Ілон Маск перетворив Tesla на найціннішого автобудівника США — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ілон Маск перетворив Tesla на найціннішого автобудівника США

Фондовий ринок
492
Маленький, але швидкозростаючий виробник електромобілів обігнав за ринковою капіталізацією гіганта General Motors. Ейфорію на біржі підігріває майбутній початок продажів Model 3.
“Ну це ж смішно!”, – вигукують скептики. Не може молода компанія, що випустила в минулому році всього близько 80 тисяч автомобілів і виручила при цьому 7 мільярдів доларів, коштувати на біржі більше, ніж гігант світового автопрому з річним оборотом 166 мільярдів доларів, що спирається на столітні традиції і продає 10 мільйонів машин.
Мимовільні спогади про “бульбашку доткомів”
Може! Саме це і відбулося в Нью-Йорку 10 квітня 2017 року. В ході біржових торгів ринкова капіталізація створеної в 2003 році каліфорнійської компанії Tesla перевалила за 51 мільярд доларів і тим самим вперше в історії перевищила сумарну вартість акцій найбільшої автомобілебудівної корпорації США General Motors (GM).
Звичайно, тут одразу ж згадується “бульбашка доткомів”, коли на початку цього століття курси акцій всіляких новоспечених інтернет-компаній злетіли до захмарних висот, в результаті чого маленькі фірми, які ще не заробили ні цента прибутку, стали коштувати на біржах більше, ніж традиційні промислові корпорації, що десятиліттями забезпечували своїм акціонерам високі дивіденди.
Та спекулятивна бульбашка, звісно, лопнула, і безліч фірм просто зникло, однак деякі з “доткомів” не тільки вижили, але і стали глобально діючими високоприбутковими гігантами. Це і Amazon, Google і Ebay. Судячи з нинішньої ейфорії, багато американських і міжнародних інвесторів виходять з того, що під керівництвом харизматичного 45-річного підприємця-візіонера Ілона Маска у Tesla є потенціал не просто домогтися комерційного успіху, але й увійти в низку тих компаній, технології яких визначають обличчя сучасного бізнесу.
Рекордний 1-й квартал 2017 року
Адже на біржі торгують очікуваннями. Інвесторів, готових в надії на майбутній надприбуток йти на ризик, цікавить не сьогоднішній стан справ акціонерного товариства, а динаміка і перспективи бізнесу. З цієї точки зору Tesla, яка ще жодного разу не заробила річного прибутку і накопичила борги на 2,3 мільярда доларів, виглядає дуже багатообіцяюче.
Адже ця компанія раніше від інших зробила ставку на новий магістральний напрям світового автопрому – виробництво електричних та самокерованих автомобілів. І тепер цілеспрямовано і з наростаючою швидкістю рухається по обраному шляху, на який слідом за нею звертають все більше і більше традиційних автобудівників.
В 1-му кварталі 2017 року Tesla передала клієнтам 13,5 тисяч примірників лімузина Model S і 11,5 тисяч одиниць кросовера Model X – всього понад 25 тисяч електромобілів. Це означало рекордний показник за тримісячний період і збільшення збуту порівняно з 1-м кварталом минулого року на цілих 69 відсотків. Настільки стрімке нарощування продажів – одна з причин зростання курсу акцій з початку нинішнього року більш ніж на 40 відсотків.
Інвестори очікують запуск у виробництво Model 3
Друга і головна причина – намічений на другу половину 2017 року запуск у виробництво електромобіля середнього класу Model 3. Нове дітище компанії коштуватиме близько 35 тисяч доларів, тобто в 2-4 рази дешевше ніж перші дві моделі, і покликана перетворити Tesla з виробника дорогих нішевих автомобілів на автобудівника, орієнтованого на масовий ринок.
Амбітний план Ілона Маска полягає в тому, щоб уже в 2018 році довести щорічне виробництво автомобілів марки Tesla до 500 тисяч, а до 2020 року вийти на рівень в 1 мільйон одиниць. В даний час компанія завершує створення відповідних виробничих потужностей. Що ж стосується попиту, то ще в квітні минулого року, коли почався прийом замовлень на Model 3, передоплату у розмірі 1 тисячі доларів всього за тиждень внесли близько 400 тисяч автолюбителів.
Отже, Tesla – на порозі прориву на якісно новий рівень виробництва, збуту і обороту, і саме ця перспектива і штовхає інвесторів скуповувати її акції. При цьому вони, напевно, враховують і те, що спільно з японською Panasonic Ілон Маск споруджує в пустелі Невади величезний завод (Gigafactory) з виробництва 500 тисяч літій-іонних акумуляторів, отже найважливішим компонентом електромобіля Tesla буде забезпечувати себе сама, що має суттєво підвищити рентабельність бізнесу.
Чи виправдовує все це ринкову капіталізацію 50 з гаком мільярдів доларів і звання найціннішого автобудівника США? Тут єдиної думки немає. Але це вже точно не заважає Ілону Маску, який виступає новатором і в галузі освоєння космосу, втілювати в життя одну з основних своїх підприємницьких ідей: сприяти переходу світового автопрому з двигунів внутрішнього згоряння на електричну тягу.
Андрій Гурков
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас