Мені просто пощастило, що проект був з самого початку під контролем генерального директора, і що ми прийшли до успіху. По факту, сам того не плануючи, я зробив переможцем начальника. Дійсно, найчастіше співробітники забувають, що керівники також мають отримувати свої нагороди, які безпосередньо залежать від рядових підлеглих.
Про ваші хороші результати повинні знати
Що ж, ви вже склали для себе список найбільш важливих для підвищення особистих якостей, визначили агентів впливу, з’ясували основні вектори розвитку компанії, які найбільш важливі для начальства, дізналися, за якими правилами цієї організації «грають», і взялися за роботу. Чудово! Тепер саме час поділитися результатами своєї роботи. Можливо, вам це здасться хвастощами і навіть нахабством, але пам’ятайте, що самореклама — невід’ємна частина вашого успіху. Як керівники дізнаються про ваші досягнення, якщо ніхто не буде про них говорити?
Для того, щоб ділитися своїми успіхами, не обов’язково вставати на стілець, брати в руки гучномовець і в середині робочого дня розповідати про те, який ви хороший. Більше того, цього робити не потрібно. Досить інформувати керівництво про етапи своєї роботи або в ході проекту кооперуватися з іншими відділами, залучаючи їх до процесу — так ваша справа набуде розголосу. А якщо ви ще й зможете домогтися успіху, то обов’язково подякуйте всім працівникам, які брали участь в роботі. В іншому випадку, навіть якщо ви не досягнете успіху, ваші старання так чи інакше будуть помічені хоча б з тієї причини, що постійна комунікація з усіма учасниками процесу привернула багато уваги.
Давайте зізнаємося собі, що життя — це взагалі несправедлива штука, тому всіх докладених зусиль може все одно не вистачити — момент ризику є в кожній справі. В такому випадку починайте шукати нову роботу, де вас оцінять гідно. З мого досвіду, найбільш вдалий момент пошуку нової роботи — це робота в поточній компанії, все-таки краще брати з собою парашут до стрибка з літака. І все ж підійдіть до виконаної роботи з іншого боку. Просто оберніться назад і подивіться всі зміни, які відбулися у вашому житті — як сором’язливість переросла в впевнену комунікацію з начальством, як з вами стала вранці вітатися більша кількість працівників, як змінилося ваше становище в суспільстві. Зі старанного працівника ви перетворилися на розумного. Саме це і є підвищення для вас як особистості, яке приведе до успіху якщо не в тій компанії, де ви працюєте зараз, то в наступній, вже на більш високій посаді.
Гювенч Донмез
За матеріалами:
Forbes
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас